Kalp Sağlığınız İçin Faydalı 4 Egzersiz

Kalp sağlığını korumak ve inme riskini azaltmak için düzenli egzersiz yapmanız çok önemlidir. Bu yazıda, kalp sağlığı için faydalı 4 egzersiz türünü keşfedebilirsiniz.

24 Ağustos 2021 15:27 Yaşam
Kalp Sağlığınız İçin Faydalı 4 Egzersiz

İnme ve diğer kalp hastalıklarından korunma konusunda farkındalık oluşturmak şart. Çünkü, dünyada pek çok kişi bu hastalıklarından musdarip ve her yıl milyonlarca insan bu hastalıklardan dolayı hayatını kaybediyor. Üstelik, sadece yaşlılar değil, gençler arasında da kalp sorunları oldukça yaygın. Bu nedenle, fiziksel açıdan aktif olmak ve sağlıklı bir beslenme tarzı edinmek kalp sağlığınızı iyileştirmek açısından çok önemlidir. Bununla birlikte, kalp krizi veya inme riskinden kaçınmak için kan şekeri, kolesterol ve kan basıncınızı dengede tutmanız gerekiyor.

kalple-ilgili-dogru-sanilan-4-yanlis-4274-1.jpg

Kalp Sağlığını Olumsuz Etkileyen Faktörler

Kalp sağlığınız doğuştan veya sonradan ortaya çıkan faktörlerden olumsuz etkilenebilir. Buna yüzden, kalp sağlığını olumsuz etkileyen faktörler kontrol edilebilen ve kontrol edilemeyen faktörler şeklinde iki kategoriye ayrılır. Örneğin; Obezite, sigara, yaş ve genetik nedenler kalp hastalıklarını doğrudan tetikleyebiliyor. Bu önemli faktörleri aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz:

• Kontrol Edilebilen Faktörler:

Fiziksel hareketsizlik

Obezite

Düşük kolesterol

Yüksek tansiyon

Sigara içmek

• Kontrol Edilemeyen Faktörler:

Genetik

Cinsiyet

Yaş

Sağlıklı Bir Kalp İçin Faydalı Egzersizler

Vücudunuzun kalp hastalıklarından korunması ve sağlıklı kalması için farklı egzersiz türleri uygulamanız gerekiyor. Bazı insanlar yürümeyi veya koşuyu tercih ederken bazıları yoğun kardiyo egzersizlerini tercih edebiliyor. Bu nedenle, sağlıklı bir kalp için faydalı 4 egzersiz türünü aşağıdaki gibi açıklayabiliriz.

1. Açma-Germe Egzersizleri

Açma-germe egzersizleri ile kalp sağlığının iyi olması arasında doğrudan bağlantı yoktur. Fakat, bu egzersizler sayesinde kalp kaslarınızın esneme kapasitesi artar ve kas problemleri yaşama olasılığınız önemli ölçüde azalır. Ayrıca, açma-germe egzersizleri tek başına bir egzersiz değildir. Fakat, her yoğun egzersiz seansından önce veya sonra mutlaka yapılmalıdır.

2. Aerobik Egzersizi

Aerobik egzersizler sadece tansiyonunuzu ve kalp atış hızınızı iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda kondisyonunuzun da artmasını sağlar. Bu egzersiz türleri arasında yürüyüş, koşma, yüzme ve bisiklete binmeyi gösterebiliriz. Bunlardan herhangi birini haftada 5 gün en az 30 dakika yapmanız oldukça faydalı olacaktır.

3. Dayanıklılık Egzersizi

Dayanıklılık egzersizi, vücut yağı fazla olan kişiler için çok uygun bir egzersizdir. Büyük bir göbeğe sahip olmak, kalp hastalıklarının başlıca nedenlerinden biridir. Bu nedenle dayanıklılık egzersizi, metabolizmanızı iyileştirmede büyük katkılar sağlayabilir. Bu tür egzersizler arasında mekik, şınav, barfiks ve ağırlık kaldırma gibi aktiviteler yer alır.

60dd820466a97c031b682f36.jpg

4. Aralıklı Egzersizler

Aralıklı egzersizler, genellikle döngüler şeklinde uygulanır. Kısa egzersiz seansları ile başlayan bu egzersiz türü yoğun seanslar ve ardından normal seanslar şeklinde devam edebilir. Örneğin, bu egzersizi 2 dakika yürüme, 5 dakika koşma ve 3 dakika hafif tempolu koşma şeklinde uygulayabilirsiniz. Bu şekilde yaklaşık 30 dakika boyunca aralıklı egzersizler yapmak kalp sağlığınız için çok faydalı olacaktır.

Egzersiz yapıp yapmamak ya da hangi egzersizi yapacağınıza karar vermek sizin elinizde olabilir. Ancak, herhangi bir fiziksel aktivite yapmadan kalbinizin sorunsuz çalışmasını bekleyemezsiniz. Bu yüzden, öncelikle kalp sağlığınız ile ilgili doktorunuza danışmalı ve ardından kendinize uygun bir egzersiz programı uygulamalısınız.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler