Bilimsel Olarak Yağ Yaktığı İspatlanan 12 Gıda

Güvenli bir şekilde kilo vermek için, günlük diyetinizde tükettiğiniz gıdaları, metabolizma hızınızı arttıran ve yağ yakmak için uygun olan gıdalarla değiştirebilirsiniz. Bu yazımızda vücudunuzdaki yağlardan kurtulmak için diyetisyenler tarafından tüketilmesi önerilen besinlerden bahsediyoruz.

21 Ağustos 2021 19:07 Yaşam
Bilimsel Olarak Yağ Yaktığı İspatlanan 12 Gıda

1. Balık

Balık, vücut fonksiyonlarının düzgün yürümesini sağlayan, sayısız mineral ve vitamin içerir. Balıkta bulunan başlıca vitaminler ve mineraller şunlardır:

l Çinko

l Demir

l Selenyum

l B12

l D vitamini

l İyot

Balığın bileşiminde bulunan iyodun başlıca yararları şunlardır:

l Kemik büyümesini desteklemek

l Sağlıklı kan basıncı ayarlamak

l Vücut ısısını düzenlemek

l Dinlenirken vücudun metabolizma hızını arttırmaktır.

Bütün bu yaşam fonksiyonları tiroid hormonları tarafından gerçekleştirilir. Tiroid hormonu ise çalışmak için iyoda gereksinim duyar.

Balık, yağ depolama hormonu olarak görev yapan kortizol hormonunun seviyesini düşüren Omega-3 yağ asitlerini içerir. Kortizol hormonunun düşmesi, vücudun yağ yakmasını sağlar.

Balık, mükemmel bir protein kaynağıdır. Vücut proteini sindirmeye çalışırken, karbonhidratları ya da yağları sindirirken harcadığından daha fazla enerji harcar. Protein tüketmek vücutta tokluk hissini arttırarak gereksiz yemek yenmesini önler.

balik-1475186-2.jpg

2. Yumurta

Yumurta son derece yararlı bir besindir. Ucuz olmasının yanı sıra bol miktarda kaliteli protein içerir. Yapılan bilimsel çalışmalar, kahvaltıda yumurta tüketen insanların kendilerini daha uzun süre tok hissettiklerini ve buna bağlı olarak da daha az yiyecek tükettiklerini gösteriyor. Konu üzerinde çalışan bilim insanları, yumurta yüksek kaliteli protein kaynağı olduğu için sindirim sırasında vücudun, karbonhidrat ya da yağları sindirmek için harcadığından daha çok kalori yakmasını sağladığını söylüyor. Özetle söylemek gerekirse yumurta, vücudunuzdaki yağları yakan besin maddeleri arasında en önemlilerden biridir.

Yumurta sarısı bütün besin maddeleri arasında vitamin ve antioksidan yükü en fazla olan gıdadır. Bir yumurta 6 gram yüksek kaliteli protein içerir. Düzenli olarak alınması gereken 9 temel amino asidin tamamını içerir. Yumurtada bulunan lutein ve zeaksantin gibi antioksidanlar göz sağlığını destekleyen önemli bileşenlerdir.

3. Kemik Suyu

Kemik suyu, vücuttaki yağı yakmanın yanı sıra pek çok değerli besin maddesini de içerir. Kemik suyunda doğal olarak bulunan mineraller şunlardır:

l Kalsiyum

l Magnezyum

l Fosfor

l Demir

l Kolajen

Yukarıda sözü edilen bileşenlerden kolajenin başlıca fonksiyonları şunlardır:

l Cilt elastikiyetini arttırmak,

l Eklemlerin ve tendonların sağlığını desteklemek

l Kas büyümesini desteklemek

4. Yeşil Çay

Yapılan bilimsel araştırmalara göre, yeşil çayda bolca bulunan kateşinler ve kafein, metabolizmanızı hızlandırarak, daha fazla yağın okside olmasını sağlar. Düzenli yeşil çay tüketimi, uzun ömür için bir anahtar olabilir.

5. Avokado

Avokadoda bulunan başlıca önemli besin maddeleri şunlardır:

l Potasyum

l C vitamini

l K vitamini

l Antioksidanlar

l Folat

Bir adet avokado tükettiğinizde günlük folik asit ihtiyacınızın % 41’ini karşılamış olursunuz.

axc8wqvnl0ed8kuauk2taa.jpg

6. MCT Yağı

MCT yağı tüketildikten sonra direk olarak karaciğere gider. MCT yağı nedir? sorusuna verilebilecek en basit cevap: ‘’MCT yağı karaciğer tarafından enerji ortaya çıkarmak için kullanılan trigliseridlerdir’’ olabilir.

MCT yağı üzerine yapılan bilimsel araştırmalara göre, MCT yağı vücudun enerjisini dolayısıyla kalori yakılmasını arttırarak, daha fazla yağ yakılmasına sebep olabilir. MCT yağı tok tutar ve doyurucudur.

7. Kahve (Diğer Kafein İçeren Besinler)

Beslenme uzmanları kafein içeren ürünlerin, metabolizmayı hızlandırdığı ve enerjiyi arttırarak daha fazla kalori yakılmasına sebep olduğunu belirtiyor. Bu çalışma mekanizması sayesinde kafeinli ürünler kilo verilmesini sağlar. Bu konuda önemli olan tüketilen kafein miktarının kontrol edilmesidir.

8. Hindistan Cevizi Yağı

Yapılan bazı araştırma sonuçları Hindistan cevizi yağı tüketiminin, obeziteyi tedavi edebileceğini gösteriyor. Beslenme uzmanları Hindistan cevizi yağının, bolca MCT yağları içermesi nedeniyle iştahı azalttığı ve vücudun yağ yakmasına yardımcı olduğunu belirtiyor.

hindistan-cevizi-yagi-1.jpg

9. Peynir Altı Suyu Proteini (Whey Proteini)

Bu mucize protein kaynağı, sizin tok kalmanıza yardım eder. Yapılan bilimsel çalışmalar, peynir altı suyu proteini tüketiminin hem obez, hem de zayıf insanların metabolizma hızını arttırdığını göstermektedir.

10. Acı Biber

Bilimsel çalışmalarda elde edilen sonuçlara göre, acı biber vücutta ısı ortaya çıkışına sebep olur. Bahse konu ısı metabolizma hızını arttırarak, yağ yakılmasına yardımcı olur. Acı biberin aynı zamanda vücutta antiinflamatuvar özellikler gösterdiği de bilinmektedir.

11. Yoğurt

Yoğurt direk olarak uzun ömür sağlayan, probiyotikler bakımından çok iyi bir kaynaktır. Bunun yanı sıra tam yağlı sütten yapılan yoğurdun, aşırı kilolu kişilerin yağ yakmasına yardımcı olabilecek konjuge linoleik asit içerdiği saptanmıştır.

unnamed-002.jpg

12. Zeytinyağı

Zeytinyağı tüketebileceğiniz yağların en iyisidir. Yapılan bir araştırmada yağ yakmayı destekleyici etkisi olduğu da ortaya kondu. Zeytinyağı yağ yakımı için tüketilebilecek ideal besinlerden biridir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler