Diyet Yaparken Dehidrasyon Nasıl Önlenir?

Vücutta su eksikliğinden kaynaklı olarak ortaya çıkan duruma dehidrasyon adı verilir.

21 Ağustos 2021 18:05 Yaşam
Diyet Yaparken Dehidrasyon Nasıl Önlenir?

Genellikle diyet durumunda ortaya çıkmaktadır. Dehidrasyon ile birlikte çeşitli problemler meydana gelebilir. Bütün vücudu etkileyen rahatsızlıklardan biridir. İnsanların vücudu için gerekli olan en önemli malzemelerden biri sudur. Vücut susuz kaldığı zaman bir süre sonra sağlık sorunları meydana gelmeye başlar. Susuz kalma durumu hem cilt sağlığı için hem de iç organların sağlığı için olumsuz durumlar ortaya çıkarır. Diyet yaparken su dengesini koruyabilmek için mutlaka günlük 3 ile 3 buçuk litre arasında su tüketimine özen göstermek gerekir.

shutterstock-400659769.jpg

Dehidrasyon sorununun ortaya çıkması ile birlikte kilo verme durumu da söz konusu olmaz. Aynı zamanda spor yapan kişilerde de dehidrasyon problemi ortaya çıkmaktadır. Çeşitli sporlar ile uğraşan kişiler ter ile birlikte vücutlarındaki suyu attıkları zaman mutlaka bu suyun yerini doldurmalıdır. Aksi takdirde su açığı oluştuğu için dehidrasyon problemi meydana gelmektedir. Bu problem sağlık sorunlarının temelini oluşturur.

Dehidrasyonun Etkileri

Vücutta su kaybının oluşması ile birlikte Dehidrasyon problemi ortaya çıkmaya başlar. Dehidrasyonun ortaya çıkması ile birlikte yorgunluk ve halsizlik durumu göstermeye başlanır. Vücuda ihtiyacı olan su girmediği için beyin fonksiyonlarının doğru bir şekilde çalışması söz konusu olmaz. Bu durum bir süre sonra konsantrasyon, sezgi, algı ve kavrama kabiliyetini ortadan kaldırmaya başlar. Önlem alınmadığı zaman daha büyük problemleri de meydana getirebilir. Dehidrasyon problemini ortadan kaldırabilmek adına mutlaka günlük su tüketimi ne doğru bir şekilde karşılıyor olmak gerekir.

Diyet ve spor esnasında ter ya da idrar ile kaybedilen suyun tekrar vücuda alınması ile birlikte bu problem ortadan kalkar. Fazla su içmek yerine günlük olarak doğru su tüketimini gerçekleştirmek gerekir.

Dehidrasyon Nasıl Önlenir?

Dehidrasyon sorununa engelleyebilmek için ilk olarak günlük içilmesi gereken su miktarını hesaplamak gerekir. Bunun için vücut ağırlığının yüzde üç oranını hesaplamalısınız. Bu hesap doğrultusunda ortaya çıkan sonuç sizin günlük içmeniz gereken su miktarını belirler. Diyet yapan kişilerin günlük su tüketimini zamanla arttırması gerekir. Diyet yapan erkeklerin günlük su tüketimi 3 litre olurken kadınlarda ise 2 ile 2,5 litre arasında değişiklik gösterir.

saglikli-diyet-nasil-yapilir-h1573567703-76325a.jpg

Diyet yapmayan kişiler ise günlük 8 bardak su tüketerek ihtiyacını karşılayabilir. İdeal su tüketiminizi mevcut olup olmadığını anlayabilmenin en iyi yolu idrar rengidir. Açık renk bir idrara sahipseniz doğru bir şekilde su tüketiyorsunuz demektir. Fakat koyu renklerde bir idrara sahipsiniz mutlaka su tüketiminizi arttırmanız gerekir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler