Zayıflamak İçin İradeyi Güçlendirme Yöntemleri

Zayıflamak istiyor lakin bir türlü kendinizi tatmin edemiyor musunuz? Zayıflamak için iradeyi güçlendirme yöntemlerini uygulayarak hedefinize ulaşabilirsiniz. O zaman biran önce maddelere göz atalım.

16 Ağustos 2021 22:48 Yaşam
Zayıflamak İçin İradeyi Güçlendirme Yöntemleri

1) Başaracağınıza inanın

Her işin başı ona inanmak ve her daim o düşünceyi beynimizde barındırmaktan geçer. Peki bir işe kendimizi inandırmak için ne yapmalıyız? Unutmayın ki şuana kadar kilolu olup da zayıflayan pek çok kişi vardır. Bu kişiler gündelik hayatlarındaki birkaç değişiklikle zayıflamaya başlamışlardır. Örneğin günlük yarım saatlik tempolu koşma size en uygun egzersiz olabilir.

Peki başaracağınıza inanıyor lakin zaman zaman bu konuda şüpheye mi düşüyorsunuz? O halde şüpheye düştüğünüz zamanlarda şu düşünceleri aklınıza getirin: ‘Ben birçok zorluk karşısında kazanmış biri olarak kilo problemimi yeneceğim. Zayıflamak çok kolay ve süreklilik gerektiren bir iştir. Ben zayıflayacağıma inanıyorum ve zayıflamak için elimden geleni yapıyorum.’ derseniz motivasyonunuzu en yüksek seviyede tutmuş olursunuz.

2) Sizi olumsuz yönde etkileyen insanlardan uzak durun

Hemen hemen hepimizin hayatında bizi olumsuz yönde etkileyen insanlar vardır. Kilo vereceğinizi söylediğiniz zaman bu insanlar size inanmayabilir, dalga geçebilir ve en kötüsü size dalgaya alabilir. Bu insanlarla asla konuşma çabasına bile girmeyin. Çünkü onlar sizi çekememezlik ve kıskançlıklarından dolayı söyleyeceğiniz şeyleri anlamak istemeyecektir. O halde asıl yapmamız gereken şey kilo vererek onları şaşırtmaktır. Bu o kişilere vereceğiniz en güzel cevap olur. İnanın, mücadele edin, yapın ve başarınızı herkese gösterin.

3) Sabırlı olun

Sabırlı olmak her işin temelinde vardır. Bazen hedeflediğiniz kiloyu veremeyeceksiniz. Ya da gün içerisinde çok yorulacaksınız. Motivasyonunuz ara ara dalgalanmalar yaşayacak. Lakin tüm problemlerin tek bir çaresi vardır o da sabırlı olmak. Zor olmayan hiçbir iş yoktur. Siz bu zorluğu yendiğiniz zaman kendinizle gurur duyacak ve başarınızı hatırlayacaksınız. Yaşadığınız tüm zorluklar kısa bir süre içerisinde unutulacak ve geriye dillere destan başarınız kalacaktır.

4) Denemekten vazgeçmeyin

Bir kere yapmak istediniz lakin olmadı mı? İkinci kere yapın. O da mı olmadı? O zaman üçüncü kez yapın ve daha niceleri... Büyük buluşlara baktığınızda defalarca deneyimledikten sonra kazanılmış başarılar vardır ve siz de vazgeçmediğiniz sürece başarıyı yakalamanız her daim söz konusudur.

5) Zayıflama programınızda süreklilik gösterin ve belli bir süre sonra programı uygulamazmazlık yapmayın

Zayıflama programınızda süreklilik göstermek aslında sabırlı olmak ve denemekten vazgeçmemek maddeleriyle birebir ilgilidir. Kendi hedeflerinizi bir kağıda yazın ve günlük planınıza uyduğunuz zaman bu çizelgenin yanına artı koyunuz. Geçmişe baktığınızda ne kadar mücadele verdiğinizi hatırlayacak ve kendinizle gurur duyacaksınız. Motivasyon çok önemlidir. Bu da başarılarınızı somutlaştırmaya bağlıdır. Zayıflama programınıza uymaktan hiçbir zaman vazgeçmeyin.

Zayıflamak İçin Uygulanması Gereken Basamaklar

Zayıflamak için uygulanması gereken basamaklar sizi en kısa sürede hedeflediğiniz kiloya getirecektir. Örneğin on kiloyu üç ayda vermek istiyorsunuz. Önce üç ay boyunca beslenmede dikkat etmeniz gereken kuralları yazınız. Daha sonra günlük egzersiz programınızı oluşturun. Kendinize en az yarım saatlik bir zaman dilimi ayırın ve her gün o hedefe uyun. Çevrenizden gelen seslere kulak asmayın ve hedefinize odaklanın. Başarı eninde sonunda sizinle olacaktır. Yeter ki denemekten ve sabretmekten vazgeçmeyin.

Neden Zayıflamalıyız?

Neden zayıflamamız gerektiğini hemen hemen hepimiz biliyor lakin bazen bu söylemlere kulak asmıyoruz. Sağlık problemlerine yakalanma riskimiz yüksek olsa da kedimizi zayıflamaya ikna edemiyoruz. Bu gibi durumlarda iradeyi güçlendirme yöntemleri ve uygulanması gereken basamakları birebir yerine getirmeliyiz.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler