Dereotunun faydaları saymakla bitmiyor

Bu yazımızda birçok yemeği otantik tadı ile zenginleştiren sebze dere otundan bahsedeceğiz. Dere otunun yetiştiği bölge neredir? Besin değeri nedir? Kaç kalori? Ve faydaların nedir? Merakınızı gidermek için derin araştırmalarımızı yaptık ve bu yazıyı toparladık.

10 Kasım 2021 21:42 Yaşam
Dereotunun faydaları saymakla bitmiyor

Öncelikle dere otunu tanıyalım. Dereotu (Anethum graveolens), Avrupa ve Asya mutfaklarında bulunan bir bitkidir. Dereotu otu olarak da adlandırılan bitkinin, değişen yumuşak yaprakları ve kahverengi, yassı, oval tohumları olan ince gövdeleri vardır. Yapraklar tatlı, çimenli bir tada sahipken, dereotu tohumları daha aromatiktir ve kimyon tohumlarına benzer hafif bir narenciye aroması vardır.

Ot ve baharat olarak dereotu, çeşitli yemeklerin lezzetini yükseltmek için yaygın olarak kullanılır. Genellikle somon, patates ve yoğurt bazlı soslarla eşleştirilir. Mutfak kullanımlarına ek olarak, dereotu çeşitli besinler açısından zengindir ve geleneksel olarak sindirim sorunları, bebeklerde kolik ve ağız kokusu gibi çeşitli rahatsızlıkları tedavi etmek için kullanılmıştır.

haber-ay-kopyasi-1280-x-720-px-2021-11-10t214115-228.jpg​​​​​​​

Bu yazımız, dereotu beslenme ve sağlı​​​​​​​k yararlarının yanı sıra yemek pişirmede kullanma yollarını gözden geçirmektedir.

Taze dereotu kalorisi çok düşüktür, ancak C vitamini, manganez ve A vitamini de dahil olmak üzere birçok temel vitamin ve mineralin şaşırtıcı derecede iyi bir kaynağıdır. A vitamini, vizyonu korumak ve sağlıklı bir bağışıklık sistemini desteklemek için önemli olan temel bir besindir.​​​​​​​

Erkek ve dişi üremede de rol oynar. Benzer şekilde, C vitamini bağışıklık sisteminiz için hayati öneme sahiptir ve kemik oluşumuna, yara iyileşmesine ve metabolizmaya yardımcı olur. Ek olarak, serbest radikaller olarak bilinen kararsız moleküllerin neden olduğu hasara karşı hücrelerinizi korumaya yardımcı olan güçlü antioksidan olduğu gösterilmiştir.

Dereotu ayrıca iyi bir manganez kaynağıdır. Çok küçük mikt​​​​​​​arlarda ihtiyaç duyulsa da beyninizin, sinir sisteminizin ve şeker ve yağ metabolizmasının normal işleyişini destekleyen temel bir mineraldir. Ayrıca, taze dereotu kalsiyum, bakır, magnezyum, potasyum, riboflavin ve çinko için günlük değerin %1-2'sini sağlar. Bununla birlikte, taze dereotu genellikle 1 fincandan (9 gram) daha küçük miktarlarda tüketildiğinden, yemeğinizin üzer​​​​​​​​​​​​​​ine serperek alacağınız besin miktarı oldukça az olacaktır.

haber-ay-kopyasi-1280-x-720-px-2021-11-10t214054-644.jpg​​​​​​​

Dereotu tohumlarına gelince, bunların pek çok benzer besinsel faydas​​​​​​​ı vardır. Bir yemek kaşığı (6,6 gram) tohum günlük ihtiyacın %8'ini kalsiyum için, günlük ihtiyacın %6'sını demir için ve günlük ihtiyacın %1-5'ini magnezyum, manganez, fosfor ve potasyum için sağlar. Özetlemek istersek taze dere otu kalorisi düşüktür, ancak C vitamini, magnezyum ve A vitamini de dahil olmak üzere birçok temel besin maddesi için iyi bir kaynaktır.

Dere otunun faydaları olduğu gibi zararları da vardır birazda onl​​​​​​​ardan bahsedelim. Dereotu genellikle tüketim için güvenlidir. Bununla birlikte, nadir durumlarda alerjik reaksiyonlara, kusmaya, ishale, ağızda kaşıntıya, dilde şişmiş kırmızı yumrulara ve boğazda şişmeye neden olduğu görülmüştür.

haber-ay-kopyasi-1280-x-720-px-2021-11-10t214043-380.jpg​​​​​​​

Ek olarak, güvenlikleri konusunda sınırlı araştırma olduğundan hamilelik ve emzirme sırasında dereotu haplarından veya özlerinden kaçınılması önerilir. Dereotu, alerjik bir yanıtı tetikleyebileceği nadir durumlar dışında, çoğu kişi için güvenli olarak kabul edilir. Ek olarak, hamile veya emziren kadınların dereotu haplarından veya özlerinden kaçınmaları önerilir.

Sizin için dere otunun fayda ve zararlarını derledik fakat bir doktor tavsiyesi olmayıp merak ettiklerinizi doktorunuza da danışmanızı öneririz.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.