Omega-3 İçeren Balık Çeşitleri ve Faydaları

Omega-3 İçeren Balık Çeşitleri ve Faydaları

Omega-3, en önemli aktivasyon kaynaklarımızdan biridir. Yetişkinler günde en az 500 mg Omega 3 tüketmelidir.

Omega-3 yağ asitleri beyin ve vücut için oldukça etkilidir. Omega-3 kullanımı özellikle yüksek kolesterol ve kalp hastalığı olan hastalarda çok önemlidir. Ayrıca Omega 3 eksikliği olan yetişkinlerde şiddetli depresyon riski, halsizlik, yorgunluk, insomnia ve saç dökülmesi gibi sorunlar da takip etmektedir. Omega-3, haplar ve doğal balık yardımı ile alınabilir. Vücudunuza Omega-3 almak için en iyi besin kaynağı çeşitli balıklardır. 

Omega-3 Nedir? 

Omega-6 yağı gibi, Omega-3 yağı da doymamış yağ asidi grubunda bulunan bir yağ asididir. İnsan vücudu Omega 3 üretemez, bu yüzden dışarıdan alınması gerekir. Günümüzde fındık, badem, keten tohumu, istiridye, somon, uskumru ve diğer yiyeceklerde bulunan Omega-3 de kapsül olarak kullanılabilir. Omega-3 ihtiyacı genellikle anne karnında başlar ve yaşlılık dahil tüm evrelerde görülebilir. 

Uskumru Balığı 

Uskumru, en yağlı balıklardan biridir. Omega-3 zaten bir yağdır. Küçük balıklar (uskumru gibi), yüksek yağ içeriği nedeniyle fazlasıyla Omega-3 içerir. Uskumru balığı besin açısından zengindir ve günlük B12 vitamini ve Omega-3 vitaminlerini karşılayabilir. Uskumru balığı, çok lezzetli ve teşhir edilmesi kolay olan yüksek Omega-3 içeriğine sahiptir. 

Somon Balığı 

Somon, balıklar arasında en sevilen balıklardan biri olabilir. Diğer çeşniler ve atıştırmalık salatalarla en uyumlu en sevilen balık türlerinden biridir. Omega-3'teki somon içeriği de yüksektir. Omega-3 içeriği en yüksek balıklardan biridir. Aynı zamanda yüksek kaliteli protein ve magnezyum içerir. Ayrıca somon balıklarında B vitamini çeşitleri de bulunur. Düzenli olarak Omega-3 içeren balık tüketimi, hap alma ihtiyacını ortadan kaldıracaktır. Ayrıca somon, Omega-3 bakımından zengin olmasıyla birlikte, kolay bulanabilen bit türdür. 

İstiridye 

Omega-3 sadece balıklarda değil, deniz ürünlerinde de bulunur. Bunlardan biri olan istiridye, kabuklu deniz canlısıdır. İstiridye, Omega-3 bakımından zengin en besleyici kabuklu deniz hayvanlarından biridir. Ayrıca çok büyük miktarda çinko içeriğiyle, bir insanın çinko ihtiyacının %500'ünü karşılayabilmektedir. İstiridye lezzetlidir ve servisi kolaydır. Bu nedenle günde 6-7 istiridye yerseniz, Omega-3 ihtiyacınızı ve diğer besinsel ihtiyaçlarınızın büyük bir kısmını karşılamış olursunuz. Gördüğünüz gibi, Omega-3 birçok balıkta ve kabuklu deniz hayvanlarında bulunur. 

Omega-3'ün Kaynağı Nedir? 

Omega-3 hayvanlardan, bitkilerden, tohumlardan ve tahıllardan elde edilebilir. Geçmişte doğal yaşamın gerçekten var olduğu zamanlarda insanlar, sığır ve koyunların yediği yeşil sebzelerle (daha doğrusu bu hayvanların sütüyle) Omega-3 kaynaklarından en doğal şekilde yararlanabiliyordu. Ancak günümüzde en zengin omega-3 kaynağı balıktır çünkü süt ve süt ürünleri endüstriyel olarak üretilmektedir. 

Denizde yüzerken balıkların yediği yosunlar Omega-3 üretimi sağlar. Bizde balıklarda depolanan Omega-3’ten bu şekilde yararlanıyoruz. Ancak insan vücudu bitkisel kaynaklardan elde edilen Omega-3 yağ asitlerini hayvansal ürünlerden elde edilen Omega-3 miktarı ile aynı miktarda kullanamaz. Aslında o mevsim meyve ve sebze yemek, et ve balık yemeye dikkat etmek, her mevsim Omega-3 almayı doğal bir alışkanlık haline getiriyor. 

Balık Mı, Kapsül Mü Tercih Edilmeli? 

Balık mevsimi kışın başladığı için yıl boyunca çok fazla balık olmadığı için düzenli olarak balık yemek zordur. Deniz kirliliği ek bir faktördür. Önce balık yemek tavsiye edilse de balık yenemiyorsa ve Omega-3 alımı yetersiz görülüyorsa, Omega-3 desteği sağlamak için yerine balık yağı kullanılabilir. Balık yağı takviyesi kullanmak çok pratiktir. Balık yağı takviyeleri, sağlıklı ve lezzetli balıklardan elde edilen sıvı, şurup veya kapsül şeklinde yapılmış Omega-3'ün hayvansal kaynaklarıdır. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.