Kilo Verdiren Vitamin Ve Mineral Takviyeleri

Kilo vermek isteyen kişilerin sağlıklı bir şekilde kilo verme konusunda dikkatli davranması gerekir.

Kilo vermek isteyen kişilerin sağlıklı bir şekilde kilo verme konusunda dikkatli davranması gerekir. Olumlu bir ruh hali ve stresi yönetme gibi kurallara dikkat edildiği zaman sağlıklı bir şekilde kilo vermek mümkün olur. Bu durumu gerçekleştirmek için mineral ve vitamin takviyelerine dikkat etmek gerekir. Düzenli bir şekilde mineral ve vitamin takviyesi yapıldığı zaman hem kilo vermek hem de sağlıklı bir vücut yapısına ulaşmak mümkün olur. B ve D vitamini diyet listelerinde mutlaka bulunması gereken vitaminler arasında yer almaktadır. Pek çok gıda aracılığı ile bu vitaminlere ulaşmak mümkün olur. Aynı zamanda magnezyum ve demir gibi minerallerin de mutlaka diyet listesinde bulunması gerekir. Vücudunuzun kilo verme konusunda mümkün olduğu kadar verimli bir şekilde çalışmasını sağlayabilmek açısından mineral ve vitamin takviyeleri büyük rol oynamaktadır. Vücudun bütün ihtiyaçlarını yerine getirebilmek amacıyla iyi dengelenmiş bir diyet listesi oluşturmak gerekir. Güvenli vitamin ve mineral takviyeleri ile ekstra destek sağlanır. Kilo verme konusunda bütün vitamin ve mineraller etki göstermez. Hangisinin etkili olduğunu öğrenmek gerekir.

B Vitaminleri

B vitaminleri kilo verme konusunda büyük bir fayda sağlamaktadır. Metabolizma hızlandırıcı etkiye sahip olduğu için kısa sürede sağlıklı kilo verme konusunda Büyük bir rol oynar. B vitaminleri ise şunlardır;

  • B1 (Tiamin)
  • B2 (Riboflavin)
  • B3 (Niasin)
  • B5 (Pantotenik asit)
  • B7 (Biotin)
  • B9 (Folat)
  • B12 (Kobalamin)

Bu vitaminler sayesinde düzenli ve hızlı çalışan metabolizma sistemine sahip olmak mümkün olur. Vücut içerisinde yer alan yağ, protein ve karbonhidratların vücut tarafından daha hızlı bir şekilde emilmesine yardımcı olur. Aynı zamanda vücut içerisinde depoladığı enerjiyi gıdada kullanma konusunda da büyük bir fayda sağlar. B vitamini besin kaynakları ise şunlardır;

  • Muz
  • Patates
  • Kepekli tahıllar
  • Fasulye
  • Mercimek
  • Süt
  • Yumurta
  • Yağsız et

B12 vitamini bitkisel kaynaklarda yer almadığı için vegan diyeti uygulayan kişilerin yeteri düzeyde alması son derece zordur.

D Vitamini

Güçlü bağışıklık sistemi ve sağlıklı bir hayat için en önemli vitaminlerden biri D vitamin olmaktadır. Genellikle güneş ışınlarından D vitamini almak mümkün olurken son zamanlarda insanlar çok fazla dışarıya çıkmadığı için yiyeceklerden yeteri kadar D vitamini almaya çalışırlar. Yeterli düzeyde D vitamini vücuda alındığı zaman depresyon ve stres gibi durumlarda azalmaları söz konusu olduğu yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Stresin ve depresyon durumunun azalması kilo verme konusunda büyük bir fayda sağlar. 2011 yılında yapılan bir çalışma sonucunda aşırı kilolu olan kişilere D vitamini takviyesi yapıldığı zaman daha fazla mide yağı kaybettiği ortaya çıkmıştır. D vitaminini pek çok farklı besinden edinmek mümkündür. En iyi D vitamini kaynağı güneştir.

  • Karaciğer yağı
  • Ton balığı
  • Sardalye
  • Somon
  • Güçlendirilmiş tahıl
  • Süt
  • Yoğurt
  • Peynir

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyen kişilerin mutlaka D vitamini konusunda dikkatli davranması gerekir. Her gün düzenli ve ölçülü bir şekilde tüketildiği zaman daha hızlı bir şekilde kilo vermek mümkün olur.

Demir

Vücudun enerji üretmesine ve metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olan demir, vücudun her hücresine oksijen taşır. Yağ yakımına yardımcı olmasından kaynaklı olarak kilo verme konusunda büyük bir fayda sağlar. En yaygın beslenme hastalıklarından bir tanesi demir eksikliği olmaktadır. Demir eksikliği söz konusu olduğu zaman zayıflamak mümkün olmaz. Bu sebeple diyet yapan kişilerin mutlaka diyet programına eklemesi gereken mineraller arasında yer alır. Demir eksikliği belirtileri yorgunluk ve düşük enerji seviyesi olmaktadır. Vücudun demir depolanmasını sağlayan besinler ise şunlardır;

  • Fasulye
  • Ispanak
  • Kabuklu deniz hayvanları
  • Yağsız et

Ette bulunan demir ile bitkide bulunan demir birbirinden farklıdır. Ette bulunan demir vücut tarafından daha kolay bir şekilde emilir. C vitamini ve demir doğru şekillerde tüketildiği zaman tüketilen yemekler iyi bir şekilde emilir.

Magnezyum

Vücut için enerji üretimi son derece önemli konulardan biridir. Magnezyum enerji üretimi bakımından önemli mineraller arasında yer alır. Vücutta kan şekeri kontrolü ve kan basıncının ayarlanması konusunda fayda sağlamaktadır. Aynı zamanda güçlü kemik yapısına sahip olmak için de büyük bir fayda sağlamaktadır. Diyet esnasında sinir sistemi sorunsuz bir şekilde işletmeye yardımcı olur. İnsanların diyet esnasında yaptığı en büyük yanlışlardan biri düşük magnezyum tüketimidir. Magnezyum bakımından zengin olan besinler şunlardır;

  • Bakliyat
  • Tohumlu besinler
  • Kuru yemiş
  • Ispanak

Günlük belirli miktarlarda kuruyemiş tüketimi sağlandığı zaman hızlı enerji artışı söz konusu olur. Fakat doğru dozlarda tüketimine dikkat etmek gerekir. Kalorisi yüksek olduğu için fazla tüketimi kilo almanıza sebep olabilir. Magnezyum tüketimi diyet esnasında büyük bir önem taşıdığı için ihmal edilmemesi gerekiyor. Düzenli bir şekilde tüketildiği zaman vücut sağlığı için de büyük bir fayda sağlar.