Arçelik 70 Yaşında: Ürünler Üst Üste Ay'a Kadar Uzanırdı

Arçelik, 70. yılını özel bir toplantıyla kutladı. Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, şirketin üretimdeki gücünü, teknoloji liderliğini ve sürdürülebilirlik alanındaki katkılarını vurguladı. Avrupa ve Türkiye'nin en büyük beyaz eşya şirketi olan Arçelik'in, 1955'ten beri ekonomik, toplumsal ve çevresel değer yarattığı belirtildi.

Yayınlanma:
Arçelik 70 Yaşında: Ürünler Üst Üste Ay'a Kadar Uzanırdı

Ev teknolojileri sektörünün öncü markası Arçelik, kuruluşunun 70. yıl dönümünü özel bir etkinlikle kutladı. Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer'in ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıda, şirketin üretimdeki güçlü pozisyonu, teknoloji ve Ar-Ge alanındaki liderliği, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirliğe olan katkıları ve milyonlarca tüketiciye dokunan etkisi somut verilerle ortaya kondu. Paylaşılan bilgiler ışığında, Arçelik'in bugün Avrupa ve Türkiye'nin en büyük beyaz eşya şirketi olduğu vurgulanırken, 1955'ten bu yana sadece ürün değil, aynı zamanda Türkiye ve dünya için ekonomik, toplumsal, çevresel ve kültürel değerler yarattığı belirtildi.

ARÇELİK'TEN 70. YIL VURGUSU

Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, sektörde Avrupa ve Türkiye'nin tartışmasız lideri olduklarını ifade ederek, “Arçelik olarak bugün sadece 70. yılımızı değil, Türkiye’nin sanayi ve teknoloji yolculuğundaki önemli bir anı da kutluyoruz. Kurucumuz merhum Vehbi Koç’un ‘Ülkem varsa ben de varım’ ilkesinden aldığımız güçle 1955’ten bu yana ülkemiz için aralıksız çalışıyor ve üretiyoruz. Türkiye’deki 14 fabrikamız ve binlerce çalışanımız ile hayatı kolaylaştıran çözümlerin yanı sıra istihdam ve umut da üretiyor, ülkemizin ve şehirlerimizin ekonomik ve teknolojik gelişimine katkıda bulunuyoruz. Türkiye’nin ilk yerli çamaşır makinesi, buzdolabı, kurutma makinesi, tam otomatik fırını ve bulaşık makinesi gibi pek çok yeniliği ülkemizle tanıştıran marka olarak, köklü Ar-Ge çalışmalarımız sayesinde Telve gibi ürünlerimizle bu toprakların mirasını dünyaya tanıtıyoruz. Bugün farklı saat dilimlerinde görev yapan 50 binden fazla çalışanımız ile dünya genelindeki tüketiciler ve gezegenimiz için değer yaratıyoruz. Dünyadaki tüm işletmelerimizin toplam yüzölçümü yaklaşık 7 milyon 800 bin metrekareye ulaşıyor. Bu alan, yan yana geldiklerinde yaklaşık 1.100 futbol sahası büyüklüğünde bir alanı kaplıyor. Şirket olarak bugüne kadar 560 milyondan fazla ürün ürettik. Sadece 6 ana ürün grubunda ürettiğimiz yaklaşık 375 milyon adet beyaz eşyayı üst üste koysak Ay'a ulaşır, hatta ötesine bile geçerdik. Yalnızca ürettiğimiz bulaşık makineleriyle 30 yılda 6,5 Sapanca Gölü’nü dolduracak kadar su tasarrufu sağladık” şeklinde konuştu.

