Antioksidan Bakımından Zengin Gıdalar

Antioksidan bakımından zengin yiyeceklerin tüketmek, iltihaplanma ile ilişkili hastalıkların ortaya çıkma tehlikenizi azaltabilir.

21 Ağustos 2021 13:25 Yaşam
Antioksidan Bakımından Zengin Gıdalar

Örneğin kalp hastalığı ve kanser; bazı bitki bazlı yiyecekleri bol miktarda tüketilmesi ile tedavi edilebilir. Antioksidanlar günümüzde son derece gereklidir. Dünya çapında farklı kanserlerin yayılmasını ve yaşamı tehdit eden ek sağlık koşullarını engellemek adına antioksidan içeriği yüksek olan gıdalara yönelmek gerekir. Antioksidan gıdalar gün içerisinde belirli miktarlarda tüketildiği zaman çok daha sağlıklı bir vücut yapısına ulaşmak mümkün olur.

antioksidan-nedir-ne-ise-yarar-antioksidan-hangi-besinlerde-bulunur-1541070028-4658.jpg

1. Sarımsak

Sarımsak, antioksidan açısından oldukça zengin bir besindir. Yemeklerinize lezzet katar, ayrıca kalbinizi zinde tutar. Ancak bu ufacık minicik bitkide bundan çok daha fazlası var. Sarımsak, kan basıncını ve kolesterolü düşürmeye yardımcı olur. Ayrıca doğal bir antibiyotik görevi görür. Bir diş sarımsak, A, E, C vitaminleri artı gerekli mineraller selenyum, iyot, sodyum, demir, kalsiyum, çinko, magnezyum ve ayrıca potasyum içerir. Bu vitamin ve mineraller vücudun korunmasını sağlar.

2. Ispanak

Demir içeriği yüksek, harika bir kan temizleyici olan ıspanak, diyetinize konulacak en iyi yiyeceklerden biridir. Ayrıca antioksidan, lutein ve serbest radikal hasarının çeşitli yan etkilerinin yanında vücudunuzu korumaya yardımcı olan temel beta karoten ve zeaksantin içerir. Ispanak, antioksidan açısından en zengin besindir.

3. Yaban Mersini

Yaban mersini, en iyi antioksidan gıdalar listesinde en üst sıralarda yer alan bir meyvedir. Son yapılan çalışmalar, yaban mersininin hücreleri hasardan ve iltihaplanmadan korumaya yardımcı olabileceğini öne sürüyor. Yaban mersini, kanser ve kalp hastalığının yanında savunmaya yardımcı olabilecek önemli fitokimyasallarla birlikte bağışıklık sistemini güçlendirdiği bilinen birçok vitamin ve mineral içerir.

4. Fındık

Fındık, antioksidan açısından zengin en iyi besindir. Fındık, gezegendeki en dengeli gıdalardan biridir. Daha az miktarda protein artı karbonhidrat içerir ve çok miktarda "sağlıklı" yağ bulundurur. Her çeşit kuru yemiş mineraller, fitokimyasallar ve yağ türleri ile benzersiz bir fayda sunar. Ceviz, omega-3'lerinde en üst sırada yer alırken, fıstık ise selenyum için en iyi kuru yemiştir.

5dd3e0ff66a97cb788a968e1.jpg

5. Otlar ve Baharatlar

Kurutulmuş ve öğütülmüş karanfil, 400'den fazla baharat ve ot arasında en yüksek antioksidanı içerir. Nane, tarçın, yenibahar, kekik, adaçayı, biberiye ve safranın ardından en yüksek sırayı alır. Şaşırtıcı bir şekilde, biraz kuru baharat - örneğin fesleğen, frenk soğanı, dereotu ve maydanoz - taze formlarına göre belirgin derecede yüksek antioksidan seviyeleri gösterdi.

6. Brokoli

Brokoli, besleyici sebzelerin çoğunluğu için kesinlikle ilk sırada alır. Brokoli turpgillerden bir sebzedir. Portakaldan daha fazla C vitamini içerir ve ayrıca bir bardak sütten daha fazla kalsiyum içerir. Brokoli, mineraller ve vitaminlerin yanı sıra bazı hastalıklarla mücadele eden kimyasallarla doludur. Sulforaphane adlı bir bitki besin maddesi, brokoli içinde bulunur ve birçok kanser türünün tehlikesini azaltır. Buharda pişirilen brokoliyi fesleğen ya da limonla baharatlamayı deneyin. Hem iyi bir antioksidan kaynağı hem de lezzetli bir besindir.

