Muz Kilo Verilmesi İçin Neden İyi Bir Seçimdir Ne Kadar Muz Yemelisiniz

Kilo verme aşamasında muz tüketmenin neden yaralı olduğuna dair bilgi veren makale

Muz bol miktarda lif içeren bir besin maddesidir. Bu nedenle sindirimi yavaşlatır ve tok hissetmenizi sağlar. Yapılan bilimsel araştırmalar, yüksek miktarda lif tüketiminin kilo almayı % 30 oranında önleyebileceğini gösteriyor.

Kilo vermek için muz tüketmek istiyorsanız günde en fazla 1 adet muz tüketmeniz önerilir. Ayrıca genel kural olarak da diyet yaparken günde 2 değişik tür meyve tüketmelisiniz. Eğer kilo vermek ya da kalp sağlığınıza destek vermek istiyorsanız, bu 2 değişik meyveden bir tanesinin muz olması iyi bir seçimdir.

Kilo vermek isteyen herkesin farklı diyet listeleri uygulaması gerekeceği için bu konuda öncelikle doktorunuzla görüşmelisiniz. Muz vb. lifli ürünler tüketmek, sağlıklı bir kilo verme planı için uygun bir başlangıç sayılabilir.

Muzun Besleyici Özellikleri

Orta boy bir muzun içerdiği besin maddeleri şunlardır:

  • Potasyum, günlük almanız gereken miktarın %13’ünü içerir.
  • Karbonhidratlar, günlük almanız gereken miktarın %10’unu içerir.
  • Lif, günlük alınması gereken miktarın % 12’sini karşılar.
  • A vitamini, günlük almanız gereken miktarın % 2’sini karşılar.
  • C vitamini, günlük almanız gereken miktarın %15’ini karşılar.
  • Demir, günlük almanız gereken demirin miktarın % 2’sini karşılar.

Ayrıca muz B6 vitamini, C vitamini, magnezyum ve manganez gibi pek çok besin maddesini de içerir.

Orta boy bir muz yaklaşık 110 kaloridir. Bu kadar kalorili bir meyve olmasına rağmen, bolca fitokimyasallar ve vitaminler içerdiği için sağlıklı kilo vermek için muz uygun besindir.

Olgunlaşmış Muzun Besin Değeri

Muzun zaman içinde olgunlaşması ile tadı ve karbonhidrat seviyesi değişirse de, besin değerinde bir değişim olmaz. Buna karşılık daha az olgunlaşmış, daha yeşil muzlar içlerinde daha yüksek oranda nişasta içerir. Muzda buluna nişasta, dirençli nişastadır. Bu tür nişasta tüketimi, kilo vermek istiyorsanız çok yararlıdır. Çünkü çok yavaş sindirilir ve kendinizi daha uzun süre tok hissedersiniz.

Muzlar zaman içinde olgunlaşmaya başladıkça, içerdiği nişasta doğal şekere dönüşür. Bu nedenle de daha tatlı ve yumuşak olur. Zayıflama aşamasında olgunlaşmış muz yerine tam olgunlaşmamış muz tüketilmesi daha çok önerilir.

Şeker hastası ya da prediyabet sorunu olan kişilerin, daima kan şekerini kontrol altında tutmaları gerekir. Bu nedenle prediyabetik ya da diyabetli bireyler için tam olgunlaşmamış muz daha çok önerilir. Çünkü tam olgunlaşmamış muzlar kan şekerinde daha yavaş bir artış sağlar.

Mide ve barsak sağlığına dikkat etmek isteyen ve/veya sindirim sisteminde sorun olan kişilerin ise olgunlaşmamış muz tüketmeleri önerilmez. Çünkü yeşilimsi muzların sindirimi daha zordur.

Kısaca kilo vermek için muz, fazla yememek şartı ile son derece faydalıdır.