Samsung, Telefon Pazarına Hakim, Apple ise Kâr Kralı Olmaya Devam Ediyor

Canalys raporlarına göre, samsung akıllı telefon pazarına hakim olmaya devam ediyor, Apple ise Kâr kralı. İşte detaylar..

16 Ekim 2021 11:00 Teknoloji
Samsung, Telefon Pazarına Hakim, Apple ise Kâr Kralı Olmaya Devam Ediyor

Koronavirüs nedeniyle, geçen yıl küresel akıllı telefon satışlarının 2019'a kıyasla düşüşünü görmek tam olarak şok edici değildi, ancak mobil endüstrisi 2020'nin son çeyreğinde toparlanmaya başladıktan sonra, pek çok kişi pazarın bir kez daha daralmasını beklemiyordu.

Ne yazık ki, en iyi cep telefonu satıcılarının büyük çoğunluğu için, "yonga seti kıtlığı", OEM'lere (orijinal ekipman üreticileri) geçen yıl birçok ülkede tüm akıllı telefon üretim faaliyetlerini durduran ölümcül virüsten daha fazla soruna neden oldu.

Canalys analistlerine göre, "2022'ye kadar hafiflemesi" muhtemel olmayan son birkaç aydaki radikal bileşen kıtlığı için görünürde bir son yok ve bu nedenle, dünya çapında akıllı telefon sevkiyatlarını, lider olduktan sonra en az birkaç çeyrek daha etkilemesi bekleniyor. Temmuz - Eylül zaman diliminde yıllık yüzde 6'lık bir düşüşe.

Satıcı tablosunun üst kısmında büyük bir değişiklik yok

2021'in ikinci çeyreği, Xiaomi'nin dünya çapında ikinci sırada olduğu ilk çeyrek olarak dikkate değerdiyse, üçüncü çeyrek, endüstrinin satıcı açısından uzun süredir devam eden statükoya geri döndüğünü görüyor.

Elbette, geçen yılın gümüş madalya sahibi olan Huawei, dünyanın en büyük beş akıllı telefon üreticisi arasında hiçbir yerde bulunmadığından, 2020'nin 3. Çeyreği ile 2021'in 3. Çeyreği arasında önemli bir değişim yaşandı.

samsung-telefon-pazarina-hakim-apple-ise-kar-krali-olmaya-devam-ediyor.webp

Ancak örneğin 2021 yılının ilk çeyreğine kıyasla, hiyerarşi büyük ölçüde değişmedi, Samsung ezeli rakibi Apple üzerinde rahat bir liderliğe sahip, Xiaomi üçüncü sırada ve Vivo ve Oppo esasen dördüncü sırada.

Canalys, bu yeni raporun amaçları doğrultusunda herhangi bir belirli birim sevkiyat rakamlarını açıklamaya hazır olmasa da, Apple'ın bu beş büyük şirket arasında en büyük pazar payı kazancını kaydettiğini ve pastanın yüzde 12'den yüzde 15'ine sıçradığını belirtmek kesinlikle ilginç. geçen yılın üçüncü takvim çeyreğinden beri.

iPhone 13 ailesinin "güçlü erken talebi", bu oldukça önemli büyümenin ana itici gücü olarak kabul edilse de, küresel çip sıkıntısının Cupertino'yu şimdiye kadar rekabetten çok daha küçük bir ölçüde etkilediği de büyük bir sır değil. Akıllı telefon üreticilerinin bu sorunlarla nasıl başa çıkmaya devam edeceklerini göreceğiz, ancak gecikmeler, uzun bekleme süreleri ve belki de en kötüsü, normalden daha az çekici Kara Cuma promosyonları bekleniyor.

Apple'ın kâr ve gelir üstünlüğü her zamanki gibi yükseliyor

Counterpoint Research tarafından yayınlanan ayrı bir yeni rapor, akıllı telefon pazarını biraz farklı bir açıdan analiz ederek, son birkaç yıldaki ilk altı satıcı için sevkiyatlar, gelir ve kar arasındaki korelasyona bakıyor ve bu üç sıralamadan birinin aynı kaldığını tespit ediyor. Q1 2019'dan Q2 2021'e kadar sabit.

Özetle, Apple, bu yılın ikinci çeyreğinde kaydedilen endüstrinin net finansal kazançlarının en az üçte üçünü yakaladığı için gümüş madalya sahibi Samsung'a karşı yüzde 62'lik inanılmaz bir avantaj elde ederek, bu zaman dilimi boyunca küresel ahize işletme karı tablosuna bolca hakim oldu.

samsung-telefon-pazarina-hakim-apple-ise-kar-krali-olmaya-devam-ediyor-001.webp

İster inanın ister inanmayın, pastanın yüzde 75'lik dilimi, Apple'ın 2020'nin dördüncü çeyreği zirvesinde kaydettiği yüzde 86 kar payından daha düşükken, Samsung'un (nispeten) en son elde ettiği 2020 yılının üçüncü çeyreğinde bildirilen yüzde 51'lik rakamı kolayca gölgede bırakıyor. dünya ağır sıklet şampiyonuna yakın.

Açıkçası, akıllı telefon gelir hiyerarşisinde Apple ve Samsung arasındaki fark o kadar dramatik değil, ancak son birkaç yılda endüstri değişimi bu açıdan gerçekten önemli olmadığı için Counterpoint'in noktası duruyor.

samsung-telefon-pazarina-hakim-apple-ise-kar-krali-olmaya-devam-ediyor-002.webp

Bu, mevsimsel ürün lansmanları ve Xiaomi, Oppo, Vivo ve Huawei'nin bu belirli başarı göstergesine odaklanması nedeniyle "sürekli" değişen küresel sevkiyat tablosuyla güçlü bir tezat oluşturuyor. Ancak Xiaomi, özellikle eski kıtada, günümüzde hem gelir hem de kârda zemin kazanmaya çalışıyor ve Apple'ın hakimiyeti büyük olasılıkla hemen tehlikede olmasa da, Samsung'un endişelenmeye başlaması gerekebilir.

Öte yandan, Counterpoint analistleri, herhangi biri bir tür anlamlı değişiklik yapmayı ummadan önce, "statükonun birkaç çeyreği daha" görmeyi bekliyorlar.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.