Instagram Genç Kullanıcıları Kaybetmede Endişe Duyuyor!

Dahili not, Instagram'ın genç kullanıcılarını kaybetme konusundaki endişesini ortaya koyuyor.

18 Ekim 2021 11:40 Teknoloji
Instagram Genç Kullanıcıları Kaybetmede Endişe Duyuyor!

Bir yıl önce Instagram, genç kullanıcıları kaybetme konusunda o kadar endişeliydi ki, pazarlama bütçesinin büyük bir yüzdesini gençlere ulaşmak için harcamaya karar verdi. Bu rapor The New York Times'ta yayınlandı ve isimsiz kaynaklara ve dahili belgelere dayanıyordu. Bir şirket notu, "ABD'deki gençlerin dayanağını kaybedersek, boru hattını kaybederiz" dedi.

2012 yılında Instagram'ı 1 milyar dolara satın alan Facebook, bu ayın başlarında Frances Haugen adlı eski bir ürün mühendisinin The Wall Street Journal'a belge sızdırmasıyla medyada bazı olumsuz haberler aldı. Belgeler, Facebook'un kendi araştırmacılarının Instagram'ın genç kullanıcılarının, özellikle de uygulamayı kullanmaktan depresif, endişeli ve vücut imajı sorunları geliştirebilen genç kızların "büyük bir yüzdesi için zararlı" olduğunu keşfettiğini ortaya koydu.

2018'den itibaren Facebook, Instagram için yaptığı reklam harcamalarının çoğunu Gençlere odakladı

Haugen ayrıca Kongre önünde ifade verdi ve Facebook tarafından sunulan ürünlerin "çocuklara zarar verdiğini, bölünmeyi körüklediğini ve demokrasimizi zayıflattığını" söyledi. Instagram ve Facebook'un yanı sıra, ikincisi aynı zamanda WhatsApp ve Facebook Messenger mesajlaşma uygulamalarına da sahiptir. Instagram, Snapchat'ten genç pazarında rekabet ediyor

Facebook, medyanın ve halkın Facebook'un dahili araştırmasını bağlamın dışına çıkardığını söylüyor. Raporun aslında gençlerin Instagram kullanmaktan fayda sağladığını gösterdiğini söylüyor. Şirket, araştırmacılara gençlerin uygulamayı "gençlerin her zaman karşılaştığı zor anlar ve sorunlarla mücadele ederken" kullandıklarını söylediğini söyledi.

2018'den itibaren, Instagram'ın dünya çapındaki yıllık pazarlama bütçesine ayrılan harcamaların çoğu, gençlere yönelik mesajlaşmaya odaklandı. Bu yıl için bütçe 390 milyon dolar. Bir Facebook sözcüsü, "Pazarlama bütçemizin tamamını gençlere odakladığımız doğru olmasa da, gençlerin en önemli topluluklarımızdan biri olduğunu çünkü erken trendleri tespit edip belirlediklerini defalarca söyledik. Pazarlama stratejimizin bir parçası olmaları sürpriz olmamalı."

Pazarlamacılar, The Times'a Facebook'un yaptığı ölçüde belirli bir yaş grubuna odaklanmanın olağan olmadığını söyledi. Gazetenin raporu, Facebook'un reklamlarının bir kısmını ebeveynlere ve genç yetişkinlere de odakladığını belirtti.

İlk olarak Mart ayında bahsedilen Çocuklar için Instagram platformu geçen ay askıya alındı.

Mart ayında, Facebook'un Instagram sitesine girmesine izin verilmeyen 13 yaşından küçük çocuklar için bir Instagram sürümü geliştirdiği keşfedildi. Instagram Kids, uygulamanın yetişkinlere yönelik sürümü gibi tasarlanmayacak, çünkü reklamsız olacak ve ebeveynler kontrol sahibi olacak. 1998 Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası, şirketlerin 13 yaşın altındaki kişiler hakkında kişisel veri toplamasını veya saklamasını kısıtlar.

Geçen ay, Instagram Kids hakkındaki ilk raporun sızdırılmasından yarım yıl sonra Instagram, sitedeki çalışmaları durdurduğunu duyurdu. Instagram'ın çocuklara uygun sürümünün geliştirilmesini duraklatmasına rağmen, Facebook hala bunun "yapılması gereken doğru şey olduğuna" inanıyor. Ayrıca şirket, gençler için isteğe bağlı ebeveyn denetimi üzerinde çalışmaya devam edeceğini söyledi. Ayrıca, kullanıcılara başka bir şeye geçme zamanının geldiğini hatırlatmak için uygulamanın bir "Mola Ver" uyarısı vermesini istiyor.

Instagram Kids ayrıca ebeveynlerin çocuklarının uygulamayı kullandığı süreyi sınırlamasına, uygulamada kimleri takip ettiğini ve kimlerin onları takip ettiğini denetlemesine izin verecekti.

Times, isimsiz bir kaynağın, Facebook yöneticilerinin işçilere reşit olmayan kullanıcıların Instagram hesabına kaydolmalarını önlemek için elinden geleni yaptığını söylediğini, ancak bu çocukların yine de böyle bir hesap açmanın bir yolunu bulduğunu söylediğini söylüyor. Instagram Kids platformu 10 ila 12 yaş arasındaki çocuklara yönelik olacaktı, katılmak için ebeveyn iznine ihtiyaç duyacaktı ve uygulama yalnızca "yaşa uygun içerik ve özellikler" içerecekti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.