Kardiyo Egzersizlerinin Az Bilinen 8 Faydası ve Kalori Yakan Kardiyo Antrenmanları

Kardiyo Egzersizlerinin Az Bilinen 8 Faydası ve Kalori Yakan Kardiyo Antrenmanları

Kalp atış hızını artıran kardiyo egzersizi, kasları formda tutar. Daha verimli ve güçlü kasları oluşturarak, sağlıklı bir vücut formuna ulaştırır.

Kalp atış hızını artıran kardiyo egzersizi, kasları formda tutar. Daha verimli ve güçlü kasları oluşturarak, sağlıklı bir vücut formuna ulaştırır. Peki, kardiyo egzersizi nedir? Kilo verdirir mi? Faydaları neler?  Hangi kardiyo antrenmanları hızlı sonuç verir? Merak edilen birçok ayrıntıyı haberimizde bulabilirsiniz.

Kardiyo egzersizi bilinenin aksine sadece kilo vermek ve fit bir vücuda sahip olmak için yapılmaz. Kalp damar hastalıklarını önleme, kan miktarını arttırma gibi genel sağlığı iyileştirmeye yönelik konularda aktif rol oynar.  Kalbin kas kütlesini güçlendirir. Kuvvetli bir kardiyovasküler sistem, kaslarda bulunan hücrelere oksijen taşır. Peki, kardiyo nedir? Gelin birlikte inceleyelim.

Kardiyo Nedir?

Kan ve kalp damarları ile birlikte vücudun dolaşım sitemine kardiyo denir. Akciğer, kalp ve damarları koruyan ve güçlendiren bir egzersiz antrenmanıdır. Yürüme, koşu, tenis, ip atlama, yüzme gibi spor aktiviteleri kardiyo çalışmalarıdır. Bu çalışmalar nefes alışverişini kontrol eder, kalp ritmini yükseltir.

Kardiyo egzersizlerinde doğru nefes tekniği oldukça önemlidir. Oksijenli sistemi kullanarak nefes kontrolü öğrenilmiş olur. Bu sırada alınan derin nefes havayı akciğerlere iter. Hızlı nefes sırasında aerobik sistem kullanılır.

Kardiyo Egzersizlerinin Az bilinen 8 Faydası

  1. Kalbe Kan Pompalar:

Kalp ve kan dolaşım sistemlerinin çalışması hayatta kalmak ve sağlıklı olmanın ilk koşuludur. Kaslardan oluşan kalbi korurken, kalbe kan pompalar.

  1. Kilo Alımını Engeller:

Vücutta depolanan yağ, kardiyo egzersizleri sırasında yakıt olarak kullanılır. Çok fazla enerji harcandığından, kalori alımı sınırlanır. Bu durum kilo verme ve kiloyu korumaya yardımcı alır.

  1. Stres Seviyesi Düşer:

Endorfin hormonu beyine mutluluk hissini salgılar. Kardiyo egzersizleri bu hormonun salgılanmasını sağladığı için stres seviyesi düşer.

  1. Alzheimer Hastalığı Gibi Nörolojik Hastalıkları Önler:

Kardiyo egzersizi, alzeheimer ve demans gibi nörolojik hastalıklara karşı vücuttaki hücreleri yeniler. Unutkanlığı önler.

  1. Akciğerleri Korur:

Kardiyo egzersizleri büyük kasları harekete geçirir. Böylelikle daha derin ve hızlı nefes alındığından, akciğerleri korumuş olur.

  1. Enfeksiyonlara Karşı Direnç Artar:

Kardiyo egzersizleri vücudun bağışıklık sistemini arttırıp, enfeksiyonlara karşı korur.

  1. Kemik Erimesine Karşı Korur:

Kardiyo çalışmalarından olan yürüme gibi egzersizler, kemik yoğunluğunu arttırır.

  1. Diğer Faydaları:

Kardiyo egzersizleri yüksek tansiyonu olanların tansiyonunu düşürür. Glukoz ve kötü kolesterolü dengeler. Kaliteli ve yeterli bir uyku düzeni sağlar. Özgüveni geliştirir. Daha sağlıklı olmanın yanında vücudun fiziksel görünümünü iyileştirir.

 Hızlı Kalori Yakan Kardiyo Antrenmanları Nelerdir?

Kilo verme konusunda başı dertte olanlar için hızlı kalori yakan kardiyo antrenmanları nelerdir sorusunun yanıtını sizler için araştırdık.  İşte o antrenmanlar…

Hızlı Yürüyüş ve Koşu

Hızlı yürüyüş ve koşu ciddi oranda kalori yakar. Tempo arttıkça kalori de azalır. Yaklaşık yarım saatte 350–400 kalori yakılabilir.

İp Atlamak

En yorucu egzersizlerden biri ip atlamaktır. Zıplama ve koşu aynı anda yapılmış olduğu için kalori yakar ve kaslar çalışır. Yarım saat 400 kalori yakılabilir.

HIIT Kardiyo Egzersizi

HIIT kardiyo egzersizi iki sistemden oluşur. Bunlar düşük ve yüksek yoğunlu egzersiz programlarıdır. Kas kütlesini artırır, yağ oranını düşürür.  İlk 20 dakika için 300–350 kalori yakmak mümkündür

Tabata Protokolü

Tabata protokolü antrenmanı 4 dakika içinde yağ yakabilen bir egzersiz türüdür. Hızlı sonuç verir ve fit bir görünüme sokar. 36 saat boyunca kalori yakımı devam eder. Metabolizmanın çalışma hızı iki kat artar. 30 dakika içinde 450 kalori yakılabilir.

Yüzme

Hızlı kalori yakan kardiyo antrenmanları içinde tüm vücut kaslarını çalıştıran egzersiz yüzmedir. Kilo verme ve kasları güçlendirmede etkili bir spordur.

Bisiklet Sürmek

 Düzenli bisiklet sürenlerin bacak kasları gelişir, omurgaları dik durur. Ön karın kasları çalışırken, kalori yakım hızı artar.

Kardiyo Egzersizlerine Nasıl Başlanılır?

Kardiyo egzersizleri için öncelikle sağlık kontrolü yapılması gerekir. Bu sayede kardiyo seviyesi tespit edilir. Yeni başlayanlar için kolay egzersizler ile başlayıp, zamanla arttırılması önerilir. Yürüme egzersizleri başlangıç için yerinde bir adım olabilir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.