En İyi Yağ Yakma Egzersizleri

Vücutta yer alan fazla yağlar hem kadınlar hem de erkekler tarafından rahatsız olunan durumlardan biridir.

Sadece diyet yaparak vücut yağlarından kurtulmak mümkün olmadığı için daha çok egzersizlere yönelmek gerekir. Hem egzersiz hem de diyet düzenli bir şekilde yapıldığı zaman hızlı bir şekilde kilo verme durumu ile karşı karşıya kalıp, fazla yağlardan da kurtulabilirsiniz. Daha sağlıklı bir vücut yapısına ulaşabilmek için vücutta yağ oranını azaltarak kas oranını arttırmak gerekir. Böylece çok daha sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olabilirsiniz. Özellikle göbek bölgesinde bulunan yağlar çok zor koşullarda eridiği için mutlaka egzersizlere özen göstermek gerekir. Bölgesel olarak yağlanma durumu söz konusu ise mutlaka bölgesel eritme hareketleri yapmak gerekir.

1. Koşu

Ekipman ve spor salonuna ihtiyaç duymadan yapılan en etkili ve en iyi yağ yakan egzersiz koşudur. Sadece bir çift iyi ayakkabıya ihtiyacınız vardır. Göbek bölgesinde oluşan yağları etkili bir şekilde yakabilirsiniz. Kararlı, düşük yoğunluklu bir kardiyovasküler eğitim türü sağlar. Koşmak, 400 kalori gibi ciddi bir kalori yakmaya yardımcı olur. Yine de bu kalori miktarını aralıklar ile artırabilirsiniz. Kuvvet antrenmanı, koşarken yaralanmayı engellemede en yüksek öneme sahiptir. Haftada 3 ila 4 kez 5 ila 10 dakikalık koşularla başlayın. Daha sonra süreleri arttırma imkânınız mevcuttur. Yağ yakma konusunda son derece büyük bir faydası sağlamaktadır. Kondisyonlu bir şekilde koşu yapılmadığı zaman herhangi bir fayda sağlamak mümkün olmadığı için bu konuda dikkatli davranmak gerekiyor.

2. Kickboks

Kickboks ek bir fayda olsa da, çeşitli egzersizler bazı güç ve esneklik egzersizlerinden oluşur. Güç seviyesine bağlı olarak her aşama için 300 ila 500 kalori yakabilirsiniz. Kickboks, bur pees gibi paralel bir kalori yakma oranı sunan yağ yakımı için ek bir yüksek yoğunluklu egzersizdir. Özellikle karın bölgesinde sıkma gibi bir durum söz konusu olduğu için karın bölgesinde ve kollarda bulunan yağ yakımını hızlandırır. Yüksek oranda fayda sağlayabilmek için düzenli bir şekilde gerçekleştiriyor olmak gerekir. Yağ yakımının yanı sıra karın kaslarının ortaya çıkması konusunda da büyük bir fayda sağlamaktadır.

3. Ağırlık Kaldırma

Ağırlık kaldırma, en etkili yağ yakma egzersizlerinden biridir. Halter egzersizleri doğru yapılırsa orta dereceli bir yağ yakımı söz konusu olur. Sonuç olarak yakılan toplam kalori miktarı ölçeğin daha az kısmında olma eğilimindedir. Bununla birlikte, yüksek yoğunluklu hareket ile endorfin içermeyen egzersizler kadar iyi olmasa da kendi içlerinde muhteşem motive edicilerdir. Ek olarak, ağırlık kaldırmak diğer tüm eylemler için iyi bir temel oluşturur. Yağ yakma işlemi gerçekleştirmek isteyen kişilerin mutlaka bu egzersizi gerçekleştirmesi gerekir. İlk olarak hafif ağırlıklar ile başlayıp daha sonra ağırlaştırmak gerekir.

4. Şınav

Şınav, kadınlar için kolayca özelleştirilebilen ve yine de özellikle hevesli sporcular için çok zorlayıcı olacak şekilde hazırlanabilen toplam vücut yağ yakma egzersizleridir. Daha kolay bir egzersiz tercihinde bulunmak isteyen kişilere tek bacaklı olarak yapılan şınav egzersizi önerilir. Şınav ile birlikte vücudun her alanında yağ yakımını ortaya çıkarmak mümkün olur. Şınav işlemini gerçekleştirirken karın kaslarını sıkmayı unutmamak gerekir. Günde 3 set 15 tekrar şeklinde uygulamak yeni başlangıç için yeterli olacaktır.

5. Jackknife Crunches

Jackknife Crunches, en kısa sürede maksimum yağ yakmak için hem üst hem de alt karın kaslarını birbirine bağlayan daha etkili bir karın hareketidir. Ekipman gerektirmeden yapılan bir egzersizdir. Daha düşük enerji yeterli olabileceğinden özellikle faydalıdırlar. Jackknife Crunches, evde erkekler için en iyi yağ yakma egzersizleridir. Kadınlar için biraz zorlayıcı olsa da erkekler tarafından kolay bir şekilde gerçekleştirilen egzersizler arasında yer almaktadır. Karın bölgesinde yağlanma gibi problem ile karşı karşıya kalan erkekler tercih ettiği zaman kısa bir süre içerisinde karın kası yaparlar.