Yapay zekâ ne bir şeyler satın almanızı nasıl sağlıyor?

Ancak şimdi daha çok perakendeci, çok özel tercihlerimizi ve satın almalarımızı daha evvelce hiç olmadığı kadar otomatik olarak ön görü etmeye ve teşvik etmeye çalışmak amacıyla AI (suni zeka) – kendileri amacıyla öğrenebilen program sistemleri – kullanıyor.

Yayınlanma:
Yapay zekâ ne bir şeyler satın almanızı nasıl sağlıyor?

Blick Rothenberg’den perakende danışmanı Daniel Burke, sarsıntı “alıcıların görüntü meydana getirmek ve istediklerinin ne olduğunu anlamadan evvelce bir ürün önermek amacıyla mübarek kâse” olarak adlandırıyor.

Bu yüzden, bir Cuma geceleyin belli atıştırmalıklar ve belirli bir şarap satın alabilmek amacıyla ulusal mağazanıza bir dahaki sefere girdiğinizde, karar amacıyla belki de suni zekâyı ve hakkınızda her şeyi öğrenmiş bir bilgisayarı suçlayabilirsiniz.

Will Broome, adamların telefonlarıyla imalat ödemelerini yapmalarına, listeler oluşturmalarına ve içerikler ve alerjenler amacıyla mamulleri taramalarına imkân tanıyan bir alış veriş programı hazırda bir İngiliz firması olan Ubamarket’in kurucusudur.

İşletim devralınması düşük kalmaya devam ediyor, fakat kısmen insanları kasaya dokunma ya da kuyrukta durma konusu ile ilgili daha isteksiz kılan korona virüs salgını yardımıyla artıyor.

Broome

Almanya’da, SO1 isimli bir Berlin şirketi, perakendeciler kasıt suni zekâ sistemiyle benzer şeyler hazırlamak. İndirimler% 30 daha az olsa bile, geleneksel promosyonlarda sunulanlardan dokuz kat daha çok bireyin AI doğrulusunda tavsiye edilen mamulleri satın aldığını iddia ediyor.

Rastgele kuponlar yerine aslında satın alabilmek isteyebileceğiniz mamuller amacıyla öneri alabilmek tüketiciler amacıyla harikadır. Bununla birlikte, verilerin kötüye tüketimine rakip kampanya başlatan Birleşik Krallık Açık Veri Enstitüsü’nü yöneten Jeni Tennison, toplanan insanlar ile ilgili büyük miktarda bilgi konusu ile ilgili temkinli davranıyor.

Perakende Satışta Yapay Zekâ

Ve perakende satışta suni zekâ tüketiminin meydana çıkardığı daha büyük toplumsal soruların çıkmak da ekliyor.

“Data toplamanın ne böyle adil ve etik olduğunu sormamız gerektirmektir. Mesela, örneğin, orta sınıf beyaz bayanlara taze sebzelerden para öneri ediliyor, fakat bundan aslında yararlanabilecek birine öneri edilmiyor mu?” Bayan Tennison diyor.

Çevrimiçi büyük Amazon, veri toplamaya yabancı değil. Müşterileri ile ilgili çevrim içi satın alımlarından ve Ring kapı zilleri ve Yankı hoparlörleri gibi mamulleri ile ilgili büyük miktarda bilgiye sahiptir. Artık suni zekâ destekli bilgisayarla görme teknolojisiyle full tuğla ve harç mağazalarıyla fiziksel perakendeciliğe geçiş yapıyor.

Bu, şu anda ABD’de 27 lokasyonda etkinlik gösteren Amazon Go satış merkezi, insanların bir insan ya da kasayla etkileşime girmeden alış veriş yapabileceği manasına geliyor.

Hipermarket girdiklerinde akıllı telefonlarını tarayıcının üstünde kaydırmaları, satın alabilmek istediklerini alıyorlar ve sonra yalnızca dışarı çıkıyorlar. AI kuşkusuz izliyor ve sonucunda size bir fatura gönderiyor.

İlk Amazon Go mağazaları, gereksinim duyulan duyarga ve ekipmanın maliyeti nedeniyle ufak sitelerdi, fakat şirket giderek daha büyük mağazalara doğru genişliyor.

Amazon, mağazalarını bu kadar maliyetli sistemlerle güncellemek istemeyen hipermarket amacıyla de teknoloji üstünde çalışıyor. Burası, koyduğunuz her şeyi algılamak ve harmanlamak amacıyla duyargalerle dolu bir hipermarket arabası olan Dash Cart’ın döneme girdiği yerdir.

Test edildiği Los Angeles mağazasında, kuşkusuz bir insana gereksinim duymadan denetim edilebilecek özel bir süratli şeridi var.

Kroger

Diğer bir ABD perakendecisi olan Kroger, müşterileri kendilerine çekmek amacıyla tasarlanmış. Bağlamsal içeriği ışınlayan LCD ekranlarla donatılmış akıllı raflar üstünde prova yapıyor. Bazıları, telefonlardaki bağlılık uygulamalarına Bluetooth üstünden bağlanarak önerileri ve kişiselleştirilmiş içeriği görüntüler.

Araştırma grubu Gartner’a göre, dünyadaki büyük perakendecilerin dörtte üçünden çoğu ya şu anda yerinde AI sistemlerine sahip ya da bunları sene sonucundan evvelce kurmayı planlıyor.

Analisti Sandeep Unni, küresel salgının bu eğilimi hızlandırdığını zira tüketici alışkanlıklarını mühim ölçüde değiştirdiğini söylüyor.

ABD firması Afresh, hangi stok seviyelerinin lüzumlu olduğunu en iyi şekilde planlamaya yardımcı olmak amacıyla süpermarketler amacıyla suni zekâ tabanlı tedarik sistemleri yapıyor.

Afresh’in kurucu Matt Schwartz, elemanlarını AI sistemlerine, son Cadılar Bayramı gibi takvimdeki mühim etkinlikler ile ilgili bilgi vermesi lüzumluliğini söylüyor.

“Tarihsel olarak tatiller [ve başka etkinlikler] gibi hadiseleri hesaba katmak, AI amacıyla en büyük zorluklardan biri olmuştur” diyor.

“[Ve] insanları tamimiyle otomatikleştiremiyoruz. Yapay zekâ Ekim amacıyla 20 kabak olayı önerebilir ve insanlar gerek görülürse bunu ayarlayabilir.”

Habere Yorum Yap ( 0 )
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet