7 Günlük Detoks Planı

Karaciğerinizin toksinleri verimli bir şekilde işlemesi, besinlerin düzgün sindirilmesini ve emilimi artırır. Bu durum sağlık açısından büyük öneme sahiptir.

21 Eylül 2021 00:38 Yaşam
7 Günlük Detoks Planı

Karaciğerinizin toksinleri verimli bir şekilde işlemesi, besinlerin düzgün sindirilmesini ve emilimi artırır. Bu durum sağlık açısından büyük öneme sahiptir.

Bir arınma programı uygulamak, vücudunuzu ve cildinizi içten dışa gençleştirmek adına doğru bir yöntem olabilir. Rahat bir arınmanın anahtarı, vücudunuzun şoka girmemesi için doğal yolları denemekten geçiyor. Bu programı nasıl uygulayacağınız konusunda bilginiz yok ise işte 7 günlük detoks planı sizlerle!

1200x627-yag-yakici-detoks-suyu-tarifleri-zayiflamak-icin-detoks-suyu-nasil-yapilir-s1-1611815667180.jpg

Kalın bağırsağınızı temiz tutmaya yardımcı olmak için lif alımını artırın. Günlük olarak en az 2 litre su tüketimini sürdürün. İyi bir sağlık için başka bir caydırıcı da, vücudunuzun salgıladığı stres hormonudur. Bu dönemde, bedenen arınırken aynı zamanda stresli durumlardan da kaçınmaya özen göstermelisiniz. Yeterince motive olduktan sonra kişisel detoks planına başlayabilirsiniz.

Bu 7 gün boyunca, güne ılık suya ilave ettiğiniz limon veya arındırıcı bitki çayı ile başlayın. Kahvaltı sonrasında tempolu yürüyüş, bisiklete binme, yoga veya yüzme gibi aktiviteler yapabilirsiniz.

Birinci Gün

Kahvaltı: Taze sebze suyu. (Aşağıdaki listeden seçim yapabilirsiniz)

l Havuç

l Pancar

l Kereviz

l Nane

l Kişniş

l Maydanoz

l Ispanak

Ekstra lif alımı ve enerji artışı için sebze suyuna bir yemek kaşığı chia tohumu ekleyebilirsiniz. (Şeker seviyenizi artıracağı için meyve suyu yerine sebze suyu tüketmeniz gerekiyor.)

Öğle Yemeği: Çeşitli sebzelerle birlikte hazırlanmış çiğ veya hafif buharda pişmiş sebze tabağı. (Aşağıdaki listeden seçim yapabilirsiniz)

l Mantar

l Ispanak

l Pancar

l Brokoli

l Lahana

l Kırmızı biber

l Balkabağı

l Soğan

l Sarımsak

l Taze zencefil

Akşam Yemeği: Sebzeli güveç

Büyük bir tencerede soğan ve sarımsağı soteleyin. Ardından en sevdiğiniz sebzeleri ekleyin ve iki dakika daha soteleyin. İki bardak su ve bir miktar deniz tuzu ilave edin. Sebzeler yumuşayana kadar pişirmeye devam edin. Katı bir kıvam elde ettikten sonra ise ocağın altını kapatın.

Atıştırmalıklar: Gün içinde dilediğiniz kadar su, şekersiz bitki çayı içebilirsiniz. Ceviz, badem, kabak çekirdeği, chia ve keten tohumu gibi kuru yemişleri tüketebilirsiniz. Guava, armut, elma, portakal, çilek, şeftali, erik ve kayısı gibi meyvelerden de yiyebilirsiniz.

detoks-suyu-tarifleri-3.jpg

İkinci Gün

Kahvaltı: Bir yemek kaşığı chia tohumu ile karıştırılmış taze sebze suyu. Yukarıdaki sebze listesinden seçim yapın.

Öğle Yemeği: Hafif pişirilmiş sebze yemeği ve ıspanak salatası.

Akşam Yemeği: Sızma zeytinyağı, limon suyu ve sarımsak ile karıştırılmış biberli ve brokolili bir sebze güveç.

Atıştırmalıklar: Birinci gün için verilen atıştırmalık listesinden seçim yapabilirsiniz.

Üçüncü Gün

Kahvaltı: Yarım su bardağı yoğurda dilimlenmiş taze meyve, chia tohumu, badem, ceviz ve çiğ bal ilave edin. Ek olarak yeşil çay tüketebilirsiniz.

Öğle Yemeği: Mercimek ve sebze yemeği.

Akşam Yemeği: Papaya ve havuç salatası.

Atıştırmalıklar: Standart listeden seçim yapın.

Dördüncü Gün

Kahvaltı: Hindistan cevizli muzlu smoothie

100 gram doğal yoğurda organik Hindistan cevizi sütü, bir yemek kaşığı Hindistan cevizi yağı, yarım muz, bir yemek kaşığı chia tohumu ilave edin. Bütün malzemeleri mikserle karıştırın.

Öğle Yemeği: Bir fincan kinoa ile haşlanmış sebzeleri birlikte tüketin.

Akşam Yemeği: Mercimek ve sebze yemeği.

Atıştırmalıklar: Standart listeden seçim yapabilirsiniz.

Beşinci Gün

Kahvaltı: Bir yemek kaşığı chia tohumu ile karıştırılmış taze sebzeler.

Öğle Yemeği: Zeytinyağı ve kabak çekirdeği içeren haşlanmış sebze yemeği. Organik kahverengi pirinç ve bir avuç badem ekleyebilirsiniz.

Akşam Yemeği: İnce dilimlenmiş kırmızı biberi, taze mantar dilimlerini, soğanı ve roka yapraklarını karıştırıp salata hazırlayabilirsiniz. Üzerine ayçekirdeği serpiştirip, zeytinyağı ve limon ilave edebilirsiniz.

Atıştırmalıklar: Standart listeden seçim yapabilirsiniz.

Altıncı Gün

Kahvaltı: İki yemek kaşığı keten tohumunun üzerine bir yemek kaşığı file badem, kuru erik, kayısı, şeftali ve elma ilave edin. Son olarak bu karışımı yoğurtla birleştirip tüketin.

Öğle Yemeği: Kahverengi pirinç eklediğiniz bir sebze çorbası hazırlayın.

Akşam Yemeği: Havuç ve çiğ papaya içeren bir salata hazırlayın.

Atıştırmalıklar: Standart listeden seçim yapabilirsiniz.

image-750x-5f6788582c30a.jpg

Yedinci Gün

Kahvaltı: Hindistan cevizli ve muzlu smoothie.

Öğle Yemeği: Sebze çorbası. Yanında çiğ badem ve kuru üzüm tüketebilirsiniz.

Akşam Yemeği: Yeşillik barındıran bir salata, yarım porsiyon tatlı patates püresi ve ızgara mantar.

Atıştırmalıklar: Standart listeden seçim yapabilirsiniz.

haberay.com.tr

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.