Uraloğlu: 2053'Te Türkiye'yi 48 Saatte Dolaşmak Mümkün Olacak

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Çorum'da Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Projesi'nin temelini attı. Uraloğlu, projenin kalkınma hamlesi olduğunu vurgulayarak, 2053'te Türkiye'yi 48 saatte dolaşmanın mümkün olacağını ve mevcut hızlı tren ağının 2028'e kadar 17.500 km'ye çıkarılacağını belirtti.

Yayınlanma:
Uraloğlu: 2053'Te Türkiye'yi 48 Saatte Dolaşmak Mümkün Olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çorum'da önemli bir törene katılarak Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Delice-Çorum etabının temelini attı. Bakan Uraloğlu, bu projenin bir "kalkınma projesi" olduğunu vurgulayarak, "Bugün medeniyetlerin kucaklaştığı, ticaretin hızlandığı bir geleceğin kapılarını aralıyoruz. 2053’te ülkemizi 48 saatte dolaşmak mümkün olacak. Mevcut ağımızı 2028’e kadar 17 bin 500 kilometreye, 2053’te ise 28 bin 500 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

Törene, Devlet Demiryolları Genel Müdürü Veysi Kurt, Çorum Valisi Ali Çalgan, milletvekilleri Yusuf Ahlatcı, Oğuzhan Kaya ve Vahit Kayrıcı ile Belediye Başkanı Halil İbrahim Aşgın ve çeşitli kurum müdürleri de iştirak etti.

DEMİRYOLU YATIRIMLARINDA YENİ DÖNEM

Bakan Uraloğlu, törendeki konuşmasında, demir yolu yatırımlarının 2002 yılından bu yana devlet politikası haline geldiğini belirtti. "Son 23 yılda demir yollarımıza yaklaşık 64 milyar dolar yatırım yaptık. 2002’de yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğumuz, bugün 13 bin 919 kilometreye ulaştı. 2025 yılı itibarıyla 2 bin 251 kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre daha eklenmiş olacak" ifadeleriyle demiryolu ağının gelişimini özetledi.

Uraloğlu, bu proje ile Anadolu'nun kalbinin Karadeniz ile buluşacağını vurgulayarak, "Bugün temeli atılan hızlı tren hattı, Ankara merkezli düşünüldüğünde Türkiye’nin kuzeyine yapılan ilk hızlı tren yolcu taşımacılığı projesi olarak tarihe geçecek. Bu hat tamamlandığında Ankara-Kırıkkale-Çorum arasında kesintisiz hızlı tren bağlantısı sağlanacak ve Çorum-Ankara arası 1 saat 15 dakika olacak. Bugün sadece bir demir yolu hattının temelini atmıyoruz; medeniyetlerin kucaklaştığı, ticaretin hızlandığı bir geleceğin kapılarını aralıyoruz" dedi.

PROJENİN TÜRKİYE'YE KATKILARI

Projenin devamında Çorum-Merzifon-Samsun kesiminin tamamlanmasıyla Ankara-Samsun arası seyahat süresinin 2,5 saate ineceğini belirten Bakan Uraloğlu, "Yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınabilecek. Samsun Limanı ile Mersin Limanı’nı birleştiren bu demir yolu koridoru, İstanbul ve Çanakkale boğazları üzerindeki yük trafiğini hafifletecek, Türkiye’yi küresel ticarette bir lojistik süper güç haline getirecek. Saatte 200 km hıza uygun olarak inşa edilecek hat; 5 istasyon, 8 tünel, 3 aç-kapa tünel, 26 köprü ve viyadük, 16 üst geçit, 84 alt geçit ve 208 menfez gibi mühendislik yapılarıyla bir şaheser olacak. İnşallah hattı 2029 sonunda tamamlayarak hizmete alacağız" şeklinde konuştu.

'Samsun-Sarp Demir Yolu Projesi'nin de gündemde olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Bu ağ ile Artvin, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Amasya ve Çorum illerimiz Ankara merkezli ulusal hızlı demir yolu ağına dahil olacak. Hattın Mersin’e kadar tamamlanmasıyla yaklaşık 8 milyon vatandaşımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak. 2053'te ülkemizi 48 saatte dolaşmak mümkün olacak. Mevcut ağımızı 2028’e kadar 17 bin 500 kilometreye, 2053’te ise 28 bin 500 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.

Bakan Uraloğlu, projenin şehirleri ve hayalleri birleştireceğini ifade ederek, "Kırıkkale bu hattın çelikten kapısı, Çorum sanayi ve ticaretin yeni kavşağı olacak. Amasya’nın elma bahçeleri, küresel pazarlara ulaşacak, Karadeniz’in incisi Samsun ise uluslararası ticarette yıldız gibi parlayacak. Bu proje sadece bir demir yolu değil; kardeşliğin, refahın ve bereketin yolu olacak" diye konuştu.

Konuşmaların ardından Bakan Uraloğlu ve protokol üyeleri, butona basarak hattın temelini attılar.

Haber Merkezi