Bakanlık, İnternetin İki Büyük Şirketine Olumsuz Yorumlar Nedeniyle Ceza Verdi

Reklam Kurulu, tüketici yorumlarıyla ilgili haksız ticari uygulamaları nedeniyle Hepsiburada ve Trendyol'a ceza kesti. İnternet satış sitelerindeki yorumlar tüketicileri yönlendirebiliyor ve şirketlerin bu konudaki adımları satışları etkileyebiliyor.

Yayınlanma:
Bakanlık, İnternetin İki Büyük Şirketine Olumsuz Yorumlar Nedeniyle Ceza Verdi

Reklam Kurulu, Hepsiburada’da bazı ürünlerde birbirini tekrar eden, aynı ifadelerle yazılmış çok sayıda olumlu yorum tespit etti. Yapılan incelemede, bu yorumların tüketicilere hazır şablon olarak sunulduğu ve alışveriş yapanları olumlu değerlendirme yapmaya yönlendirdiği belirlendi.

Trendyol'a ise ceza olumsuz yorumları sansürlediği için kesildi.

Reklam Kurulu, tüketicilerin ürün ve satıcılar hakkında değerlendirme yapma hakkına sahip olduğunu ve bu yorumların olumlu ya da olumsuz fark etmeksizin yayınlanması gerektiğini belirtti. Olumsuz yorumların sansürlenmesini 'haksız ticari uygulama' olarak nitelendirerek, Trendyol’a ilgili uygulamaların durdurulması cezası verildi.

Reklam Kurulu ayrıca, Hepsiburada’da satılan bir ürünün görselinde '5 yıl garantili' ibaresi yer almasına rağmen, gerçekte 2 yıl garantili olarak satıldığını belirledi. Bu nedenle platforma ilgili reklamların durdurulması cezası uygulandı.

Gazete Pencere