Kötü Alışkanlıklardan Kurtulmanın Yolları

Kötü Alışkanlıklardan Kurtulmanın Yolları

Her insanın kendine göre bağımlı olduğu kötü alışkanlığı olabilir. Gece geç saatlere kadar uyumamak, abur cubur yemek, sigara içmek gibi.

Alışkanlıkları bırakmak sanıldığından daha zordur. Özellikle kötü alışkanlıkları bırakmak daha zordur. Ancak kötü bir alışkanlığın yerine iyisini koymak her şeye değebilir. Değişim yapmaya hazırsanız, kötü alışkanlıklardan kurtulmanın birkaç yolu var.

1- Önce Karar Sonra Söz Verin

Kötü alışkanlıklardan kurtulmanın ilk adımı karar vermektir. Kararınızdan emin olduktan sonra kendinize bir söz vermeniz gerekecek. Sözünüzü tutmak ve kötü alışkanlığınızı ortadan kaldırmak için ne gerekiyorsa yapmalısınız. Bu sözü bir kâğıda yazın. Eşinize çocuklarınıza ve kendinize verin. Hedefi belirlediğiniz o an çok önemlidir. Yoksa planı asla işleme koyamayabilirsiniz. Yazılı kâğıda imzanızı atın ve sözünüzden ne olursa olsun dönmeyin.

2- Adımlarınızı Belirleyin

Sözünüzü verdikten sonra şimdi sıra da o sözü pekiştirmeniz gerekli. Adım adım ilerleyeceğiniz yolları belirleyin ve kötü alışkanlıklarınızdan kurtulmak için bu yollarda adım adım ilerleyin.

  • Uyanınca hemen spor salonuna gidebilir ya da işe giderken yanınızda sağlıklı besinler götürebilirsiniz.
  • İlerlemek için attığınız her adımı, bir annenin evladını gözettiği gibi takip edebilmelisiniz.
  • Gerçekçi hedefleriniz olmalı. İlk başta çok yüksek ulaşılması zor hedefler koyarsanız, tedirgin olabilirsiniz ve hevesiniz kırılabilir.
  • Kötü alışkanlıklardan kurtulmak adına sağlam ve iradeli adımlar atabiliyorsanız, belirli günlerde kendinizi ödüllendirebilirsiniz.
  • Kafanızda belirlediğiniz tarihte hedefinize ulaşmaya çalışın. Hevesiniz kırılacak gibi olursa da o tarihi hatırlayın.

3- Zaaflarınızı Tanıyın

Genellikle insanlar bir alışkanlığa karşı zayıf kaldıklarında, ellerinden bir şey gelmediğini ifade ederler. Bunun sebebi zaaflarınıza karşı tahrik olmanızdır. Alışkanlığa sebep olan şeyleri bilmeli ve ona göre davranmalısınız.

Kötü alışkanlığı tetikleyen ve ortaya çıkmasına sebep olan durumu keşfedin ve ortadan kaldırın. Sürekli tırnaklarını yiyen biriyseniz, tırnak yemenize sebep olan bir durumda hemen ortamdan uzaklaşın ve hava alın. Düşünüp sizi yavaşlatan şeyleri fark edin ve yok edebilmek için elinizden gelen her şeyi yapın.

4- Vazgeçtiğinizde Nedenini Bulun

Kötü bir alışkanlığı bırakamamanın en büyük sebebi, deneyip başaramadığında, tekrar denemekten korkmaktır. Eğer rotayı şaşırdıysanız hemen acil durum planını devreye sokmalısınız.

Diyelim ki gece çok geç saatte uyuyan birisiniz. Bu durumu tam değiştirmişken tekrar eski uyku düzenine döndünüz. Tekrar erken uyumak için sert geçişler yapmayın. Uyku saatinizi kademeli olarak geri çekerseniz, sert bir dağı tırmanmaya çalışmak kadar yorulmazsınız. Aynı zaman da hedefiniz de daha gerçekçi olur.

Kötü alışkanlıklardan kurtulmanın geçici bir dönem olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Yapamadığınızı düşündüğünüz zamanlar da hep hazır da bir planınızın bulunması gerekir. Olmadığı zaman vazgeçmek yerine ısrarla kötü alışkanlığınızın üstüne gidin. Zaaflarınızın sizi yenmesine izin vermeyin. Unutmayın her şey sizde ve sizin beyninizde başlar.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.