Stresle Nasıl Başa Çıkılır?

Stres çok ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Bundan dolayı mümkün olduğu kadar stresli ortamlardan ve işlerden uzak durulması tavsiye ediliyor. Peki, stresle başa çıkmak için neler yapılması gerekiyor? İşte detaylar...

28 Eylül 2021 01:14 Yaşam
Stresle Nasıl Başa Çıkılır?

1-Derin Bir Nefes Alın

Derin nefes almak sadece stresi azaltmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda beyninizin konsantre olması gereken oksijeni almasını sağlar. Pek çok insan nasıl derin nefes alacağını bilmiyor, bu da hiperventilasyona yol açıyor, bu da karbondioksitin akciğerlerden kaçtığı anlamına geliyor.

Ellerinizi karnınızın üstüne koyun ve mideyi normal pozisyonunda tutun. Sonra derin bir nefes alın ve karın ve göğsün nasıl şiştiğini görün. Bunu her yaptığınızda, nefes almanın başka bir yönünü düşünün. Akciğerleri hava, havanın kendisi, burun deliklerindeki hava ile doldurun ...

5efd666b45d2a04258b850ad.jpg

Nefesinizi 3 saniye tutun, ardından ağzınızdan nefes verin. Günde 5 kez, günde 3 kez derin nefes almak stres seviyelerini önemli ölçüde azaltacaktır.

Pek çok insan derin nefes almanın faydalarını görmezden gelir. Bu, göz ardı edilmemesi gereken stresi azaltmanın bir yöntemidir.

2. Kasları Gevşetin

Yavaşça esnetmek ve ardından gevşetmek istediğiniz kasları gevşetmek kesinlikle gereklidir. Bu şekilde iki şey başarabilirsiniz; Zaten stres altında olan kasları gevşetebilir ve strese odaklanmak yerine dikkatinizi dağıtabilirsiniz.

Kaslarınızı bükün. Kası yaklaşık 5-10 saniye gerdikten sonra serbest bırakın. Bunu istediğiniz herhangi bir kas için yapabilirsiniz. Örneğin, ayaklarınız ve ayak bileklerinizle başlayabilir ve ardından bileklerinizi, kollarınızı ve omuzlarınızı esnetip gevşetebilirsiniz. Son olarak boyun ve yüz bölgesine odaklanabilirsiniz.

Sabah veya öğleden sonra sırt üstü uzanın, sağ bacağınızı sola doğru uzatın ve dizleriniz yere değene kadar kalçalarınızı döndürün. Aynı hareketi diğer bacakta da tekrarlayın. Gerekirse dizlerinizi göğsünüze doğru çekebilirsiniz.

3. Doğaya Doğru Yürüyün

Oturmanın stresini azaltmanın durumu daha da kötüleştireceğini umuyoruz. Stresi azaltmak için sır doğada yatmaktadır. Sizi doğa ile bütünleştirecek, yaptığınız bir aktivite hayal edin. Bu size her şeyin normal olduğunu hatırlatacaktır.

Dilerseniz günlük işlerinizi (temizlik, çamaşır yıkama, çekmeceler düzenleme gibi) yaparak da dikkatinizi dağıtabilirsiniz.

Ayrıca bir kitap okuyabilir, bir şeyler araştırabilir ve arkadaşlarınızla konuşabilirsiniz. En azından basınç topu gibi odaklanılabilecek bir şeyi sıkıştırabilirsiniz.

stresle-nasil-basa-cikilir-h1481797261-56b6d5.jpg

4. Fikrinizi Değiştirin

Yıllar boyunca fikrinizi değiştirmenin yollarını tartıştık, ancak bunları işe yaraması için nasıl uygulayacağınızı bilmeniz gerekir. Olumsuz düşüncelerin seni stresli hissettirdiğinde, onları hemen sil.

Bu fikre başka açılardan bakmaya çalışın. Daha makul ve daha basit alternatifler düşünmek sizi sakinleştirecektir. Aynı zamanda büyük resmi görmek sizi daha rahat ettirecektir.

haberay.com.tr

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.