Dinçer sözlerine şöyle devam etti:

“Bu topraklar için değer yaratma hedefiyle fırsat eşitliğine, spora, sürdürülebilirliğe, Türkiye’nin gençlerine ve geleceğine yatırım yapıyoruz. Arçelik markamızla 2017’den bu yana gururla Milli Futbol Takımları Ana Sponsoruyuz. Sadece Beko “Kadının İşi, Gücü” projesiyle 133 kadın bayiyi ekosisteme dahil ederek girişimci kadınları destekledik. 70 bini aşkın çocuğu teknolojiyle buluşturduk, yenilenebilir enerji yatırımlarımızla 84,31MWp değerinde solar kurulu güce ulaştık. Ülkemizden aldığımız güçle gelişmenin, güçlenmenin ve teknolojinin simgesi olduk.”

ARÇELİK'İN GLOBAL PAZARDAKİ YÜKSELİŞİ

Arçelik, bugün 57 ülkede faaliyet gösteren 122 iştiraki ve her biri kendi pazarıyla güçlü bağlar kuran 22 markası ile dünya genelinde kalite, sürdürülebilirlik, müşteri odaklılık ve yenilikçiliği ön planda tutarak tüketicilerin ve pazarların ihtiyaçlarına yönelik çözümler geliştiriyor. Şirketin büyüme yolculuğu, özellikle son 20 yılda önemli bir ivme kazandı. 2011’de Defy ile Güney Afrika, 2016’da Dawlance ile Pakistan, 2017’de Voltas Beko ile Hindistan, 2019’da Singer ile Bangladeş pazarlarına giriş yapan Arçelik, 2021 yılında APAC bölgesinde faaliyet gösteren Arçelik Hitachi Home Appliances şirketini kurdu. 2024 yılında Whirlpool ile Beko’nun Avrupa’daki iştiraklerini tek çatı altında birleştiren Beko Europe şirketinin hayata geçirilmesiyle de Avrupa’nın en büyük beyaz eşya şirketi konumuna yükseldi.

“Yıllar içinde kurduğumuz hayallere zorlu koşullara rağmen ulaştık; şimdi ise hissedarlarımız, bayilerimiz, iş ortaklarımız ve çalışanlarımızla birlikte daha da güçlü adımlarla ilerliyoruz” diyen Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, belirledikleri hedeflere nasıl ulaştıklarını şu sözlerle anlattı: “2017'de 'İpek Yolu’nun her yerinde olacağız' dedik. 2021’de 'Dünyada ilk 3' hedefini koyduk. Bugün geldiğimiz noktada, bu hedefleri sadece yakalamakla kalmadık, çok daha ötesine geçtik.”

Arçelik markası ile Türkiye’de 16 yıldır kesintisiz olarak “lovemark” seçilen tek marka olmanın gururunu yaşadıklarını belirten Can Dinçer, “Bizimkisi sadece bir başarı değil, aynı zamanda milyonlarca evde süregelen bir bağlılık hikayesi. Art arda 16 yıl bu unvana layık görülmemiz, tüketicilerimizle kurduğumuz güçlü bağın da bir göstergesi. Bu bağ, yalnızca teknolojik üstünlükle değil, samimiyet, güven ve sürdürülebilir kalite anlayışıyla kuruluyor. Bu güvenin temelinde, Türkiye’nin dört bir yanına yayılan geniş bir aile var. Türkiye genelinde yaklaşık 3000 yetkili satıcımızla, sadece bir satış ağı değil, bir güven zinciri sunuyoruz. Bugün Türkiye’nin her köşesinde, 600’ü aşkın servis noktamızda 14 bin saha personelimizle, tüketicilerimize hızlı ve kaliteli hizmet sağlıyoruz. Yaptığımız araştırmalara göre, her 10 tüketiciden 8'i bizi 'güvenilir marka' olarak görüyor. Tüketicilerimizin %91'i markalarımız için 'kendime yakın hissediyorum', %82’si ise 'bu markayı gerçekten seviyorum' diyor. Aldığımız bu geri dönüşler doğru yolda olduğumuzu bir kez daha kanıtlıyor. Hem ürün hem de hizmetlerimizle hedefimiz hep aynı: Sadece yenilik üretmek değil, bu yenilikleri insanların hayatlarında anlamlı kılmak. Bugün teknolojilerimizle tüketicilerimizin hayatlarının kalbinde yer aldığımızı duymak bizler için son derece gurur verici” diye ekledi.

Türkiye’nin ve Avrupa’nın lider üreticisi olarak dünya liderliği yolunda ilerlerken, sadece teknolojiyle değil, güven ve samimiyetle büyüyeceklerinin altını çizen Can Dinçer, “Beyaz eşya artık sadece ev eşyası değil, yaşam kalitesi demek. Gıdaya erişimden zamandan tasarrufa, sağlıktan hijyene kadar her alanda evdeki yükü hafifletiyoruz. Şimdi ise teknoloji evriliyor, nesnelerin interneti (IoT) ile evler daha akıllı, insanlar daha özgürleşiyor. Arçelik olarak bu dönüşümün öncülerinden olmaktan mutluluk duyuyoruz. Geleceğin evlerini bugünden tasarlıyoruz. Odağımızda üç ana konu var: enerji tasarrufu, gıdaya erişim ve koruma, ve modern yaşamın ihtiyaçlarına yönelik akıllı çözümler üretmek. Tüketicilerimizin neye ihtiyacı varsa, Arçelik olarak orada olmaya özen gösteriyoruz: Tam 70 yıldır… Her evde bir iz, her mutfakta bir sıcaklık bırakıyoruz. Birlikte yazdığımız bir geçmişin ardından, birlikte bir gelecek inşa ediyoruz. 70’inci yılımızı kutlarken gelecek için vizyonumuz net: daha fazla insan için daha fazla fayda sağlamak. Bugün 10,6 milyar euroluk ciromuzla 70 yıldır olduğu gibi, önümüzdeki dönemde de teknolojimizle hayatın merkezinde yer almaya, güven ve samimiyetle büyümeye, ülkemiz ve dünya için değer yaratmaya devam edeceğiz” dedi.

Arçelik, 70’inci yılını tüketicileri ile birlikte kutlamak için özel bir çekiliş kampanyası başlattı. Arçelik’in 70. Yıl çekilişi ile 1 kişi Ford Mustang Mach-E, 1 kişi Ford Focus, 70 kişi Arçelik TV, 70 kişi Arçelik kurutma makinesi, 70 kişi Arçelik buzdolabı, 70 kişi Arçelik çamaşır makinesi, 70 kişi Arçelik bulaşık makinesi, 7 kişi Divan otellerinde geçerli konaklama hediye çeki, 7 kişi 200.000 TL değerinde Arçelik hediye çeki kazanma fırsatına sahip olacak.

Arçelik, ayrıca bir neslin sembolü haline gelen ikonik karakter “Çelik”in geri dönüşünü duyurdu. Çelik karakteri, yıllar boyunca Çelik’e sesiyle hayat veren Özkan Uğur’un oğlu Alişan Uğur tarafından seslendiriliyor. Yenilenen yüzü ve konumlandırmasıyla Çelik, markanın 70. yılında birçok farklı mecrada yeniden tüketicilerle buluşacak.

Şirket bugüne kadar 560 milyondan fazla ürün üretti. Sadece 6 ana ürün grubunda ürettiği yaklaşık 375 milyon adet beyaz eşyayı üst üste koysa Ay'a ulaşır, hatta ötesine geçerdi.

Şirketin ürettiği 151 milyon buzdolabı üst üste dizilse, asansörle bu kulenin zirvesine çıkmak 4 yıl sürerdi.

Şirketin ürettiği 96 milyon çamaşır makinesi yan yana dizilse Ekvator'u 1,5 kez turlayabilirdi.

Şirketin ürettiği yaklaşık 47,6 milyon bulaşık makinesi yan yana dizilip bir hat oluşturulsa Türkiye’nin en doğusundan en batısına 18 yol oluşturulabilirdi.

