Kilo Vermek Hakkında Yanlış Bilinen Noktalar

Kilo Vermek Hakkında Yanlış Bilinen Noktalar

Kilo vermek hakkında kulaktan kulağa yayılan bilgilerin bazı doğru olsada epey yanlış bilgi de bulunuyor. Yanlış bilgilerle hareket edildiğinde de kilo vermek için verilen çaba boşa gitmiş olabiliyor.

Kilo vermek hakkında herkesçe bilinen ama yanlış olan bilgileri sizler için derledik bu sayede siz de eğer yanlış bir bilginiz varsa doğrusuyla düzeltebilirsiniz.

1-Metabolizmayı hızlı tutmak ve kilo vermek için az yemek yemek gerekiyor.

Tüketilen gıda miktarının azaltılması metabolizma hızını artırmak için her zaman bir çözüm yolu olmayabiliyor. Gün içerisinde vücudun ihtiyacını karşılayacak seviyede besin tüketilmemesi metabolizma hızının düşmesine neden olabiliyor. Kalori bakımından düşük gıdaların tüketilmesi de vücudu strese soktuğu gibi kıtlık moduna geçilmesine de neden olabiliyor. Kıtlık moduna giren vücut da kaloriyi stok yapma eğilimine geçiyor. Bundan dolayı kilo vermek sürecinde bol bol lif ve protein bakımından zengin gıdaların tüketilmesi gerekiyor.

hizli-kilo-verme-zararli-midir-1-ayda-10-kilo-vermek-saglikli-mi-1-ayda-en-fazla-kac-kilo-verilir-57345.jpg

2-Kilo vermek için detoks programları güzel bir yöntem.

Kulaktan kulağa dağılan ve yanlış olan bilgilerden bir tanesi de bu. Birey her ne kadar düşük kilosu ile mutlu olmasına rağmen vücudu kıtlık moduna geçiren bir diğer uygulama. Bu tarz uygulamalar metabolizma hızının büyük ölçüde düşmesine neden olduğu gibi verilen kiloların hızlı bir şekilde geri alınmasına da sebep oluyor.

3-Direnç egzersizleri ile metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.

Eğer metabolizma hızlarına etkileri karşılaştırılacak olursa kasların yağlara göre daha aktif olduğu söylenebilir. Yağ kaybetmek veya kas kazanmak metabolizma hızının değişmesine neden olabilir ancak kilo vermek için bu tek başına yeterli olmayacaktır. Egzersizler bir fitness rutini içerisinde yapıldığında daha sağlıklı olacaktır, verimin artması için de farklı egzersizler ve beslenme ile desteklenmesi gerekmektedir.

4-Spesfik gıdalar metabolizmanın hızlanmasını sağlar ve kilo vermeye yardımcı olur.

Bilimsel çalışmalarda acı biber ve yeşil çay gibi besinlerin metabolizmayı hızlandırdığı tespit edilmiştir, lakin bu durum oldukça küçük ve kısa sürelidir. Kilo vermenize tek başına yardımcı olabilecek bir besin olmamasından dolayı ana ve ara öğünlerde sağlıklı ve güç veren gıda tercihleri yapmak metabolizmanın sürekli aktif kalmasını sağlayacaktır.

5-Metabolizma hızı genetiktir ve değiştirilemez.

Metabolizma hızı her ne kadar genetik olmasına rağmen değiştirmek elbette mümkündür. Metabolizma vücuttaki kas ve yağ oranı ile ilişkilidir, kas oranı arttıkça metabolizma hızı da artacaktır. Vücuttaki yağ oranı düşünülerek kas kazanılması gerekmektedir.

1612185295-kiloverme8.jpg

6-Zayıf insanların metabolizması daha hızlıdır.

Bu da kulaktan kulağa dolaşan yanlış bilgilerden bir tanesidir. İnsanın beden ölçüleri arttıkça vücudunun duymuş olduğu metabolik faaliyette artmaktadır. Bu da beden ölçüsü büyük olan insanlarda metabolizmanın zayıf insanlara göre daha hızlı çalıştığını göstermektedir.