Uyanmakta Zorlananlar için: Yataktan Hızlı Çıkmanın Yolları

Uyanmakta Zorlananlar için: Yataktan Hızlı Çıkmanın Yolları

Hepimiz, çoğu zaman sabahları uyanmakta ve yataktan kalkmakta zorlanırız. Ancak bu durum, bazı kişiler için önüne geçilemeyecek bir hal alabilir.

Hepimiz, çoğu zaman sabahları uyanmakta ve yataktan kalkmakta zorlanırız. Ancak bu durum, bazı kişiler için önüne geçilemeyecek bir hal alabilir.

İşinize ya da yetişmek zorunda olduğunuz yere geç kalabilir, bahaneler uydurabilirsiniz. Ancak gerçek gecikme sebebiniz, muhtemelen yataktan kalkmakta güçlük çekmenizdir. Sabahları uyanmakta ve yataktan kalkmakta zorluk çekiyorsanız ve bu durum sizin için bir işkence halini aldıysa, vereceğimiz tavsiyelere göz atın deriz.

Sağlığınıza Dikkat Edin

Yataktan kalkamamanızın nedenlerinden biri vücut sağlığınızdan kaynaklanıyor olabilir. Vücut sağlığınızı korumak adına, sağlıklı besinleri tüketmeye özen göstermeniz gerekir. Vücut sağlığınızın yerine olduğundan eminseniz, uyku apnesinden şüphelenebilirsiniz. Bunun için ise uzmana gözükmek faydalı olacaktır.

Alarmınızı Uzak Noktaya Koyun

İlk olarak alarmınızı telefonunuzdan kurmamaya özen gösterin. Bir masa üstü alarm edinin. Alarmınızı yanı başınıza koyarsınız ve muhtemelen sabah çaldığında susturduğunuzu bile hatırlamazsınız. Bu durumun önüne görebilmek için alarmınızı yanınıza değil, yattığınız yerden daha uzak bir yere koyarsanız, alarmın sesine dayanamayıp susturmak için yataktan kalkmak zorunda kalacaksınız. Bununla birlikte, çok karanlıkta uyumaya alışıksanız, ışıklı alarmlar tercih edebilirsiniz. Alarmın saçtığı ışık sayesinde daha çabuk ayılacak ve uykunuz dağılacaktır.

Alarm Melodinizde Değişikliğe Gidin

Sabah uyanmanızı sağlayan alarm sesinin sizi rahatsız etmemesi ve agresif bir hale bürünmenize neden olmaması için sizi tetikleyecek melodilerden uzak durun. Bu melodiler yerine sakin ve daha önceden duymaya alışık olmadığınız melodileri tercih etmek faydalı olacaktır. Alışık olmadığınız bir melodiyle güne başlamak, aynı zamanda hızlanmanızı da sağlayacaktır.

Yatmadan Önce Beslenme Alışkanlıklarına Dikkat Edin

Yatmadan önce alkol ya da kafein barındıran içecekler tüketmeniz, uykuya geçmenizi zorlaştıracaktır. Uykuya geçmekte zorlandığınız için sabah uyanmakta da güçlük çekebilirsiniz. Uyumadan önce yemek yemek de hazımsızlık gibi sorunlar yaratabileceğinden dolayı beslenme tüketimini kesmeniz gerekir. Bu nedenle, yatmadan önce yiyecek ve içecek tüketimine dikkat etmeniz gerekir.

Birbirinden Farklı Esanslardan Yararlanın

Uyanmayı başarabilirsiniz ancak ayrılmakta güçlük çekebilirsiniz. Bu durumun önüne geçebilmek için yatağınızın kenarında birbirinden farklı esanslar bulundurabilirsiniz. Portakal, üzüm, elma ya da nane aromalı yağlar kullanabilirsiniz. Kalktığınız anda bu yağları koklamanız, zihninizi hızlı bir şekilde açacak ve güne daha çabuk başlayacaksınız.

Yataktan Kalkmak için Kendinizi Eğitin

Her sabah yataktan kalkmak için kendinizi zorlamak yerine, gün içerisinde yataktan kalkma egzersizleri yapabilirsiniz. Gün içerisinde en fazla 2 kere yapacağınız 10 dakikalık egzersizler, alarm sesini duyduğunuz anda yataktan daha hızlı bir şekilde kalkmanızı sağlayacaktır.

Uyumaya Hazırlanırken Teknolojik Alet Kullanımını Bırakın

Uyumaya geçmeden en az yarım saat önce teknolojik alet kullanımını bırakmanız gerekir. Uyku öncesi telefon ya da bilgisayar gibi aletlerle uğraşmayı bırakmak, daha dinç ve rahat bir şekilde uyanmanızı sağlayacaktır.

Erken Uyumaya Gayret Edin

Gününüz yoğun geçiyor olabilir ya da işleriniz geç saatlere kadar uzayabilir. Bu durumda doğal olarak kendinize vakit ayırmak isteyebilir, uyku saatinizi erteleyebilirsiniz. Oldukça haklısınız ancak güne güzel başlamak için uykunuzu almaya ihtiyacınız var.

Egzersiz Yapmayı İhmal Etmeyin

Günün erken saatlerinde yapacağınız egzersizler hem ruhunuza hem de beden sağlığınıza faydalı olacaktır. Yapacağınız egzersizleri hafif tutmanız, sersemlik halini üzerinizden atacaktır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.