Yağ Yakan Besinler

Yağ Yakan Besinler

Vücudunuzda biriken yağları doğru besin gruplarını tüketerek yakabilirsiniz.

Aşağıdaki besinleri tüketerek vücudunuzda birikmiş olan yağları kolay bir şekilde yakabilirsiniz.

-Yoğurt

Yoğurt içindeki protein miktarı bakımından her gün tüketilmesi gereken yiyeceklerin başında gelmektedir. Uzmanlara göre protein midede uzun süre kaldığı için bireyin tok hissetmesini sağlar. Ayrıca vücudun proteini sindirirken karbonhidratlardan daha fazla yağ yaktığı ifade ediliyor. Bundan dolayı her gün en az yarım tabak yoğurt tüketilmesi öneriliyor.

yogurt-ve-arkasindaki-bilim.jpeg

-Quinoa

İçerisinde bulunan 8 gram protein ve 5 gram lif ile en büyük açlık bastırıcılardan bir tanesidir. Akşam yemeklerinde diğer yemeklerle karıştırarak tüketmeniz önerilmektedir.

-Tarçın

Kan şekerinin düşürülmesinde tarçının oldukça önemli olduğu ifade edilmektedir. Özellikle tip 2 diyabet hastalarının tarçın tüketmesi önerilmektedir. Çaya, kahveye eklenerek tüketilebilir.

-Acı Biber

Acı biberler, metabolizmanın daha hızlı bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır. İnsanlar genelde yoğun acı tattan dolayı tercih etmesede, uzmanlar acı biberlerin iyi bir yağ yakıcı olduğunu söylemektedir.

-Yeşil Çay

Bazı araştırmalara göre yeşil çayın vücutta abdominal yağları tetiklediği ve bu sayede vücutta yağ yakımını hızlandırdığı söylenmektedir. Ayrıca yeşil çay metabolizmayı direkt olarak etkileyen ‘kateşin’ içermektedir. Maksimum verim alabilmek için belli saatlerde tüketilmesi önerilmektedir. Ayrıca sıcak içilmesi de tavsiye edilmektedir.

5dd115ebbf214405f833c17b.jpg

-Greyfurt

Tamamen yağ yakıcı olduğunu söylemek pek doğru olmaz, ancak birkaç tanesi mideyi tok tuttuğu için diyet yapanların yararına olacaktır. Uzmanlar yemeklerden önce bir bardak greyfurt suyu içilmesini veya yarım greyfurt tüketilmesini tavsiye etmektedir.

-Karpuz

İçerisinde daha çok su barındıran yiyecekler, bağırsakta daha fazla yer su miktarından dolayı karpuz da tüketilebilecek en iyi besin maddelerinden bir tanesidir. Ayrıca A ve C vitamini açısından da oldukça zengindir.

-Elma ve Armut

Yine su içeriği yüksek olan 2 meyve elma ve armuttur. Uzun süreli tokluk isteyenlerin elma veya armut tüketmesi tavsiye edilmektedir. Ayrıca uzmanlar meyvelerin kendisinin çiğnenerek yenmesinin, meyve suyuna göre çok daha faydalı olduğunu ve lif bakımından daha zengin olduğunu belirtmektedir.

elma-armut-brand-talks.png

-Orman Meyveleri

Uzun süre tokluk isteyenlerin için orman meyveleri de yine tüketilebilecek besinlerdendir. Hem uzun süreli tokluk sağlaması hem de yüksek lif içeriğinden dolayı tavsiye edilmektedir. Yabanmersini, hem bulunması kolay olduğu hem de antioksidanlarla yüklü olduğu için bir adım öne çıkmaktadır.

-Çiğ Sebzeler

Bu sebzelerde içerilerinde çok fazla su barındırdığı için tok hissedilmesine yardımcı olacaktır. Bundan dolayı fazla yemek yemek istemeyen kişilerin bu sebzelere yönelmesi öneriliyor.

5c8d254645d2a05010d3d1a8.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.