İşte İstanbul'un Tahliye Senaryosu: Kritik Noktalar Belirlendi
İstanbul'da yaşanan deprem, olası bir afette tahliye planlarını gündeme getirdi. Tahliye senaryolarının merkezinde, büyük köprüler ve otoyolları içeren 'Marmara Otoyol Ringi' yer alıyor. 947 kilometrelik bu ulaşım ağının, devam eden projelerle 1295 kilometreye çıkarılması hedefleniyor. 237 köprü ve viyadük de hayati önem taşıyor.
İstanbul'da yaşanan son deprem, megakentin olası bir afet durumunda tahliye planlarını tekrar gündeme getirdi. 23 Nisan'daki 6,2 büyüklüğündeki sarsıntı, özellikle 'Marmara Otoyol Ringi' olarak adlandırılan ulaşım ağının önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Ulaştırma Bakanlığı'nın senaryoları çerçevesinde, bu ring üzerindeki köprü ve viyadüklerin hayati rolü vurgulanıyor.
MARMARA OTOYOL RİNGİ'NİN STRATEJİK ÖNEMİ
'Marmara Otoyol Ringi', mevcut durumda 947 kilometre uzunluğunda olup, planlanan eklemelerle 1295 kilometreye ulaşması hedefleniyor. Bu ağ, olası bir felaket durumunda İstanbul ve Marmara Bölgesi'nden diğer bölgelere yapılacak tahliyelerde kilit bir rol oynayacak. Ring, Türkiye'nin sanayi ve ekonomi merkezlerini güvenli bir ulaşım ağıyla birbirine bağlayarak İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Yalova, Bursa, Çanakkale, Balıkesir, Manisa ve İzmir gibi şehirlerin lojistik akışını destekliyor. Aynı zamanda İstanbul'un ağır transit trafiğini güneye kaydırarak şehir içindeki yükü hafifletiyor.
TAHLİYE SENARYOLARINDA KÖPRÜLERİN ROLÜ
Hürriyet'in haberine göre, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü, bu ulaşım ağının en kritik noktaları olarak değerlendiriliyor. Bu yapılar, olası bir afet anında İstanbul'un güvenli tahliye hatları olarak hizmet verecek. Ulaştırma Bakanlığı'nın tahliye senaryolarında da bu köprüler ve otoyollar temel unsurlar olarak öne çıkıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, İstanbul'un batısındaki tahliye işlemlerini hızlandırırken, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ve TEM Otoyolu arasındaki bağlantılar sayesinde trafik akışı kesintisiz bir şekilde Ankara ve İzmir yönüne yönlendirilebilecek. Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler köprüleri, tahliye güzergahlarının ana geçiş noktalarını oluşturacak. Bu altyapı sayesinde, olası bir afette güvenli ve hızlı tahliye koridorları sağlanması amaçlanıyor. Deprem sonrasında yapılan kontroller, bu yapıların depreme dayanıklılığı hakkında önemli veriler sunmuş durumda.
İstanbul'daki köprüler ve otoyollar için farklı deprem senaryoları (145, 475, 975 ve 2 bin 475 yıllık tekrarlama periyotları) üzerinden sismik analizler yapıldı. Bu analizler sonucunda, köprülerin temel sistemlerinden taşıyıcı unsurlarına kadar her detayı deprem yüklerine karşı dayanıklı olacak şekilde projelendirildi. Boğaz köprüleri de dahil olmak üzere, Karayolları Bölge Müdürlüğü sorumluluğundaki 237 köprü ve viyadük için çeşitli dönemlerde incelemeler ve güçlendirmeler yapıldı. Her bölgedeki köprü ve viyadüğün tahliye senaryosundaki rolü detaylı bir şekilde değerlendirildi.
Haber Merkezi