Scott Mansell, Eşi Benzeri Olmayan Bir Proje İle Ters Sürüş Otomobili Tasarlıyor
Scott Mansell, aerodinamik teknolojileri kullanarak gerçekten ters gidebilecek bir araç geliştirmeyi hedefliyor. Bu yenilikçi proje, yarış otomobilleri ve aerodinamik mühendislik alanında önemli bir adım olarak kabul ediliyor.
KARAR'dan alınan habere göre, Eski yarış pilotu Scott Mansell, geleneksel araçların sınırlarını zorlayarak, ters gidebilecek bir araç üzerinde çalışıyor. Bu proje, "Project Inversion" adı altında geliştirilmekte ve Mansell, YouTube kanalı Driver61 üzerinden süreci paylaşıyor.
Formula 1 Araçları ve Ters Gitme Zorlukları
Formula 1 araçları, downforce üretme konusunda etkileyici olsalar da, bu projede kullanılmaları çeşitli zorlukları beraberinde getiriyor. Bu araçlar oldukça ağır ve yüksek hızlar gerektiriyor. Ayrıca, motor içerisindeki sıvıların ters hareket ederken sorun çıkarabileceği ve modern Formula 1 araçlarının boyutlarının bu projeye uygun olmadığı belirtiliyor.
Hill Climb Yardımıyla Çözüm
Bu sorunların üstesinden gelmek için Mansell, motor sporları alanında popüler olan Hill Climb yarışlarında kullanılan Empire Wraith modeline yöneliyor. Empire Wraith, aşırı hafif yapısıyla dikkat çekiyor ve bu özelliği, projenin gereksinimlerini karşılamak için ideal.
Mükemmel Şartlar ve Aerodinamik Çözümler
Mansell ve ekibi, aracın ağırlık/downforce oranını optimize ederek ve aerodinamik açıdan mevcut yarış arabalarını aşacak bir tasarım geliştirerek bu zorluğu aşmayı hedefliyor. Bu sayede, araç düşük hızlarda bile yüksek downforce potansiyeline sahip olacak.
Projenin Maliyetli Kısmı: Ters Giden Tünel
En büyük zorluklardan biri, aracın ters gideceği özel bir tünelin inşası. Bu tünel, milyonlarca dolarlık bir yatırım gerektiriyor ve aracın performansını canlı olarak göstermek için "C" şeklinde bir tasarım düşünülüyor. Ancak bu tasarım, aracın aerodinamik performansını etkileyebilir.
38 Farklı Versiyon, 5 Farklı Koşulda Testler
Aracın bu koşullarda güvenle ters gidebilmesi için ekip, 38 farklı versiyonu çeşitli koşullarda test ediyor. Bu testler, aracın en tehlikeli anlarının, dönüşün en kritik noktalarında olduğunu gösteriyor.
Motor Seçimi ve Çevreye Etkisi
Projede kullanılacak motor tipi olarak elektrikli sistemler öne çıkıyor, çünkü içten yanmalı motorlar bu tür bir uygulama için uygun değil. Ayrıca, projenin çevresel etkilerini en aza indirmek için modüler bir tünel yapısı planlanıyor.
Bu projenin başarısı, yarış otomobilleri ve aerodinamik mühendislik alanında yeni bir sayfa açabilir ve geleceğin mühendisleri için ilham kaynağı olabilir.