Akdeniz Diyeti Nedir Faydaları Nelerdir?

Akdeniz diyeti olarak da adlandırılan beslenme biçimi; zeytinyağı, meyve, tahıl, sebze, peynir ve süt gibi sağlıklı ve taze gıdaların tüketimine dayanır. Bununla birlikte sosis, sucuk, dondurulmuş gıdalar ve abur cubur gibi endüstriyel ürünlerden kaçınmayı gerekli kılar.

21 Eylül 2021 00:51 Yaşam
Akdeniz Diyeti Nedir Faydaları Nelerdir?

Akdeniz diyeti olarak da adlandırılan beslenme biçimi; zeytinyağı, meyve, tahıl, sebze, peynir ve süt gibi sağlıklı ve taze gıdaların tüketimine dayanır. Bununla birlikte sosis, sucuk, dondurulmuş gıdalar ve abur cubur gibi endüstriyel ürünlerden kaçınmayı gerekli kılar.

akdeniz-diyeti.jpg

Bu diyet aslında yaşam tarzınızı da değiştirmeye yardımcı olan bir beslenme türüdür ve doğal olarak metabolizmayı iyileştirdiği ve kilo kontrolünü desteklediği için kilo vermenize yardımcı olur. Ayrıca her zaman düşük kalorili olması gerekmez.

Akdeniz Diyetinin Faydaları Nelerdir?

Akdeniz diyeti sadece bir kilo verme diyeti değil, normalde Akdeniz çevresindeki ülkelerde uygulanan bir yaşam tarzıdır. Sağlığa olan bazı faydalarını şöyle sıralayabiliriz:

- Kardiyovasküler hastalıklar, kanser, diyabet ve dejeneratif hastalıklara yakalanma riskini büyük oranda azaltır.

- Vücudu ateroskleroz ve trombozdan korur.

- İşlenmiş gıdalar yerine sağlıklı besinleri vücuda kazandırır.

- Diyet uygulayan bireylere oldukça fazla çeşit sunar.

- Gelişme çağındaki çocukların damak tadına iyi gelir ve onlatın sebze ve salata yemelerini kolaylaştırır.

Akdeniz diyetinin yaşam tarzını tam anlamıyla takip etmek için sebze ağırlıklı beslenmeye karar vermelisiniz. Taze, az işlenmiş, mevsimlik ve yerel ürünler satan küçük marketlerden, halk pazarlarından ve manavlardan alışveriş yapmayı tercih ederek günlük besinler tüketmelisiniz.

Akdeniz Diyeti Yapmanın 8 Temel Kuralı

Akdeniz diyeti yapmak için beslenme alışkanlığınızı aşağıdaki şekilde değiştirmelisiniz:

1. Sanayi Ürünlerinden Vazgeçin

Alacağınız gıdalar çoğunlukla zeytinyağı, esmer pirinç, soya, yumurta ve süt gibi bitkisel kökenli doğal ürünlerden oluşmalıdır. Ayrıca kurabiye, bisküvi veya kek gibi hazır satın aldığınız yiyeceklerin ev yapımı alternatiflerini öğrenmeye başlamalısınız.

Sanayileşmiş ürünleri beslenme alışkanlığınızdan çıkarmak, vücuttaki toksin üretimini ve iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olacaktır. Ayrıca ödem oluşumunun önüne geçeceği için doğal olarak kilo vermenizi de sağlayacaktır.

2. Balık ve Deniz Ürünleri Tüketin

Balık veya genel olarak deniz ürünleri iyi birer protein ve yağ kaynağı olduğu için haftada en az 3 kez tüketilmelidir. Çünkü bu ürünlerde bol miktarda bulunan omega-3 antiinflamatuar görevi görür. Bunun yanı sıra eklem ağrısını hafifletmeye yardımcı olur, kan dolaşımını iyileştirir ve kalp hastalıklarının önüne geçer.

akdeniz-diyeti-2.jpg

3. Zeytinyağı ve Diğer Sağlıklı Yağları Kullanın

Zeytinyağı, kanola ve keten tohumu yağı gibi doğal ve bitkisel yağlar, kalbe iyi gelen, kolesterolü kontrol etmeye yarayan ve kardiyovasküler hastalıkları önlemeye yardımcı olan yağlar açısından zengindirler.

Bu yağların faydasını görebilmek için, günde en fazla 2 yemek kaşığı kadar tüketmelisiniz. Zeytinyağı ayrıca et veya balık pişirmek, sotelemek ve ızgara yapmak için kullanılabilir. Ayçiçek yağı ise bu yağların yanında oldukça sağlıksız kalmaktadır.

4. Alınması Gereken Gıdalar

Akdeniz diyeti; vücudun işleyişini iyileştiren, kabızlığa karşı savaşan ve bağırsakta şeker ve yağların emilimini azaltan lifler, vitaminler ve mineraller açısından zengin olan pirinç, un, yulaf ve makarna gibi karbonhidratlardan oluşabilir.

Tahıllara ek olarak, kasların güçlenmesine ve metabolizmayı iyileştirmeye katkı sunan fasulye, soya, nohut, kabak çekirdeği ve keten tohumu gibi proteinli sebzeler açısından da zengin olmalıdır.

5. Meyve ve Sebze Tüketin

Meyve ve sebze tüketimini artırmak, metabolizmaya lif, vitamin ve mineraller sağlayacağı, ayrıca tokluk hissi getireceği ve kilo vermeye yardımcı olacağı için bu diyetin önemli bir parçasıdır. Günde en az 4 farklı meyve yemek tavsiye edilir. Kahvaltı, öğle yemeği, ara öğünler ve akşam yemeklerinde olmak koşuluyla, her öğünden sonra 1 meyve yemek iyi bir alışkanlıktır.

6. Yağsız Süt ve Türevleri

Beslenmeyi sağlıklı hale getirmek ve yağ tüketimini kısıtlamak için yağsız süt, doğal yoğurt, lor veya süzme peynir gibi süt ürünleri tüketilmelidir. Doğal yoğurdu biraz tatlandırmak için 1 tatlı kaşığı bal veya pekmez ekleyebilirsiniz.

947575.png

7. Protein Kaynakları

Akdeniz diyetinde kırmızı et tüketmek doğru değildir. Yine de bundan vazgeçemeyecekseniz, hayvanın en yağsız olan bölümlerini almalısınız. Kırmızı et tüketimini haftada sadece 1 öğünle sınırlamalısınız. Fakat unutmayın ki doğru olan kırmızı eti hiç tüketmemektir. Bunun yerine çok daha iyi bir protein kaynağı olan yumurta, balık ve tahıl karışımları içeren besinlere yer vermelisiniz.

8. Bol Bol Su İçin

Her diyette olduğu gibi Akdeniz diyetinde de en uygun içecek sudur. Suyun içine limon veya zencefil dilimleri ekleyerek aromalı bir su elde edebilirsiniz.

haberay.com.tr

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.