Türkiye’nin En Değerli Markaları!

Türkiye’nin en değerli markalarının belirlendiği ‘Turkey 100’ araştırmasının sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Brand Finace tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre Türkiye’nin en değerli markası Türk Hava Yolları.

Dünyanın en popüler marka değerlendirme kuruluşlarından Brand Finance, Türkiye’nin en değerli markalarına yönelik araştırma sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya göre Türkiye’nin en değerli markası bir kez daha Türk Hava Yolları oldu, THY’nin marka değeri 1 milyar 605 milyon dolar.

Türki Hava Yolları’nın listenin ilk sırasında olması pek şaşırılacak bir durum değil, zira 2019 ve 2020 yıllarında da Türkiye’nin en değerli markası THY olmuştu. Listenin ilk 10 sırasında yer alan markaların da herkes tarafından bilinen markalar olduğu görülüyor.

İkinci Sırada Arçelik

Brand Finance’ın araştırmasında ikinci sırada Arçelik yer aldı. Arçelik özellikle Türkiye Cumhuriyeti’nden daha ucuza borçlanabilmesi ile dikkat çekiyor, marka değeri ise 1 milyar 585 milyon dolar. İş Bankası 1 milyar 193 milyon dolarlık değerle üçüncü, Garanti BBVA 1 milyar 190 milyonluk marka değeri ile dördüncü sırada yer aldı. Listenin beşinci sırasında ise 1 milyar 61 milyon dolarla Turkcell bulunuyor.

Ziraat Bankası 952 milyon dolar, Akbank 917 milyon dolar, Yapı Kredi 836 milyon dolar, Türk Telekom 789 milyon dolar, Ford Otosan 787 milyon dolarlık marka değeri ile ilk 10 içinde yer alan diğer markalar oldu.

‘Şirketler Küresel Çapta Markalaşma İstemiyor’

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, konuyla ilgili olarak dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. İlgüner, Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değerinin 20-30 milyar dolar bandında olduğunu, şirketlerin küreselleşmekten kaçındığını ve bunun da değer kısırlığına neden olduğunu ifade etti.