Sizi Ölümsüzlüğe En Çok Yaklaştırabilecek 6 Gıda

Sizi Ölümsüzlüğe En Çok Yaklaştırabilecek 6 Gıda

Bu makalede diyetisyenlerin en çok tercih ettiği yaşlanma karşıtı gıdalar ve onları nasıl tüketebileceğinizden bahsediliyor.

Kaç yaşında olursanız olun sağlıklı ve genç görünmek istiyorsanız yediklerinize dikkat etmelisiniz. Beslenme uzmanları eğer antioksidanlar, su, çeşitli besin maddeleri ve sağlıklı yağlar içeren bir beslenme programına sadık kalırsanız vücudunuzun size teşekkür edeceğini söylüyor. Diyetisyenlere göre vücudunuz teşekkürünü size en büyük organınız cildinizi ışıl ışıl ve sağlıklı tutarak belli eder. Bu makalede diyetisyenlerin en çok tercih ettiği yaşlanma karşıtı gıdalar ve onları nasıl tüketebileceğinizden bahsediliyor.

1. Kırmızı Dolmalık Biber

Kırmızı dolma biberler karotenoid adı verilen antioksidanlar bakımından çok zengindir. Antioksidanlar pek çok meyve sebzede gördüğünüz turuncu, kırmızı ve sarı renklerle kendini belli eder. Vücudun genç kalması için çok önemli bir bileşen olan kolajen üretimi şarttır. Kolajen üretimi için C vitamini hayati önem taşır. Kırmızı dolmalık biber, C vitamini bakımından da zengin bir kaynaktır.

Kırmızı dolmalık biberleri doğrayıp salataya ilave edebilirisiniz ya da tavada kızartabilirsiniz.

2. Papaya

Papaya çok lezzetli bir tropikal meyvedir. Papaya cildinizin esnekliğini korumanıza yardımcı olabilecek çeşitli antioksidanları bolca içerir. Vitamin ve mineraller bakımından da oldukça zengin bir kaynaktır. Papaya bolca antioksidan içerdiği için serbest radikaller tarafından verilebilecek hasarları onarabilir ya da oluşmasını önleyebilir. Papayada bulunan başlıca vitamin ve mineraller şunlardır:

  • A vitamini
  • C vitamini
  • K vitamini
  • E vitamini
  • B vitamini
  • E vitamini
  • Magnezyum
  • Kalsiyum

Papaya bileşiminde kendine özgü bir enzim olan ‘’papain’’ içerir. Papain vücudunuza yaşlanma karşıtı fayda sağlar.

Papayayı sabah smoothienize ekleyerek tüketebilirsiniz.

3. Brokoli

Brokoli hem yaşlanma karşıtı hem de antienflamatuvar bileşenler içerir. Brokolinin vücudunuz için önemli olmasın sağlayan başlıca besin maddeleri şunlardır:

  • C vitamini
  • K vitamini
  • Kalsiyum
  • Bolca lif

Yazının üst kısmında da belirtildiği gibi cildin elastikiyetini arttıran ve koruyan kolajen üretimi için C vitamini çok gereklidir. Brokoli yaşlanma karşıtı gıdalar arasında önemli bir yere sahiptir.

Brokoliyi çiğ tüketebilirsiniz, buharda pişirebilirsiniz ve salataya karıştırabilirsiniz.

4. Fındık

Fındık son derece zengin bir E vitamin kaynağıdır. E vitamininin başlıca faydaları şunlardır:

  • Cildi nemlendirir
  • Cilt dokusunu onarır
  • Cildi güneşin zararlı etkilerinden korur
  • Cilt hücresi zarlarını güçlendirerek, cildinize parlaklık verir.

Fındık salatalarınıza eklenebilir. Bir avuç atıştırmalık olarak tüketilebilir. Fındık kabuğu da bolca vitamin içerdiği için fındığı kabuğu ile birlikte tüketmeniz önerilir.

5. Avokado

Avokado yüksek oranda antiinflamatuvar yağ asitlerini içerir. Bu sayede cildinizin pürüzsüz ve sağlam olmasına yol açar. Bahse konu iltihapla savaşabilen yağ asitleri bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Hem vücudunuzun hem de zihninizin yaşlanırken fazla hasar almamasını sağlar.   

Avokadoyu salatalarınıza ekleyebilirsiniz. Tostunuza ilave edebilirsiniz ya da puding yaparken kullanabilirsiniz.

6. Tatlı Patates

Tatlı patates A vitamini deposu olduğu için ince çizgiler ve kırışıklarla savaşmanıza yardımcı olur. Karoten içerdiği için rengi turuncudur. Tatlı patates ince çizgi ve kırışıkların canlanması için kolajeni onarır ve aktive olmasını sağlar.

Tatlı patatesleri pişirip üzerine sebze ve/veya acı biber ekleyebilirsiniz.

Yukarıda anlatılan yaşlanma karşıtı gıdalar diyetinizde bolca bulunmalıdır.