7. Bitter Çikolata

Antioksidan içeriği yüksek olan gıdalar arasında yer alan bitter çikolata, vücuda çok büyük fayda sağlar. Düzenli olarak tüketilmesi gereken çikolatalardan biridir. Bitter çikolata çeşitleri, beyaz veya sütlü çikolatadan farklı olarak, genellikle daha yüksek oranda kakao ve daha az şeker içerir. Günlük 2 kare ya da 3 kare tüketimi gerçekleştirildiği zaman vücut için çok faydalı bir durum ortaya çıkmış olur.

8. Tatlı Patates

Patatesler, örneğin C vitamini ve B6, lif, potasyum gibi hayati besinler sunar. Ancak tatlı patateslerde bu besinlerden daha fazlası vardır. Ayrıca vücuda kalsiyum ve büyük miktarda A vitamini gibi temel besinleri taşırlar. Düzenli bir tüketim söz konusu olduğu zaman antioksidan ihtiyacının tamamına yakınını sağlamak mümkün olur. Lezzet bakımından da normal patateslerden daha çok sevilir.

en-guclu-antioksidan-besinler-8-1617544537.jpg

9. Domates

Domates, birçok sağlık sorununa yararı olan bir diğer antioksidan besindir. Domatesler içerisinde harika bir antioksidan olan likopen ile bulunur. Dahası, domatesler, vücudun performansını optimum seviyede tutmaya yardımcı olan A artı C vitaminlerinde ek artış sağlar. Günlük hayatta düzenli olarak domates tüketimi tercih edildiği zaman daha sağlıklı bir vücut yapısı ortaya çıkar.

10. İncir

İncir, antioksidan besinler arasında zengin bir kaynaktır. Serbest radikallerin etkilerini ortadan kaldırmaya ve böylece sizi hastalıklardan uzak tutmaya çok yardımcı olurlar. Bu meyveyi hem çiğ hem de pişmiş olarak yiyebilirsiniz. Bununla birlikte, sağlık açısından en iyi şekilde yararlanmak için çiğ incir almanız önerilir. Zevkinize göre çok sertleşirse, üzerine bal ya da pekmez ekleyebilirsiniz. Ayrıca aroma maddesi olarak soğan, sarımsak ve peynir içeren salatalara incir ekleyebilirsiniz. Bu, atıştırmalıklarınızı daha lezzetli hale getirecek ve meyvenin alışılmadık tadına alışmayı kolaylaştıracaktır.

11. Kiraz

Antioksidan bakımından zengin besinler arasında bu mucize maddeyi atlayamaz. Kirazın ön planda tutulması gereken pek çok sağlık yararı vardır. Öncelikle, bir fincan kirazda yaklaşık 290 mg potasyum bulunur ve bu da kan basıncınızı sabit tutmanıza yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra kirazlar, kanser riskini önemli ölçüde azaltabilen Quercetin ve Anthocyanin gibi antioksidanlar içerir. Ayrıca, neredeyse tüm yemeklere lezzet bakımından yakışır. Aynı zamanda kirazlar lif bakımından zengin olduğu için açlığın önlenmesine de yardımcı olur. Kirazları başta tatlı olmak üzere yiyecek maddelerine ekleyerek ya da yaz aylarında içeceklere ekleyerek en iyi şekilde değerlendirebilirsiniz.

12. Marul

Antioksidan açısından zengin besinler söz konusu olduğunda, bu sebze bir nimettir. Vücut için son derece faydalıdır. Yapraklarda bulunan antioksidanlar cildinizin ışıldamasına ve dişlerinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olur. Yapraklar lif içerir ve bu nedenle genellikle kilo verme diyetlerinde bir unsur olarak kullanılır. Yeşil olanlar genellikle salata yapımında kullanılır ve kırmızı marul yaprakları daha çok sandviç tercihleri için kullanılır. Sağlığa daha fazla fayda sağlamak ve daha doyurucu bir yemek için salatanıza salatalık ve soğan ekleyebilirsiniz.

5d78dcde45d2a023a0d3d80d.jpg

13. Elma

Elmalar, antioksidan bakımından zengin en iyi gıdalardan biri olarak güvenle tercih edilebilir. Sadece en sağlıklı olanlarla eşit derecede popüler değildir. Antioksidan gıdalardan bahsetmişken, elma, cilt ve saç için de fayda sağlar. Düzenli bir elma tüketimi söz konusu olduğu zaman hem vücut faydalı olan antioksidanlar sağlanmış olur hem de cildinizin daha parlak ve canlı görünmesine yardımcı olur. Fayda sağlayabilmek açısından mutlaka düzenli bir şekilde kullanım göstermeniz gerekir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler