Erkeklerde Moda Anlayışı

Moda denilince ilk akla gelen giyim sektöründe ki en son trendlerdir. Bu giyim sektörü ise genellikle kadın giyimini kapsamaktadır.

22 Ağustos 2021 15:35 Yaşam
Erkeklerde Moda Anlayışı

Genellikle giyim, moda ya da şık olma denilince erkekler arka planda kalmakta ve trendi takip ediyor olarak görünmekten çekinmektedirler. Erkek giyim sektörüne bakıldığı zaman bu sektörün kadınların ki kadar gelişmemiş olduğu anlaşılmaktadır. Bu duruma pek çok neden gösterilebilir.

Erkeklerin neden moda konusunda geri planda kaldığını anlamak için kişisel bazda değil de sebepler toplumsal ölçüde aranmalıdır. Çünkü tüm dünyada kimin ne yapacağına, ne giyeceğine toplumlar karar vermektedir. Dolayısıyla böyle bir konuyu çözümlemek için toplumsal boyutta değerlendirmeler yapmak şarttır.

kapak-51-16-9-1553067187.jpg

Erkekler İçin Giyim Sektörünün Gelişmemesinin Sebepleri

Giyim sektörüne bakıldığında erkek giyiminin kadın giyimine oranla çok daha geride olduğu görülebilir. Hatta moda, defile, trend renkler, trend parçalar vb. gibi ifadeler kullanıldığında erkek giyimi ortalama bir kişi için akla getirilebilir değildir. Bunun ele alınabilecek pek çok sebebi vardır.

Toplumsal algılayış bağlamında bakıldığı zaman kadınların her zaman güzel, şık ve zarif olması beklenmektedir. Kadınların bunu sağlamasının en beklenir yolu ise giyimleriyle ön plana çıkmaktan geçmektedir. Kadınlar sadece şık olmak için değil, en şık olmak için çabalamaktadırlar. Zaman içerisinde giyim sektörü kadınlar bazında bir ihtiyaçtan rekabet alanına dönüşmüştür. Rekabetin bir anda artması kadın giyim sektöründe ki hareketi artırmış ve geliştirmiştir. Erkekler ise bu konuda daha arka planda kalmışlardır.

Giyim sektörlerinin “Erkekler zaten tercih etmez.” Anlayışıyla erkek giyim alanını es geçip daha da çok kadın giyimine yönelmeleri erkek giyim sektörün geri kalmasındaki diğer nedenlerden biridir. Erkekleri bu giyim rekabetinin içine sokamıyor olmak, erkek giyim anlayışını daraltmaktadır.

Giyim çeşitliliğinin az olması bir başka sebeptir. Söz konusu bir kadın elbisesi olduğunda hayal gücü oldukça fazla zorlanmakta ve çok çeşitli modeller ortaya çıkmaktadır. Bir kadının dolabında birkaç çeşit kırmızı elbise bile olsa, bu kadını birkaç tane daha kırmızı elbise almaktan geri koymayacaktır. Çünkü etek boyundan başlayıp farklı bölgelerdeki dekolteye ve hatta küçük ayrıntılara varıncaya kadar yüzlerce değişik model kırmızı elbise bulmak mümkün olacaktır. Erkekler için ise tercih edilen belli renkler, belli modeller vardır. Genellikle tercih edilmeyeceği düşüncesiyle bu kalıpların dışına çıkmak istenmemektedir. Eğer dolapta siyah bir takım elbise mevcutsa bir daha siyah takım elbise almaya gerek duyulmayacaktır. Zaten en şık olma rekabetine katılmamış olan erkekler bir tane siyah takım elbiseyi kendileri için yeterli bulacaklardır.

Bu noktada modanın kişiler ve toplumlar tarafından nasıl algılanmakta olduğu da son derece önemlidir. Yapılan pek çok araştırma moda, giyim sektörü kavramlarının kadınsı ve kadına dair olarak algılandığını göstermektedir. Bu denli feminen bir kimlikte gözüken moda sektörünün erkeklerin çekimserliği sonucunda erkeklere kapalı kalmıştır. Çünkü birtakım geleneksel, toplumsal rollerden kopamayan ve onları göz ardı edemeyen ciddi bir eril kitle mevcuttur. Bu kitlenin erkekler için giyim anlayışı ciddi anlamda dardır. Belli modeller ve belli renkler tercih edilmektedir. Bu belirlenmiş kalıpların dışına çıkma fikri onları utandırmakta ve çekimser bir hale getirmektedir.

featuredimage-1.jpg

Erkekleri Modanın İçine Dahil Etmek Üzerine Tavsiyeler

Öncelikle moda ve giyim sektöründe ki kalıplaşmış algıların ortadan kaldırılması gerekmektedir. Belli modelleri ya da renkleri giymenin sadece kadınlara özgü bir şey olmadığı konusunda var olan yargıların dışına çıkılmalıdır. Bunun yolu da çeşitli araçlar vasıtasıyla (özellikle de sosyal ağlar) topluma birtakım gösterimler yapmaktan geçer.

Şık olmak anlayışının sadece kadınlara atfedilmediği, bu beklentinin erkekleri de kapsadığının altı çizilmelidir.

Söz konusu kadınlar olunca sınır çizilemeyen hayal gücü erkeklere gelince birkaç modelin dışına çıkamıyor olması anlayışı değiştirilmelidir. Erkekler için de tasarım yapmaktan çekinilmemeli ve farklı tarzlar üretilmelidir. Böylece çeşitlilik artmış olacak ve belli oranda kitlenin modaya katılımı sağlanmış olacaktır.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler