Türkiye'de Sosyal Medya Kullanıcısı Sayısı 58,5 Milyona Ulaştı: En Çok Hangi Platformda Zaman Geçiriliyor?
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Türkiye'deki sosyal medya kullanıcı sayısının 58,5 milyona ulaştığını duyurdu. Dijital 2025 Türkiye Raporu'na göre, internet kullanan 77,3 milyon kişinin %1,7'si son bir yılda sosyal medyaya katıldı. Kullanıcıların %46,6'sını kadınlar, %53,4'ünü ise erkekler oluşturuyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'deki sosyal medya kullanımına ilişkin son verileri paylaştı. Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcı sayısının 58,5 milyona ulaştığını belirtti.
Uraloğlu, We are Social ve Meltwater'ın hazırladığı Dijital 2025 Türkiye Raporu'ndaki sosyal medya kullanım istatistiklerine dair değerlendirmelerde bulundu.
İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIM İSTATİSTİKLERİ
Türkiye'de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Sosyal medya kullanıcı sayısı, son bir yılda yüzde 1,7'lik bir artış göstererek 58,5 milyona yükseldi." açıklamasında bulundu.
Kullanıcıların cinsiyet dağılımına da değinen Uraloğlu, kullanıcıların yüzde 46,6'sının kadın, yüzde 53,4'ünün ise erkek olduğunu ifade etti.
İnternet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini belirten Uraloğlu, "Kullanıcılar her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada harcıyor ve aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformunu kullanıyor." dedi.
Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarında en çok arkadaşlarını, ailelerini, tanıdıklarını ve satın almayı düşündükleri ürünleri takip ettiğini söyledi.
PLATFORM KULLANIM ORANLARI VE SÜRELERİ
Sosyal medya kullanıcılarının platformları en çok haber okumak, arkadaşları ve aileleriyle iletişim kurmak ve boş zamanlarını değerlendirmek için kullandıklarını belirten Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:
"Türkiye'de en çok kullanıcısı olan platform 58,4 milyon kişi ile Instagram. Instagram'ı 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok takip ediyor. Facebook'un kullanıcı sayısı 34,8 milyon, X platformunu ise 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre Instagram'ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok'un yüzde 2,9, Facebook'un yüzde 1,3, X'in yüzde 1 oranında arttı. YouTube'un kullanıcı sayısında ise bir değişiklik olmadı. Ayrıca, internet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram'da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok'ta 26 saat 26 dakika, YouTube'da 23 saat 31 dakika. Facebook'ta geçirilen süre 9 saat 45 dakika, X'te ise 5 saat 4 dakika."
Haber Merkezi