İki Kişilik Elektrikli Uçan Araba 2026 Sonunda Trafikte

Türkiye'de geliştirilen elektrikli uçan araba, ilk insanlı testini başarıyla tamamladı. AirCar Teknoloji kurucusu Eray Altunbozar, %85 yerlilik oranına sahip aracı gelecek yıl İstanbul semalarında uçurmayı hedefliyor. 2017'den beri yapay zeka ve batarya teknolojileri üzerine çalışan şirket, dikey iniş kalkış yapabilen araçla dünyadaki ilk 5 firma arasında yer alıyor.

Yayınlanma:
İki Kişilik Elektrikli Uçan Araba 2026 Sonunda Trafikte

Türkiye'nin ilk "iki kişilik elektrikli uçan arabası" AirCar, geliştirici firma AirCar Teknoloji ve Havacılık A.Ş. tarafından başarıyla insanlı test uçuşunu tamamladı. Şirketin kurucusu Eray Altunbozar, yerlilik oranının %85'e ulaştığı bu yenilikçi aracı, gelecek yılın sonuna kadar İstanbul semalarında uçurmayı hedeflediklerini duyurdu.

Altunbozar, 2017 yılında yapay zeka, batarya teknolojileri ve kompozit malzemeler üzerine yoğunlaşarak son beş yılda kayda değer ilerlemeler kaydettiklerini belirtti.

AIRCAR'IN GELİŞİM SÜRECİ

Dikey iniş kalkış (VTOL) yapabilen elektrikli hava aracı projesine başladıklarında, dünya genelinde bu alanda sadece altı firmanın faaliyet gösterdiğini ifade eden Altunbozar, "Bugün geldiğimiz noktada hala ilk beş içerisindeyiz. Mevcut konumumuzdan memnunuz ve insanlı testlere başladık. Sistem güvenliğini artırmaya yönelik çalışmalarımız aralıksız devam edecek" şeklinde konuştu.

Altunbozar, hedeflerinin iki yıl içinde aracı İstanbul semalarında kullanıma sunmak olduğunu vurguladı. İstanbul'un yoğun trafik yaşanan bölgelerinde AirCar kullanıcılarının 60 kilometrelik bir mesafeyi sadece yarım saatte kat edebileceğini söyledi. Aynı mesafenin otomobille gidilmesi durumunda ise bu sürenin 4 saate kadar çıkabileceğine dikkat çekti.

"Kısa mesafelerde, yoğun trafik olan birkaç kilometrelik alanlarda, Aircar'ı kullanarak istenilen noktaya kısa sürede ulaşmak mümkün olacak. Bu teknoloji, İstanbul'u daha yaşanabilir bir şehir haline getirebilir. Geliştirdiğimiz teknolojilerde dünyanın en iyileri bile bazen yeterli olmuyor, bu nedenle kendimiz geliştirmeye çalışıyoruz. Uçan araba teknolojisi, dünyanın en zorlu, en ileri ve çığır açacak teknolojilerinden biridir" dedi.

TEKNİK DETAYLAR VE HEDEFLER

Aircar'ın 350 kilogram ağırlığında olduğunu ve 40 kilovatlık bir bataryaya sahip olduğunu belirten Altunbozar, otomobillerde aynı bataryanın yaklaşık 1500 kilogram ağırlığında kullanıldığına dikkat çekti. Araçlarında daha hafif ve yüksek kapasiteli bataryalar kullandıklarını, ayrıca kendi geliştirdikleri yazılımlar ve donanımlar bulunduğunu da sözlerine ekledi.

Aircar'ın ulaşılabilir bir fiyat aralığında olması gerektiğini vurgulayan Altunbozar, iki kişilik bir helikoptere kıyasla yarı fiyatına bir bütçe hedeflediklerini açıkladı. Otonom sistemlerin henüz pilotlu uçuşları zorunlu kılmasına rağmen, otonom sistemler üzerinde de çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. İki otomobilin park edebileceği bir alanda iniş kalkış yapabilecek şekilde tasarlandığını ve şehir planlamasına organik olarak uyum sağlamayı hedeflediklerini ifade etti.

Şirketin kuruluşundan itibaren birçok distribütörlük teklifi aldıklarını belirten Altunbozar, önümüzdeki aylarda ön satışlara başlayarak hem yurt içi hem de yurt dışı talebi daha iyi analiz etmeyi planladıklarını söyledi.

Üç farklı ürün grubu üzerinde çalıştıklarını belirten Altunbozar, iki kişilik Aircar modelinin 2026 yılının sonunda piyasaya sürülmesinin planlandığını, tek kişilik ve kargo drone modellerinin ise arama kurtarma, lojistik ve yangın söndürme gibi alanlarda kullanılacağını açıkladı. Tek kişilik aracın eğitim ve eğlence amaçlı olacağını, kargo drone ve tek kişilik aracın bu yıl içerisinde, iki kişilik modelin ise önümüzdeki yılın sonuna doğru piyasaya sürülmesi için çalışmaların devam ettiğini söyledi.

Aircar'ın tasarımı, koltukları, batarya paketlemesi, yazılımının büyük bir kısmı, pervaneleri, prototip motoru ve donanımının kendi atölyelerinde üretildiğini vurgulayan Altunbozar, bu sayede yerlilik oranının %85'lere ulaştığını belirtti. İlerleyen dönemde motor ve motor sürücüsünü de yerli olarak üretmeyi hedeflediklerini, araç bataryası için ise işbirliği görüşmeleri yaptıklarını ekledi.

Şehir içi ulaşımda alçak hava sahasını kendi araçlarıyla güçlendirmek istediklerini dile getiren Altunbozar, havalimanlarından şehir merkezlerine, hava ambulansı ve itfaiye gibi hizmetlerde kullanılabileceklerini söyledi. Galata Kulesi'nden Üsküdar'a arabayla gitmenin bir saat sürebileceğini, ancak Aircar ile bu mesafenin bir dakikada kat edilebileceğini belirtti.

"Şehir içindeki ulaşımın havadan olacağı bir geleceğe doğru ilerliyoruz. Aircar olarak bunu başarmak zorundayız. Aksi takdirde bu teknolojinin ithalatçısı konumuna düşeriz. Günü kaybetmeden çalışmalarımızı hızlandırarak bu teknolojiyi ülkemize kazandırmak istiyoruz. Bu konuda iddialıyız. Fiziksel olarak bir aracı uçurduğunuzda, işin %90'ı tamamlanmış demektir" şeklinde konuştu.

Haber Merkezi