Evde Göbek Eritmek İsteyenler İçin Spor Hareketleri

Evde Göbek Eritmek İsteyenler İçin Spor Hareketleri

Göbek etrafında oluşan yağlar ve katlanmalar her insanı çok rahatsız eden bir durumdur.

Görüntü olarak kötü olmasının yanı sıra sağlık açısından da çok olumsuz bir durumdur. Kalp hastalıkları, damar hastalıkları, diyabet hastalığı ve tansiyon sorunlarının ortaya çıkmasını tetikleyen bir durumdur. Kilo insanların hem hareketlerini kısıtlar hem de hayat standartlarını kısıtlar. Özellikle göbek çevresinde biriken yağlar ve kilolar kişinin hareketini oldukça olumsuz yönde etkilemektedir. Bu sebeple göbek yağlarından kurtulmak gerekir. Bunun için yapılması gereken hareketler aşağıda verilmiştir. Her insanın spor salonuna gitmeden evde kolayca yapabileceği hareketlerdir.

Crunches

Dizler dar açı yapılarak sırt üstü uzanılır. Yarım mekik pozisyonu demekte mümkündür. Ayak tabanlarının yere tam olarak basması ve daha sonra ise başı kollar arasına alınarak çapraz şekilde öne doğru bir hareket yapılır. Yapılan her egzersizde olduğu gibi bu harekette de nefes kontrolü çok önemlidir. Yapılması gereken yatarken nefes alıp kalkarken yavaş yavaş nefes verilmelidir. Çapraz şekilde kalkınca o pozisyonda en az 5 saniye havada bekleyip daha sonra yenisini yapmak gerekir. Kişinin hareketi yapıp yapamadığına ya da kişinin gücüne, fiziksel durumuna bağlı olarak setler ve tekrarlar değişebilir. Düzenli olarak yapılarak göbek bölgesindeki yağlardan kurtulmak mümkündür. Özellikle göbeğin yan taraflarında bulunan kasları çalıştırarak düzenli yapıldığı taktirde yağlarda erime söz konusu olabilir.

Bisiklek Egzersizi

Göbek eriten en önemli hareketlerden biri ise bisiklet hareketidir. Bisiklet hareketi için ilk yapılmadı gereken yere sırt üstü uzanmaktadır. Daha sonra ise dizler havada dik açı yapılır. Eller başın altına konularak dirsek ucu ile diz kapağı çapraz şekilde birbirine değdirmeye çalışılır. Aradan çok zaman geçmeden bu işlem her iki dirsek ve bacak için uygulanmalıdır. Düzenli tekrarlar ve setler şeklinde uygulandığında çok iyi bir sonuç almak mümkündür. Aynı zamanda bu hareketleri yapmadan önce ısınma hareketleri yapmak sakatlanma ya da ağrı durumlarını en aza indirir. Bu hareket için kas geliştirici aletler de kullanılabilir. Bir hafta yapıp iki hafta yapılmazsa pek bir sonuç almak mümkün olmaz.

Bacak İle Daireler Çizme

Göbek eritmek için en önemli hareketlerden biri de bacak ile daireler çizme hareketidir. Göbek kaslarını çok iyi çalıştıran bir hareket olur. Bacak ile daire çizme hareketi için ilk yapılması gereken elleri vücuda yapıştırarak sırtüstü o şekilde uzanmaktır. Bir bacak bükülmeden havaya doğru dik bir şekilde kaldırılır. Bacağın gergin olması ve ayak parmaklarının yukarı bakması çok önemlidir. Ayak havada bir süre tutulur daire çizilir ve daha sonra diğer bacağa geçilir. Aradaki geçişler arasında en az 20 en fazla 50 saniye olmalıdır. Bu hareketi daha kolay bir şekilde yapabilmek adına yaylı egzersiz aletleri tercih edilebilir. Bu hareket ile karın kasları çok hızlı bir şekilde çalışır ve yağlardan en hızlı şekilde kurtulmaya yardımcı olur.

Kalça Kaldırma Hareketi

Göbek eriten en önemli hareketlerden bir diğeri ise kalça kaldırma hareketidir. Sırt üzeri yere yatılır ve bacaklar dik bir şekilde havaya kaldırılır. Nefes alışverişi oldukça önemlidir. Bacaklar indirilirken nefes alınır, bacaklar kaldırılırken ise nefes verilir. Kalça kaldırma hareketi yapılırken boyun ve sırtın düz olması çok önemlidir. Bu hareketin doğru ve düzgün bir şekilde yapılması gerekir. Düzgün bir şekilde yapıldığında sonuç almak olasıdır.

Flutter Kicks

Bu harekette göbek eritme hareketleri arsında önemli bir yere sahiptir. Çoğu göbek hareketinde olduğu gibi bu harekette de yere sırt üstü uzanmak gerekir. Daha sonra ise iki bacakta yerden yukarı kaldırılır ve tekrar indirilir. Bu hareketi bir mat üzerinde yapmak daha faydalı olacaktır. Sırt ve belin düz ve yere yapışmış olması oldukça önemlidir. Düzenli bir şekilde yapıldığında kilo vermek ve göbek yağlarından kurtulmak mümkündür.