Umutsuz Hissettiğiniz Zaman Yapmanız Gereken 9 Şey

İster borçtan kurtulma yeteneğiniz konusunda umutsuz hissediyor olun, ister hayattaki neredeyse her şey için… Umutsuzluk herkes ve her durum için korkunçtur. Umutsuzluk, adeta sıkışmış gibi hissettirir ve bu durum hayatı gerçekten zorlaştırır. Neyse ki, hayatı biraz daha iyileştirmek adına yapabileceğiniz bir sürü şey var!

Yayınlanma:
Umutsuz Hissettiğiniz Zaman Yapmanız Gereken 9 Şey

İster borçtan kurtulma yeteneğiniz konusunda umutsuz hissediyor olun, ister hayattaki neredeyse her şey için… Umutsuzluk herkes ve her durum için korkunçtur. Umutsuzluk, adeta sıkışmış gibi hissettirir ve bu durum hayatı gerçekten zorlaştırır. Neyse ki, hayatı biraz daha iyileştirmek adına yapabileceğiniz bir sürü şey var!

Beyninizin Size Yalan Söyleyebileceğini Hatırlayın

Beyniniz size olayların berbat, korkunç ve olumsuz olduğunu söyleyebilir. Başaramayacağınıza sizi ikna etmeye veya işlerin daha iyi olma şansının mümkün olmadığını söylemeye çalışabilir. Bunları düşünmeniz, durumun böyle olduğu anlamına gelmez. Düşünceleriniz çarpıtılmış, kısmen veya tamamen yanlış olabilir. Umutsuz duygular umutsuz düşünceleri besler. Ve işlerin daha iyi olabileceğini görmeyi zorlaştıran olumsuz bir döngüye kapılmak kolaydır. Hatta her şeyi denediğinizi ve hiçbir şeyin işe yaramadığını bile düşünebilirsiniz. Ama bunla bilişsel bir çarpıtma olabilir. Birkaç şey ve belki de 10 şey denediniz… Ama muhtemelen her şeyi denemediniz! En azından düşünme şeklinizin doğru olmayabileceğini fikrine açık olun. Tahmin ettiğinizden daha fazla umut olabilir.

Tersini Tartışın

Umutsuz hissettiğinizde, hiçbir şeyin neden daha iyi olmadığına takılabilirsiniz. Öyleyse, bunun tersini tartışmak için birkaç dakika ayırın. İşlerin beklediğinizden daha iyi sonuçlanabileceğinize dair kanıtlar neler? Ya da işler nasıl daha iyi hale gelir? Potansiyel pozitif gelişmeler hakkında biraz düşünmek sizi daha fazla olasılığa açabilir. Ve her şeyin yolunda gitmeme ihtimali varken, beklediğiniz kadar kötü olmama ihtimali de var. Bunun tersini tartışmak, beyninizi, olayların beklediğiniz kadar kasvetli olmayabileceği fikrine açabilir.

Umutsuz Olmaktan Ne Kazandığınızı Düşünün

Umutsuz olmaktan ne kazandığınızı düşünmek, görünüşte garip bir egzersiz gibi geliyor. Ne de olsa hiçbir şey kazanamıyorum diye düşünüyorsunuz. Ancak biraz daha derinlemesine düşündüğünüz zaman, umutsuz hissetmenin sizi hayal kırıklığına uğratmaktan koruduğunu keşfedebilirsiniz. İyi bir şey olmasını beklemiyorsanız, işler kötü giderse hayal kırıklığına uğrayacağınızdan endişe duymazsınız.

Umutsuz olmak, harekete geçmemek konusunda kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olabilir. Örneğin, borcunuzu ödeyeceğiniz konusunda umutsuzsanız, gelirinizi artırmaya (ek bir iş bularak) zahmet etmeyebilir veya harcamalarınızı yönetmeyebilirsiniz. Öyleyse, umutsuz kalarak bir şey kazanıp kazanmayacağınızı düşünün. Bunun sizi bir şekilde değişiklik yaratmaktan ya da farklı bir şey yapmaktan koruduğunu fark edebilirsiniz.

Umut Geliştirerek Ne Kazanabileceğinizi Düşünün

Diğer taraftan, daha mutlu olursanız ne kazanabileceğinizi düşünün. Hayatınız nasıl değişebilir? Umdun olsaydı neyi farklı yapardın? Ardından, umutluymuşsunuz gibi davranmaya başlayabilirsiniz. Örneğin, umudunuz olsaydı, dışarı çıkıp yeni insanlarla tanışacağınızı fark edebilirsiniz. Ya da yeni bir işe başvurabilirsiniz. Umutlu olmasanız bile yeni bir işe başvurmak bir şeyleri yoluna koyabilir. Bazen önce davranışınızı değiştirmeniz gerekir ve ardından duygular gelir. Yani umutlu davranırsanız, sonunda daha umutlu hissetmeye başlayabilirsiniz.

Problemi Çözmeye Çalışın

Umutsuzluk, tanımı gereği işleri daha iyi olmayacağı veya başaramayacağınız inancıdır. Fakat, bir sorunu çözmek ya da sorunla ilgili nasıl hissettiğinizi değiştirmek için her zaman yapabileceğiniz bir şeyler vardır. Soruna olası çözümler düşünmek için biraz zaman ayırın. Fikirler için beyin fırtınası yapın ve onları aklınıza tutun. Mutlaka iyi fikirlere bile ihtiyacınız yok. Bir problemi çözmek için elinizden geldiğince çok strateji geliştirip geliştirmeyeceğinize bir bakın. Sorunu çözemezseniz, sorunla ilgili nasıl hissettiğinizi nasıl değiştireceğinizi düşünün. Aile üyeleriyle vakit geçirmek kendinizi biraz daha iyi hissettirebilir mi? Yakın dostunuzla bir etkinlik gerçekleştirdiğiniz zaman kendinizi daha umutlu hissedebilir misiniz? İşleri biraz daha iyi hale getirmek veya kendinizi biraz daha iyi hissetmenize yardımcı olmak için her zaman yapabileceğiniz bir şey elbet bulunur.

Bir Plan Geliştirin

Kendi kendinize ve/veya başka biriyle fikir geliştirdikten sonra bir plan oluşturun. İlk önce hangi adımı atacağınıza karar verin. A planı işe yaramazsa, her zaman bir B planına sahip olmanız gerektiğini unutmayın. Planınızı bir deney olarak düşünün ve işiniz, neyin işe yaradığını keşfedene kadar olabildiğince çok deney yapmak olsun!

Güvenilir Bir Arkadaş veya Aile Üyesi ile Konuşun

Olası çözümleri belirlemekte zorlandığınız zaman, güvendiğiniz bir arkadaşınız veya aile üyesi ile konuşun. Onlara ne yaşadığınızı anlatın. Olayları farklı bir açıdan görmenizi sağlayabilirler. İnsanlara neler yaşadığınızı söylemek zor olabilir. Ancak birisine söylemek, durumunuz hakkında biraz daha fazla umut kazanmanıza yardımcı olabilir.

Harekete Geçin

Bir planınız olduğunda harekete geçmeniz önemlidir. Sonuçta, oturarak muhtemelen durumunuz hakkında umut kazanamayacaksınız. Bunun yerine, kendinizi ortaya koymaya ve neler yapabileceğinizi görmeye başladığınızda daha gazla umut kazanacaksınız.

Profesyonel Yardım İsteyin

Umutsuzluk, depresyon gibi bir akıl sağlığı sorununun belirtisi olabilir. Öyleyse umutsuzluk duygularınız iki haftadan fazla sürüyorsa veya zihinsel sağlığınızla ilgili endişeleriniz varsa, biriyle konuşmalı ve hatta profesyonel yardım almalısınız. Bir terapist ihtiyaçlarınızı değerlendirebilir, konuşma terapisi veya ilaç tedavisi gibi seçenekler sunabilir. Çoğu ruh sağlığı problemi tedavi edilebilir niteliktedir. Tedavi, gelecek hakkında daha umutlu hissetmenize yardımcı olabilir.

Habere Yorum Yap ( 0 )
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet