Ekrem İmamoğlu Visit İstanbul'u Tanıttı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Visit İstanbul projesi ile şehrin turizm potansiyelini yükseltiyor. Yenilikçi iletişim stratejileri, İstanbul'un kültürel zenginliklerini daha yaratıcı bir biçimde dünya ile paylaşmayı amaçlıyor. Visit İstanbul, şehrin dünyaya açılan kapısı olma vizyonu taşıyor ve turizmde sürdürülebilir, nitelikli bir geleceğe katkı sağlamayı hedefliyor.

Yayınlanma:
Ekrem İmamoğlu Visit İstanbul'u Tanıttı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, turizmde yeni iletişim stratejileri kapsamında Visit İstanbul web portalını, İstanbul Creators Club Platformu ve dünyanın ilk yapay zeka rehberi uygulamasını kamuoyuna tanıttı.

İstanbul'un Kapılarını Dünyaya Açan Visit İstanbul

İmamoğlu, yaptığı konuşmada, "Visit İstanbul, İstanbul’un dünyaya açılan kapısıdır. İstanbul’un tarihi ve kültürel zenginliklerini daha yaratıcı bir şekilde tanıtmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

Turizm Vizyonu ve Hedefler

Turizmdeki vizyonlarını paylaşan İmamoğlu, "Turist sayısını artırırken her bir ziyaretçinin İstanbul’da geçirecekleri zamanı uzatmak istiyoruz. Bu şekilde şehrimizin ekonomisine daha fazla katkı sağlamayı amaçlıyoruz." dedi.

Yerel Ortaklıklar ve İstanbul Turizmi

İmamoğlu, yerel ortaklıklara önem verdiklerini belirterek, 11 büyükşehir belediyesi olarak turizm konusunda çalıştaylar düzenlediklerini ve İstanbul'un kültür turizmi konusunda dünya ölçeğinde benzersiz bir konumda yer aldığını vurguladı.

İmamoğlu, "Turizm Platformumuzun sektörle yaptığı birebir çalışmalar yanında, Turizm Müdürlüğümüz de belediye içinde güçlü bir mekanizma olarak plan ve programlarına devam ediyor” şeklinde konuştu. Bu kapsamda yaptıkları çalışmalar ve ürettikleri projelerin detaylarını kamuoyu ile paylaşan İmamoğlu, “Bunun yanı sıra yerel ortaklıklara da önem veriyoruz. Bu doğrultuda 11 büyükşehir belediyesi olarak bir araya gelip, turizm konusunda çalıştaylar da düzenliyoruz. Bu çalıştaylar sonucunda eko-turizme ve kırsal turizme yatırım yapmamız gerektiğini gördük. İstanbul, kültür turizmi konusunda dünya ölçeğinde benzersiz bir konumda yer alıyor. İBB Miras tarafından şehre kazandırdığımız kültürel mirasımız hem İstanbullulara hem de yabancı ziyaretçilere zengin bir içerik sunuyor. İstanbul’un kültürüne ve sanatına yaptığımız yatırımlar artarak devam edecek, ancak alternatif turizm türlerini de geliştirmemiz gerektiğini görüyor ve bu konuda çalışmalar yürütüyoruz. Spor, sağlık, kongre ve eğitim turizmi konusundaki yatırım planları da çalışmalarımız arasında." dedi.

Visit İstanbul ve Yapay Zeka Rehberi

Visit İstanbul web portalı ile birlikte tanıtılan İstanbul Creators Club Platformu ve dünyanın ilk yapay zeka rehberi uygulamasıyla İstanbul'un turizm ekosistemine yenilikçi adımlar atıldı.

İmamoğlu, "İstanbul gibi bir nimete sahibiz. Yüzlerce yıl boyunca oluşan kültür, medeniyet ve tarih birikimiyle benzersiz bir şehiriz. Bu zenginliği en iyi şekilde tanıtmak için yerel yönetimler, sektör temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde çalışmayı önemsiyoruz." şeklinde konuştu.

"İstanbul'un her ilçesi bile, dünyaya iz bırakacak seviyede niteliğe ve kimliğe sahip" diyen İmamoğlu, şöyle devam etti:

"Şişli Belediye Başkanımız burada. Şişli, Beşiktaş, Kadıköy, Üsküdar veya Fatih, Beyoğlu veya Eyüpsultan… Sayamayacağımız kadar her ilçesi, aslında dünya ölçeğinde özel bir yere sahip olabilecek kabiliyete ve kimliğe sahip. Yerelde çok güçlü politikalar üretmek ve yerelde birlikte düşünmek, birlikte karar almak… Kaldı ki turizm sektörünün her temsilcisini, her yöneticisini tanıdığımda, gerçekten bu şehirle bir kez daha gurur duyuyorum. Çünkü çok atılımcı, girişimci ve kendi alanında çok özenli başarılara imza atmış insanlardan oluşan muazzam bir sektöre sahibiz. Her daim merkezden, yani Ankara'dan İstanbul turizmine şekil verecek kararların alınması veya bu yönde adımların atılmasının yerine, İstanbul'da daha özgün bir yapının kurulması, İstanbul'da daha güçlü bir kimliğin ortaya konulması, daha yerelden, valiliğinden ve bütün kurumlarından İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne, yerel yönetimlerinden, yani 39 ilçesinden sivil toplum kuruluşlarına, meslek örgütlerine varıncaya kadar muazzam bir iş birliğinin dünyada benzeri olmayan, inanın en özel başarılara imza atacak bir seviyeye İstanbul turizmine taşıyacağını ben yürekten biliyorum. Bu bağlamda bir yöntem eksikliği olduğunun da ve bu şekilde merkezden alınan kararlarla İstanbul'un tanıtımının da yapılamayacağını, İstanbul'da güçlü adımlar da atılamayacağını ve ne yazık ki yoğun bir biçimde güncel siyasetin bir parçası haline gelebileceğini görüyorum."

Sürdürülebilir Turizm Hedefi

İstanbul'un sürdürülebilir turizm anlayışıyla hareket ettiklerini belirten İmamoğlu, doğal kaynaklara zarar vermeyen, çevreye duyarlı bir turizm modelini benimsemeyi amaçladıklarını söyledi.

İstanbul'un turizm potansiyelini en iyi şekilde değerlendirmeyi hedefleyen Visit İstanbul'un, şehrin marka değerini artırarak uluslararası arenada daha fazla tanınırlık sağlaması bekleniyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin turizmdeki yenilikçi adımları, şehrin kültürel zenginliklerini ve benzersiz atmosferini dünya genelinde daha etkili bir şekilde tanıtmayı amaçlıyor. Visit İstanbul'un başarıyla uygulanmasıyla birlikte, İstanbul'un turizmde öncü rolü daha da güçlenecek gibi görünüyor.