Kripto Dolandırıcılığı: 9 Lira Gönderdi, 54 Bin Lirasından Oldu
Antalyalı iş insanı Talip Yörükoğlu, telefonuna gelen sahte PTT mesajındaki linke tıklayarak kargo ücreti ödemesi yaptı. IBAN'a 9,38 TL gönderen ve kart bilgilerini giren Yörükoğlu'nun hesabından 54 bin 215 TL çekildi. Dolandırıcılık olayının ardından Yörükoğlu, hukuki süreç başlattı.
Antalya'da yaşayan iş insanı Talip Yörükoğlu (70), cep telefonuna gelen bir SMS ile dolandırıldı. Yörükoğlu, mesajdaki linke tıkladıktan sonra yönlendirildiği sayfada, 'kargo ücreti' adı altında talep edilen 9,38 TL'yi belirtilen IBAN numarasına gönderdi ve kart bilgilerini girdi. Kısa süre sonra Yörükoğlu'nun hesabından 54 bin 215 TL çekildiği tespit edildi.
DOLANDIRICILIK NASIL GERÇEKLEŞTİ?
Emlak şirketi sahibi Yörükoğlu'nun telefonuna 17 Mayıs'ta, 'PTT Posta Bildirimi' başlığıyla bir mesaj geldi. Mesajda, "Lütfen paket teslimat bilgilerinizi hemen güncelleyin. Kurye ürünü birkaç kez teslim etmeye çalıştı ancak başaramadı. Şu anda fabrika deposunda muhafaza ediyoruz. Bilgileri güncellemek için bağlantıya tıklayın" ifadeleri yer alıyordu.
Ofisinin kapalı olması sebebiyle beklediği kargonun gelmediğini düşünen Yörükoğlu, linke tıkladı. Açılan sayfada PTT logosu kullanılarak yeniden teslimat için ödeme yapılması gerektiği belirtiliyordu. Talimatları uygulayan Yörükoğlu, 9,38 TL ödeme yaptı ve kart bilgilerini girdi. Kargonun gelmesini beklerken, iki gün sonra hesabını kontrol ettiğinde 54 bin 215 TL'lik bir harcama olduğunu fark etti.
HUKUKİ SÜREÇ BAŞLATILDI
Hesap hareketlerini inceleyen Yörükoğlu, paranın Bahreyn merkezli bir firmaya gönderildiğini tespit etti. Durumu fark eder etmez bankasına başvuran Yörükoğlu, dolandırıldığını anladı. Yörükoğlu yaşadığı mağduriyeti şu sözlerle anlattı: "Kargo bekliyordum. Ofisim kapalıydı. Telefonuma mesaj geldi. Kargomun depoya gittiği, adres değişikliği yapmam gerektiği yazıyordu. Kargoyu göndermek için 9,38 lira ödemem gerektiği yazıyordu. Şüphelenmeden ödeme için tıkladım, kart bilgilerimi girdim. Kargom gelmedi. Bankadan hesabımın ödeme bilgileri geldiğinde harcamamın yüksek olduğunu fark ettim. Araştırdığımda bir firmadan para çekildiğini anladım. Harcamanın bana ait olmadığına dair bankaya itiraz ettim. Bu para hesabımdan çekilirken, bankadan bana bildirim gelmedi. Bankanın da bu konuda kusuru olduğunu düşünüyorum."
Haber Merkezi