Sıvı dengesini sağlamak neden bu kadar önemlidir?

Vücudun düzgün çalışması için sıvıya ihtiyacı olduğunu unutmayın. Düzenli olarak yeterince su içerseniz, vücudunuz size teşekkür edecektir.

18 Ağustos 2021 09:25 Yaşam
Sıvı dengesini sağlamak neden bu kadar önemlidir?

Vücudun %60'ı sudan oluşur. Bu nedenle sıvı dengesini sağlamak çok önemlidir. Su her canlı için önemlidir. Vücudun düzgün çalışması ve sağlık sorunlarına davetiye çıkarmamak için yeterince su içmelisiniz. Susuz kalmak nelere neden olduğuna bir bakalım. 

Sıvı dengesini düzeltmenin bu kadar önemli olmasının nedenleri 

Vücudunuz ter, idrar ve diğer vücut fonksiyonları için her gün sıvıya ihtiyaç duyar.

sıvı dengesini düzeltmenin neden önemli olduğuna dair yedi nedeni ele alacağız: 

  1. Sıvı dengesini sağlayarak beyin fonksiyonlarını iyileştirin

Fazla su içmek beynin daha hızlı çalışmasını sağlar, bellek keskinleşir ve ruh hali iyileşir. Öte yandan, dehidrasyon bilişsel yeteneklerin bozulmasına neden olur. Performansınızı iyileştirmek, baş ağrılarından kurtulmak ve yeteneklerinizi geliştirmek istiyorsanız, vücudunuzun sıvıya ihtiyacı vardır. Çok fazla su içerseniz daha uyanık olursunuz. 

  1. Vücuttaki önemli kimyasalları yeniler 

Terlediğinizde, özellikle egzersiz sırasında vücudunuz magnezyum, potasyum ve sodyum kaybeder. Bu mineralleri geri kazanmazsanız, yorgunluk, kas güçsüzlüğü, kramplar ve spazmlardan muzdarip olabilirsiniz. Besinler organlarınıza, dokularınıza ve vücudunuzdaki diğer sistemlere su yoluyla taşıdığını unutmayın. Yeterince sıvı almadıysanız, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu besinleri dağıtamazsınız. 

  1.  Arterlerinizi temizler 

Kişinin sağlığı söz konusu olduğunda doğru tarafta olmalıdır.  Yeterli sıvı içerseniz, kan basıncını korursunuz ve hücrelerden atıkların atılmasına yardımcı olur. Dehidrasyon, kan basıncının düşmesine ve kalp ritminizi artırmasına neden olur. Bu sorunları önlemek istiyorsanız, doğru bir şekilde yeterince su içtiğinizden emin olmalısınız. 

  1.  Vücut sıcaklığınızı kontrol eder 

Ortam sıcaklaştıkça, sıcaklığı kendiliğinden düzenlemek için terlersiniz bu nedenle su önemli bir rol oynar. Sıcaklık artışını dengelemek için ter bezleri cildin yüzeyine doğru hareket eden bir sıvı salgılar. Yeterince su içmezseniz, bu durum performansınızı olumsuz etkileyecektir. 

  1.  Sıvı dengesi düzenlenerek toksinlerin giderilmesi sağlanır 

Yeterince su içerseniz, vücudun artık ihtiyaç duymadığı toksinler ve diğer maddelerden kurtulacaksınız. Bu atıkların atılmasıyla karaciğer ve böbrekler iyi durumda çalışmaya devam eder. 

  1.  Böbrek fonksiyonunu iyileştirir 

Yeterli su içerseniz, böbrekler daha iyi çalışır ve bu da vücudun atıklarının idrarla atılmasını sağlar, bu da böbrek taşı gibi rahatsızlıkları önler. 

       7. Sindirimi kolaylaştırır 

Kabızlık çekiyorsanız, daha fazla sıvı için! Yeterli sıvı almazsanız, bu sindiriminizi yavaşlatır. Daha sonra vücudun dışkıdan kurtulması daha uzun sürer. Kabızlık, katı dışkı kalın bağırsakta yeterince hızlı hareket etmediğinde ortaya çıkar. Bu sorunu önlemek için fazla su için. 

 Susuz kaldığınızı nasıl anlarsınız? 

Su içmenin neden önemli olduğunu artık biliyorsunuz. Şimdi size dehidrasyon belirtilerini nasıl tanıyacağınızı öğreteceğiz. Yeterli su alamazsanız, vücut bunu çeşitli semptomların yardımıyla gösterecektir. Bazıları şunları içerir: 

 -Ağızda aşırı kuruluk 

-Daha az idrar yaparsınız veya idrar daha koyu bir renge sahiptir 

-Baş ağrısı ve baş dönmesi 

-Cildin kuruluğu ve elastikiyet eksikliği 

-Uyuşukluk veya şiddetli yorgunluk 

-Gözyaşı üretimi eksikliği 

-Aşırı ısınma 

-kabızlık 

Günlük sıvı alımınız hakkında aklınızda bulundurmanız gereken bazı şeyler vardır: 

Aşırı su içmekten de kaçının: Vücudun düzgün çalışması için günde 8 - 10 bardak su yeterlidir. Bundan daha fazla içerseniz, sağlık sorunlarına neden olabilir. 

Bir hatırlatıcı ile içtiğiniz su miktarını izleyin: su içmeyi hatırlamakta zorlanıyorsanız, telefonunuzda bir alarm ayarlayın ve ne kadar içtiğinizi not edin. Size bunu hatırlatabilecek bazı uygulamalar da vardır. 

Her zaman yanınızda su taşıyın: Su şişesinin sadık yoldaşınız olduğundan emin olun. Kilonuza göre su içmelisiniz bunu şöyle hesaplayabiliriz.  60 kilo olan bir insan (60x30ml= 1980ml) yaklaşık 2 litre su içmesi gerekir. 

Doğal meyveler kullanın: Suyun lezzetini sevmiyorsanız, bir dilim limon, biraz nane, salatalık, elma veya fesleğen ekleyin ... Suyun tadını arttırmak için kullanabileceğiniz birçok bileşen var. 

Egzersiz sırasında su kullanın: Sık egzersiz yaparsanız, her egzersizden önce, egzersiz sırasında ve sonrasında içmelisiniz. Çok fazla da içmeyin!

Susuz kalan vücutta ayrıca aşağıdaki sonuçlara da neden olabilir: 

 -Anemi ve kalp krizi riskinde artış 

-Kanda asit birikmesi 

-Kadınlarda menstrüasyon düzensiz olabilir.

Vücudun düzgün çalışması için suya ihtiyacı olduğunu unutmayın. Düzenli olarak su ve diğer sıvıları içtiğinizde, vücudunuz size teşekkür edecektir. 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler