Kaçkar Dağları'nda Düşen Uçağın Pilotu Hayalini Gerçekleştiremedi
Pilot Mehmet Demirci, çocukluk hayali olan dünya turuna çıkmak için Eskişehir'den havalandı. Ancak M20J tipi uçağı, Rize-Erzurum sınırında Kaçkar Dağları'na düştü. Demirci, kaza öncesi verdiği röportajda uçağının dünya turları için ideal olduğunu belirtmişti. Elektrik mühendisi ve amatör pilot olan Demirci, tur için bir yıldır hazırlanıyordu.
ÇOCUKLUK HAYALİ GERÇEK OLAMADI
Eskişehir'den dünya turuna çıkmak için havalanan pilot Mehmet Demirci, tek motorlu M20J tipi uçağının Rize-Erzurum sınırındaki Kaçkar Dağları'na düşmesi sonucu hayatını kaybetti. Kaza öncesinde verdiği röportajda Demirci, bu dünya turunun çocukluk hayali olduğunu belirtmişti. Demirci'nin uçağı, verimliliği, hızı ve menzili nedeniyle özellikle dünya turları için tercih edilen bir modeldi.
Elektrik mühendisi ve 2008'den beri amatör pilot olan Mehmet Demirci, dünya turu için yaklaşık bir yıl önce hazırlıklara başlamıştı. Tur boyunca iniş yapacağı 32 havaalanının izinlerini geçtiğimiz cuma tamamlayan Demirci, Tekirdağ Çorlu Atatürk Havalimanı'ndan Hicran Kaya ile birlikte M20J tipi uçağıyla havalandı. İlk durakları olan Eskişehir Sivrihisar Havacılık Merkezi'ne iniş yaptı. Burada Türkiye'nin ilk akrobasi pilotu Ali İsmet Öztürk, Türkiye'nin ilk kadın akrobasi pilotu Semin Öztürk Şener, Sivrihisar Sportif Havacılık Kulübü Dernek Başkanı Kamuran Keskin ve teknik ekip tarafından karşılandılar.
Ancak, dün saat 18.00 sıralarında Sivrihisar'dan havalanan Mehmet Demirci'nin uçağı, Rize-Erzurum sınırında Kaçkar Dağları'nda düştü. Kazada pilot Mehmet Demirci yaşamını yitirirken, Rize'ye götürmek üzere uçağına aldığı yolcu Hicran Kaya ise yaralı olarak kurtarıldı.
DÜNYA BARIŞINA ADANAN BİR RÜYA
Mehmet Demirci, Eskişehir'de Sivrihisar Havacılık Merkezi'nde dünya turuna başlamadan önce yaptığı açıklamada, uçakla dünya turuna çıkma fikrinin çocukluk hayali olduğunu vurgulamıştı:
"Bu dünya turu çocukluk hayalimdi. Uçak alırken özellikle seçici olmaya çalıştık; çünkü uçağımızın verimliliği, hızı ve menzilinden dolayı özellikle dünya turlarında tercih edilen bir uçak. Uçağımıza gerekli bakımları ve hazırlıkları yaptık. Esasında yaklaşık bir yıl hazırlık sürecinden geçtik. Bu süreçte uçağımızın geçeceği güzergahlar, oradaki havaalanları, alacağımız yakıtlar, havaalanlarının uçağımıza uygunluğu ve uçuş sahalarındaki gerekli izinler ancak 5-6 gün önce neticelendi. Bu dünya turunu 2025 yılında yapmamızın en büyük nedeni, dünyada çok fazla savaş ve çatışma olması. Bizim için en önemli şey dünya barışıdır. Bunun yanında Türk Hava Kurumumuzun Atatürk tarafından kuruluşunun 100'üncü yıl dönümü. O yüzden bu dünya turumuzu Türk Hava Kurumu ve dünya barışına adayacak şekilde hedefledik. Buraya uçuşumuz ilk ayağımızdı. Türkiye’de bu tip dünya turları çok yabancı, biz Türk pilot ve Türk bayraklı uçak olarak bunu ilk defa deniyoruz."
Demirci, dünya turunda 12 ülkede yaklaşık 28 bin kilometrelik mesafe kat ederek 160 saat uçmayı planladığını belirterek, uçuş rotasını şu şekilde açıklamıştı:
"Buradan kalktıktan sonra akşam Rize'de duracağız, ardından Kazakistan Aktau'ya geçeceğiz. Kazakistan'da iki durağımız var, sonra Rusya, Moğolistan, Kamçatka Yarımadası, Bering Boğazı ve Alaska'ya geçeceğiz. Daha sonra soğuk bölgelerden güneye, Amerika'ya gideceğiz. Amerika'da 21-27 Temmuz tarihleri arasında büyük bir havacılık etkinliği var. Dünyanın her yerinden yaklaşık 15-16 bin uçak katılıyor. Orada da yine Türk bayraklı ilk uçak olarak gitmeyi düşünüyoruz. Hedefimiz oralarda da Türk'ün adını, Türk pilotlarını ve Türk uçaklarının adını duyurmak. Orada bir hafta kaldıktan sonra New York, Kanada üzerinden Grönland, İzlanda, İskoçya ve Hollanda'dan Avrupa'ya geçişimiz olacak. Avrupa'dan sonra da tekrar aynı güzergahtan geri döneceğiz. İlk kalkış meydanımız Çorlu Atatürk Havaalanı'ydı, son iniş noktamız da orası olacak. Daha sonra da Yeşilköy'e geçeceğiz. Yaklaşık 32 durağımız olacak. Toplamda 160 saat civarı havada süre geçireceğiz. Yaklaşık olarak 38-40 güne tekabül ediyor; ancak dediğim gibi hava şartları uygun geldiği sürece olacak. Temmuz ayını seçmemizin esprisi de bu, kutuplar dahil her yerde hava güzel oluyor. Uzun yılların istatistiklerini kontrol ettik. Yani temmuz ve ağustos iyi aylar."
Haber Merkezi