Fiyatlandırma Stratejileri

Yüksek fiyatlandırma sayesinde firmalar ve şirketler rakiplerine göre daha pahalı bir ücret talep ederler. Bu stratejiyi genelde daha küçük ölçekli şirketler, eşi benzeri olmayan ve ürünün piyasada bulunduğu ilk zamanlarında en fazla dikkati çekecek ürünlerde kullanırlar.

09 Eylül 2021 07:40 Yaşam
Fiyatlandırma Stratejileri

Yüksek Fiyatlandırma

Yüksek fiyatlandırma sayesinde firmalar ve şirketler rakiplerine göre daha pahalı bir ücret talep ederler. Bu stratejiyi genelde daha küçük ölçekli şirketler, eşi benzeri olmayan ve ürünün piyasada bulunduğu ilk zamanlarında en fazla dikkati çekecek ürünlerde kullanırlar. Çünkü müşteriler bu ürünü aldıkları zaman yüksek etiket fiyatına değeceğini hissetmelidir. Bu algıyı oluşturmak için bir firma "değer algısı" ile ilgili sıkı çalışmalar yapmalıdır. Bu algıyı oluşturmak için ise şirket sahipleri yüksek kalitede ürünler yaratmaktan başka, mağaza içi dekorasyon, ürün dizaynı, ürünlerin ambalaj paketleri ve ürünün pazarlama gibi unsurlarının hepsini bir arada kullanarak yüksek fiyatlandırmayı destekleyeceğini müşterilere garantilemelidir.

1-af6lnljfxwzq3ketdsxs7q-710x480.jpeg

Pazara Giriş İçin Fiyatlandırma

Pazara giriş stratejilerini, piyasaya yeni giren şirketlerin büyük bir kısmı kullanırlar. Bir ürün veya hizmetin fiyatını normal fiyatının altında tutarak müşterilerin ilgisini çekmeyi amaçlar. Bu fiyatlandırmanın temel amacı piyasaya yeni giren firmalar için rekabet ortamında ilgi çekebilmek amacıyla kullanılmasıdır. Başlangıçta bu teknik gelirlerin düşmesine yol açabilir. Yine de zaman içerisinde kâr oranını yükseltir ve bu şirketlerin kalabalıktan ayrılmasını sağlar.

Ekonomik Fiyatlandırma

Genelde büyük zincir marketler, indirim mağazaları, genel gıda tedarikçileri de dahil olmak üzere birçok işletme tarafından kullanılan ekonomik fiyatlandırma stratejisi, üretim giderleri ve maliyetleri düşük fiyatlara mâl ederek müşterilere, gösterişten uzak ve sade ürünleri sunarlar. Bim, A101 ve Şok gibi çok büyük zincir marketlerde bu strateji inanılmaz verim sağlamaktadır. Fakat bu teknik küçük işletmelerin satış hacimleri daha düşük olduğundan yeterli kazanç sağlanamayabilir. Büyük şirketler düşük fiyat ve daha fazla müşteriye hitap etmeyi amaçladıkları için ekonomik fiyatlandırma stratejisini kullanırlar.

Pazarın Kaymağını Alma Fiyatlandırması

Bir şirketin piyasada henüz yeni çıkan bir ürün veya hizmetin satışlarını maksimum seviyeye taşımak için tasarlanmıştır. Ürünün pazara girdiği ilk döneminde kendi fiyat politikasını uygulayıp fiyatları en yüksek seviyede tutarak pazara ilk giren yani pazarın kaymağını yiyen oluyor. Aynı zamanda ürün pazara yüksek fiyat ile girdiği için müşterilerde kaliteli ve piyasada tek algısını oluşturuyor. Daha sonra diğer şirketlerin piyasaya ürünün benzerlerini sunması sonucunda fiyatlarını kademeli olacak şekilde azaltır. Bu fiyat düşüşlerinden de daha önceden ürünü benimseyip satın alan müşterilerinden yüksek bir gelir sağladıkları için pek fazla etkilenmezler.

Pazarın kaymağını alma stratejisi için bir örnek vermemiz gerekirse bu henüz birkaç yıl önce çıkan stres çarkları olabilir. Ürün piyasada tek başına iken fiyatı oldukça yüksek seviyelerde seyrediyordu ve ürünü her yerden bulamıyorduk. Fakat zaman geçtikçe ürünün benzerleri çıktı ve sayısı çoğaldığı için daha düşük seviyelerden satılmaya başlandı ve daha kolay ulaşılabilir oldu.

tiered-pricing-1080x660.jpg

Paket Fiyat Stratejisi

Paket fiyat stratejisi, günlük yaşamda çok fazla karşılaştığımız bir satış stratejisidir. Ürünleri, müşterilere tek tek satmak yerine bir paket haline getirip maliyeti düşürüp daha fazla satış yapmak için ekonomik bir fiyattan satışa sunarlar. Bu sayede kullanılmayan veya mağazada yer kaplayan ürünleri elinden çıkarmakla kalmayıp, paketin yanında verilen bedava eşyalar ile birlikte müşterinin gözündeki değer algısınıda yükseltmiş olur.

haberay.com.tr

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler