Sosyal Medya Nedir, Ne İşe Yarar?

Web 2.0 teknolojilerinin günlük yaşama dahil olması ile birlikte geleneksel medya anlayışının yerine sosyal medya kavramı yerleşmiştir.

09 Eylül 2021 07:30 Teknoloji
Sosyal Medya Nedir, Ne İşe Yarar?

Sosyal medya çift yönlü ve eş zamanlı bir haberleşme yöntemi olurken çeşitli platformlar aracılığı ile sosyal medya paylaşımları yapılır. Sosyal Medya Nedir, Ne İşe Yarar? Merak edilenler arasında yer alırken sosyal medya geleneksel medyadan bazı yöntemlerle ayrılan bir iletişim platformudur.

5aa37c432269a237606c2be7.jpg

Kullanıcıların aynı zamanda içerik üreticisine dönüştüğü bu yeni platformlarda çeşitli paylaşımlar yapılması mümkün olur. Görsel ya da metin tabanlı içeriklerin paylaşılabildiği sosyal medya platformlarında zaman kavramı ortadan kalkarken mekânın da bir önemi kalmaz.

İstenilen zaman aralığında ya da herhangi bir mekânda internet olduğu sürece paylaşım yapılabilmektedir. Kullanıcıların çeşitli içerikleri dolaşıma soktukları sosyal medya platformlarında çeşitli sebeplere bağlı olarak içerik üretilir.

Sosyal Medyada İçerik Üretme Nedenleri Nelerdir?

Kullanıcıların içerik üreticisi olarak da içerisinde yer alabildiği sosyal medya platformları sayesinde görsel ya da metin tabanlı üretilen içerikler çeşitli amaçlarla oluşturulur. Kullanıcılar sosyalleşmek istediklerinde ya da ürün veya hizmet pazarlaması yapmak istediklerinde bu platformları kullanabilirler. Sosyal Medyada İçerik Üretme Nedenleri Nelerdir? Merak edilirken iletişim kurmak maksadıyla bu kanallar kullanılır.

Bunun dışında haber paylaşmak, bir konu hakkında fikir beyan etmek sosyal medya platformlarının kullanım amaçlarından yalnızca birkaçıdır. Bireysel ya da kurumsal amaçlarla kullanılabilen sosyal medya platformları sayesinde ürün ya da hizmet sunumu yapılabilmesi mümkün hale gelirken kişi ya da kurumlar kendilerini web siteleri aracılığı ile de temsil edebilirler.

Sosyal Medya Platformları Nelerdir?

İnternet kullanıcılarının merak edecekleri arasında Sosyal Medya Platformları Nelerdir? Sorusu yer alırken bu mecralar arasında Instagram, Facebook ya da Twitter gibi birçok uygulamadan söz etmek mümkün olur.

sosyal-medya.jpg

Her sosyal medya platformunun kendine özgü bir yapısı olurken içerik paylaşma yöntemleri de birbirinden farklıdır. Bazı platformlar metin tabanlı içerik paylaşımına uygun olurken bazı mecralarda ise görsel içerikler ağırlıklı olarak paylaşılır.

Bundan dolayı da kullanıcı katılacağı platformların ihtiyaçlarına uygun içerik üretmekle bu mecralarda yer alır. Instagram fotoğraf paylaşımına izin verirken Twitter 280 karakterlik yazı paylaşımları yapılabilen platformdur.

Firmalar açısından web sitesine sahip olmak bir vitrin oluşturmak açısından ticari faaliyetlerine katkı sağlarken web siteleri ürün ya da hizmet satışında kullanılabilen mecralardır. Günümüzde yaygın olarak dijital mecraların tüm unsurları kullanıcıların hizmetinde yer alırken hangi kanalda ne tür paylaşım yapılabileceğini bilmek istenilen hedeflere ulaşmak açısından önem taşır.

Sosyal medya etki gücü yüksek bir platformdur ve dünyanın gittikçe küresel bir köye dönüşmesine bağlı olarak da insanları bir araya getiren bir mecradır. Bundan dolayı da dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan kullanıcılar zaman ve mekân kavramı olmaksızın bir araya gelirler.

Karşılıklı etkileşimin oldukça güçlü olduğu bu mecralarda çift yönlü ve eş zamanlı bir etkileşim gerçekleşir. Sosyal medya platformları sayesinde ticari faaliyetlerde de çeşitlenme olurken yeni bir ticari anlayışın doğması ile bu durum sonuçlanır.

İnfluencer Nedir, Ne İş Yapar?

Sosyal medya yeni mesleklerin de ortaya çıkmasına tesir eden bir oluşumdur. İnfluencer Nedir, Ne İş Yapar? Bundan dolayı merak edilir. Sosyal medya sayesinde ortaya çıkan meslekler arasında yer alanlardan biri de influencerlar olurken ürün ya da hizmet tanıtımı ve pazarlaması konusunda influencerlardan yaygın olarak yararlanılır.

Yeni alışveriş yöntemlerinin yaygın olarak insan yaşamına dahil olduğu günümüzde bilgisayarlar ya da mobil cihazlardan ürün ya da hizmet satın almak oldukça kolay hale gelmiştir. Kişilerin alışveriş yapma ihtiyaçları karşısında onları yönlendirme gücüne sahip olan bireyler influencer olarak karşımıza çıkarken firmaların sosyal ağlarda görünen yüzleri influencerlar olur.

sosyal-medya-uzmani-nedir-ne-is-yapar.jpg

İnfluencerlar bir sosyal medya hesabına sahip olan kişiler olurken dış dünya ile etkili bir iletişim gücüne sahip olan bireylerdir. Belirli bir takipçi kitlelerinin olması onlara bu kitleleri yönlendirebilme şansı sağlarken influencerlar sosyal yönü güçlü kişilerdir.

İnfluencerlar Instagram, YouTube gibi çeşitli platformlarda yer alırken takipçi kitleleri ile geliştirdikleri etkili bir iletişim sayesinde görsel ya da işitsel içeriklerini paylaşırlar. Firmalar onların iletişim gücünü fark ettiklerinden beri de ürün ya da hizmet tanıtımında bu kişilerin takipçilerini yönlendirme gücünü kullanırlar.

haberay.com.tr

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler