Vitaminlerin Vücuda Katkısı Nedir?

Vitaminlerin Vücuda Katkısı Nedir?

Sağlığımızın her şeyden çok daha önemli olduğunu anladığımız şu günlerde vücudumuzu güçlendirmek için neler yapabiliriz?

Sağlığımızın her şeyden çok daha önemli olduğunu anladığımız şu günlerde vücudumuzu güçlendirmek için neler yapabiliriz? Sağlıklı beslenerek bağışıklık sistemimizi (koruyabiliriz. Bunu yapabilmemiz için iyi beslenmeli ve besinlerde bulunan vitaminlerden yeterli miktarda faydalanmalıyız. 

Vitaminlerin vücudumuza katkıları oldukça fazladır. Ama öncesinde vitaminin ne olduğuna ve hangi besinlerde hangi vitaminlerin olduğuna kısaca bir bakalım. Vitamin: Vücudumuzu bir tür proses olarak düşünürsek, bu prosesin düzgün yönetilebilmesi için gerekli olan ham maddedir. Yani vücudumuzun olmazsa olmazı olan, birçok besinin içinde bulunan organik bileşiklerdir. Bu bileşikler birçok hastalığa karşı vücudumuzu korumak için, bir tür savunma mekanizması oluştururlar. 

Olmaması durumunda proses hata vermeye başlar. Yani vücudumuzun bağışıklığı azalır ve birçok hastalığa karşı savunmasız kalır. Bu bakımdan vitaminlerin vücudumuza katkıları çok fazladır. 

Yağda eriyen vitaminler olduğu gibi suda eriyenler de vardır. Yağda eriyenler: A, D, E, K, Suda eriyenler ise: B grubu ve C vitaminidir. 

Birçok besinde farklı miktarlarda, farklı vitaminler yer alır. Örneğin: 

  • Kuşkonmaz, kayısı, domates, maydanoz, portakal, marul, kereviz, havuç, erik, ıspanak gibi ürünlerde A vitamini,
  • Balık yağı, balık, karaciğer, yumurta, tereyağı, et, sebzeler ve Güneş'ten D vitamini,
  • Tohumlu besinler, yulaf, mısır, mısır yağı, ıspanak, lahana, kereviz, ceviz, soya, buğdaydan E vitamini,
  • Çilek, şeftali, muz, mısır, kabak, pirinç, yeşil biber, yeşil domates, marul, ıspanak, inek sütü, peynir, tereyağı, yumurta, karaciğer ve kırmızı etten K vitamini,
  • Narenciye, brokoli, havuç, soğan, bezelye, kavun, karpuz... gibi ürünlerden C vitamini,
  • Taze meyve ve sebzeler, koyun eti, bira mayası, yumurta, süt... balık etinden B1 vitamini,
  • Karaciğer, böbrek, patates, havuç, fındık, mercimekten... B2 vitamini,
  • Yer fıstığı, hurma, sakatat, kırmızı et, baklagillerden...B3 vitamini,
  • Karaciğer, böbrek, kırmızı et, balık, tavuk... B6 vitamini,
  • Karaciğer, yürek, böbrek, tavuk, kırmızı et, balık, süt, peynir, yumurta...gibi ürünlerden de B12 vitamini vardır. 

Sağlıklı bir yaşam için bağışıklık sistemimizi güçlendirmek amacıyla vitaminlere dolayısıyla vitamin içeren besinlere ihtiyacımız vardır. Vitaminlerin faydaları sadece bağışıklığımızı korumakla sınırlı değil, daha da özelleştirmek gerekirse;

  • A vitamini: Göz sağlığımız açısından, 
  • D vitamini: Kemik gelişimi, kas yorgunluğu gibi durumlarda,
  • E vitamini: Sinir sistemi özellikle çocukların kemik gelişimi sırasında, 
  • K vitamini: Kalp damar sağlığı için ve kanın pıhtılaşmasında, 
  • C vitamini: Eklem sağlığı ve çocuklarda diş eti rahatsızlığında, 
  • B1 vitamini: Metabolizma bozukluklarında,
  • B2 vitamini: Deride soyulma, gözde iltihaplanma...,
  • B3 vitamini: Solunum ile ilgili durumlarda, 
  • B6 vitamini: Yorgunluk oluşumunda,
  • B12 vitamini: Alyuvarların oluşmasında son derece önemlidir. 

Eksikliğinde ciddi sorunlara sebep olabilen vitaminlerin vücudumuza katkıları çok fazladır. Hangi besin tüketildiğinde, hangi vitaminleri aldığımız, bu vitaminlerin vücudumuza nasıl katkı sağladığını bilerek beslenmemizi oluşturmamız, sağlıklı günler geçirmemizi kolaylaştıracaktır. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.