Alanya'da Depremzede Kardeşler 'Eşcinsel' İddiasıyla Yurttan Atıldı

Alanya Mevlüt Çavuşoğlu Spor Lisesi'nde okuyan depremzede ikiz kız öğrencilerin, birlikte uyudukları için "eşcinsel" oldukları iddiasıyla yurttan atıldıkları ve okul yönetiminin tutumuna dair ciddi iddialar gündeme geldi.

Yayınlanma:
Alanya'da Depremzede Kardeşler 'Eşcinsel' İddiasıyla Yurttan Atıldı

Antakya'da yaşanan deprem felaketinde 4,5 saat göçük altında kalarak büyük bir travma yaşayan 16 yaşındaki sporcu tek yumurta ikizi kız kardeşler, hayatlarını sürdürebilmek ve eğitimlerine devam edebilmek için Alanya Mevlüt Çavuşoğlu Spor Lisesi'ne kayıt yaptırdı. Babalarının ifadelerine göre, kızlar yaşadıkları travma nedeniyle birbirlerine destek olmak amacıyla aynı yatakta uyumaya başladılar. Bu durum, okulun yurt bölümünde kalan diğer öğrenciler tarafından fark edilip, yurt yönetimine bildirildi.

Okul Yönetiminin Tepkisi ve Aileye Baskı

Yurtta yaşayan diğer öğrencilerin şikayeti üzerine, ikizler yurt rehber hocası ile bir görüşme gerçekleştirdi. İddialara göre rehber hocası, çocukların psikolojik durumlarını değerlendirmek yerine, onlara "eşcinselsiniz" diyerek suçladı. Daha sonrasında Yurt Müdür Yardımcısı Ş.Y., kızların babasını arayarak kızların eşcinsel olduklarını iddia edip, okul ve yurttan ayrılmalarını istedi. Gazeteci Mustafa Dilek'in sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamaya göre, 15 Aralık akşamı yurt yönetimi, herhangi bir gerekçe göstermeksizin öğrencileri yurttan attı. Bu durum, öğrencilerin o geceyi babalarının bir tanıdığının evinde geçirmesine neden oldu.

5 Ocak tarihinde ise okul müdürü, ikizlerin babasına çocuklarının disipline sevk edildiğini belirtti ve "Çocuklarının adı okulda çıktı, ben tutamam okulda" ifadelerini kullandı. Yaşanan bu olaylar üzerine, ikizlerin babası yetkililere dava açacağını ve çocuklarının kaydını geri almayacağını ifade etti. Baba, yaklaşık 40 gündür çocuklarının psikolojik baskı altında olduğunu ve bu durumun çözülmesini bekliyor.

Bu olay, eğitim kurumlarında cinsel yönelim temelli ayrımcılığın ve önyargıların halen devam ettiğine dair ciddi endişeleri gündeme getiriyor. Ayrıca, okul yönetimlerinin öğrencilerin psikolojik durumlarını ve yaşadıkları travmaları dikkate almadan aldığı kararlar, eğitim alanında ciddi sorunların varlığını gösteriyor. Bu durum, toplumda eşitlik ve adalet duygusunun güçlenmesi için eğitim alanında daha duyarlı ve bilinçli yaklaşımların benimsenmesinin önemini ortaya koyuyor.