Şirketin 2008’den bu yana ürettiği 18 milyondan fazla kurutma makinesi ile kurutulan çamaşırları iplere asılsa, Dünya’dan Ay’a uzanan 305 tane dev çamaşır ipine ihtiyaç olurdu.

Şirketin ürettiği 76 milyonu aşkın televizyon yan yana koyulsa yüz ölçümü Brüksel’den daha büyük bir alan ekranlarla kaplanabilirdi.

Şirketin bugüne kadar ürettiği 57 milyonu aşkın fırın yan yana dizilse, Avrupa kıtasını batıdan doğuya neredeyse 6 kez baştan sona fırınlarla kaplayacak kadar uzun bir hat elde edilebilirdi.

Şirketin dünyadaki tüm işletmelerinin toplam yüzölçümü yaklaşık 7 milyon 800 bin metrekare. Yaklaşık, 1.100 futbol sahası büyüklüğünde bir alanı kaplıyor.

Şirketin yalnızca 30 yılda ürettiği bulaşık makinelerinin kullanımıyla elde yıkamaya kıyasla sağlanan su kazanımı 6,5 Sapanca Gölü ederdi.

Şirketin 2010’dan bu yana üretimde sağladığı su verimliliği yaklaşık 2,77 milyon m³. Bu, 13 milyon kişinin günlük ihtiyacını karşılayabilecek kadar büyük bir miktar.

Şirket, son 10 yılda kendi Atık Elektrikli ve Elektronik Ekipman (AEEE) tesislerinde 1,75 milyon elektronik atığı dönüştürdü. Bu, İstanbul’dan Berlin’e uzanan dev bir e-atık yolu oluşabilecek kadar büyük bir hacim.

1991 yılında Türkiye’de beyaz eşya sektörünün ilk Ar-Ge merkezini kuran Arçelik, bugün Türkiye’den Avrupa Patent Ofisi’ne (EPO) yapılan en çok patent başvurusuna sahip Türk şirketi.

Şirketin yaptığı uluslararası patent başvuru sayısı sıralamada kendisinden sonra yer alan 20 şirketin başvuru sayısının toplamından daha fazla (Arçelik 3125, diğer 20 şirketin toplamı ise 1816).

Şirketin ürünlerini geliştirirken yaptığı Ar-Ge testlerinin sayısı 1 milyondan fazla. 1’den 1 milyona kadar sesli saymak aralıksız olarak yaklaşık 11,5 gün saymayı gerektiriyor.

Şirket, yeşil teknolojiler alanında en fazla patent başvurusu yapan Türk şirketi olma gururunu da taşıyor.

Şirketin FutureBright Group ile düzenli olarak Türkiye’de gerçekleştirdiği iletişim ve marka sağlığı takip araştırmalarının 2024 yıl sonu sonuçlarına göre;

Bugün Türkiye’de her 10 tüketiciden 8’i Arçelik’i “güvenilir marka” olarak tanımlıyor.

%89’u Arçelik markalarını “gurur duyulan bir marka” olarak nitelendirirken, %82’si lider bir marka olduğunu, %79’u ise alanında “uzman” olduğunu söylüyor.

Tüketicilerin %92’si ürün alırken Arçelik markalarının herhangi birinin ürünlerini seçtiğinde kendisini “seçkin/prestijli” hissediyor.

Tüketicilerin %91’i Arçelik markaları için “kendime yakın hissettiğim bir markadır” diyor; %82’si ise “bu markayı gerçekten seviyorum” yorumunda bulunuyor.

Tüketicilerin %84’ü şirketin ürünleri için “Hayatımı kolaylaştırıyor” derken, %86’sı ise şirketi yenilikçi olarak tanımlıyor.

Tüketicilerin %70’i “Yenilikleri Türkiye’nin ve dünyanın iyiliği için tasarlar” yorumunda bulunurken, %66’sı “ürünleri, teknolojileri ve sosyal projeleri ile topluma değer katar” değerlendirmesinde bulunuyor.

Haber Merkezi