Yum! Brands Türkiye'de Kfc ve Pizza Hut İçin Yeni Model Arayışında

Yum! Brands, Türkiye'deki franchise anlaşmasının feshi sonrası kapalı KFC ve Pizza Hut şubeleri için doğrudan işletme modeline geçiyor. İş Gıda'nın konkordato başvurusu ve şube kapanışlarının ardından şirket, operasyonlarını yeniden yapılandırmak üzere Value Solution Partners (VSP) ile iş birliği yaparak Türkiye pazarında büyümeyi hedefliyor.

Yayınlanma:
Yum! Brands Türkiye'de Kfc ve Pizza Hut İçin Yeni Model Arayışında

ABD'li fast-food devi Yum! Brands, Türkiye'deki franchise anlaşmasının feshedilmesinin ardından rotayı değiştirdi. Şirket, Türkiye'deki kapalı 537 KFC ve Pizza Hut şubesi için doğrudan işletme modeline geçmeye hazırlanıyor.

YENİDEN YAPILANMA SÜRECİ

Ocak ayında İş Gıda'nın konkordato başvurusunda bulunmasıyla başlayan süreçte, binlerce çalışan etkilenmiş ve şubeler yüksek kira maliyetleri nedeniyle kapanmıştı. İş Gıda'nın kapanan şubeleri, yatırımcılar için de aylık yaklaşık 80 milyon TL'lik kira kaybı anlamına gelmişti.

Patronlar Dünyası'ndan Necla Dalan'ın haberine göre, Yum! Brands, Türkiye'deki mağazalar için doğrudan işletme planı kapsamında Value Solution Partners (VSP) ile iş birliğine gitti. VSP, mevcut kiralama koşulları üzerinden AVM yatırımcılarıyla görüşmelere başladı. Ancak sektör kaynaklarına göre, birçok yatırımcı yeni sözleşmeye sıcak bakmıyor. Yatırımcıların öncelikli talepleri arasında eski borçların ödenmesi ve kira bedellerinin artırılması bulunuyor.

REKABET VE ALTERNATİF SENARYOLAR

Kapatılan şubelerin bazıları için TAB Gıda bünyesindeki Popeyes'ın ilgilendiği ve bazı AVM'lerde görüşmelerin olumlu ilerlediği de konuşuluyor. Ancak TAB Gıda, doğrudan marka satın alma gibi bir stratejilerinin olmadığını kamuoyuna duyurdu.

Öte yandan, McDonald’s yetkilileri, Türkiye'deki boşalan KFC ve Pizza Hut şubeleriyle ilgili herhangi bir planlarının olmadığını açıkladı.

Haber Merkezi