Google Analytics Dönüşüm İzleme Nasıl Kurulur?

Google Analytics'te bir kişi yeniyse bu göz korkutucu olabilir, ancak bu karmaşık olduğu anlamına gelmez. Başlamak için ihtiyaç olan tek şey temel bilgilerdir. Analiz kulağa korkutucu gelen bir kelime olabilir. Birçok kişi, analitiğin yalnızca birden fazla dereceye sahip teknoloji gurularının yorumlayabileceği bir şey olduğunu varsayar.

09 Eylül 2021 06:35 Teknoloji
Google Analytics Dönüşüm İzleme Nasıl Kurulur?

Ancak, web sitesi verilerini analiz etmenin korkutucu veya kafa karıştırıcı olması gerekmediğini söylemek gerekir. Aslında, bazı ücretsiz ve premium araçlar (Google Analytics + MonsterInsights veya OptinMonster gibi) sayesinde, neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair alakalı bilgiler edinmek oldukça zahmetsizdir. Yalnızca birkaç basit adımda, Google Analytics hesabı oluşturabilir ve e-posta listesi kayıtlarını izleyebilmek ve başarıları neyin tetiklediğini veya engellediğini anlamak için dönüşüm hedefleri oluşturulabilir.

analytics-google-servisi.jpg

Google Analytics Hesabı Oluşturma

Kişinin bir hesabı yoksa, başlamak için ilk yer burasıdır. Zaten bir hesabı varsa, aşağıdaki ilk iki adımı atlayarak 3. adımdan başlanabilir.

İşte Google Analytics'i kullanmaya başlamak için izlenilmesi gereken bazı basit adımlar.

1. Adım: Bir Google Hesabı oluşturmak

Google Analytics'i kullanmak için bir Google hesabının olması gerekir. Zaten Gmail, Youtube veya Google Drive gibi bir birincil Google hesabı varsa, Google Analytics hesabını aynı adla kurmak istenebilir. Aksi takdirde, yeni bir tane oluşturmak gerekir.

2. Adım: Google Analytics'e Kaydolmak

Bir Google hesabı olduğunda, Google Analytics'te oturum açmak gerekir. Bir sonraki sayfada, 'Ücretsiz kur' düğmesini tıklanır. Bu, takip edilecek kurulum talimatlarını açacaktır.

3. Adım: Bir Hesap Adı Eklemek

İlk olarak, bir hesap adı girmek gerekir. Bu, altında birden fazla web sitesi veya hesap eklenebilecek ana hesap olacaktır.

4. Adım: Hesap Ayrıntılarını Eklemek

Sonraki sayfada, işletmenin veya web sitesinin adı olan hesap adı eklenebilir.

Bundan sonra, saat dilimi ve para birimi seçilir ve ardından bu adımı tamamlamak için 'İleri' düğmesine tıklanır.

Adım 5: İşletme Bilgilerini Eklemek

Google, kategori ve boyut gibi işletme bilgilerini seçmeye olanak tanır. Ayrıca Google'a neyi ölçmeyi veya izlemeyi planlaması gerektiği de söylenebilir. Bu, Google'ın verileri işletmenin ihtiyaçlarına göre uyarlamasına yardımcı olacaktır. Bunu yaptıktan sonra, hizmet sözleşmesi şartlarını kabul etmek yeterlidir. İki onay kutusunu işaretler ve ardından 'Kabul Ediyorum' düğmesini bulmak için sayfa aşağı kaydırılır.

google-analyticst-nedir-6170ec.jpg

6. Adım: Bir Veri Akışı Kurmak

Şartlar kabul edildiğinde Google Analytics kontrol paneli açılacaktır. Burada, veri toplamaya başlamak için bir veri akışı kurmak gerekecek.

Web sitesini Google Analytics'e eklemek için 'Web' seçeneği seçilebilir.

Ardından, web sitesinin URL'sini ve bir akış adını girebilir ve ardından 'Yayın Oluştur' düğmesine tıklanılır.

7. Adım: WordPress'e İzleme Kodu Eklemek

Artık hesap için bir ölçüm kimliği ve akış kimliği görülebilir. Google ayrıca web sitesinin temasına eklemek için gereken bir izleme kodu da oluşturur. Etiketleme talimatları bölümünün altında, Global Site Etiketi sekmesini açıp ve ardından bu izleme kodları kopyalanabilir.

Bu kodları WordPress temasının başlığına yapıştırmak gerekir. Bu, riskli olan WordPress dosyalarını değiştirmek gerektiği anlamına gelir. Küçük bir yanlış adım kişiyi bozuk bir web sitesiyle baş başa bırakabilir. Bunun yerine, MonsterInsights'ı kullanarak izleme kodunu siteye ekleyebilir.

Daha kolay, daha hızlı ve daha güvenli bir işlem gerçekleşmiş olur. MonsterInsights, WordPress için en güçlü Google Analytics eklentisidir. Yalnızca Google Analytics'e bağlanmayı kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda karmaşık verileri kullanılabilir hale dönüştürür. Böylece, ihtiyaç olunan tüm veriler, WordPress kontrol paneli içinde, anlaşılması kolay raporlarda bulunabilir.

Dönüşüm Hedefleri Nasıl Belirlenir

Google Analytics web sitesine başarıyla yüklediğinde, sitenin karmaşıklığı karşısında biraz (veya çok fazla) bunalmış hissediyor oluna bilinir. Bu yüzden pek çok kişi web sitelerine bir izleme kodu ekler ve ardından onu kapatır.

SEO uzmanları "Sorun, 'kullanıma hazır' bir Google Analytics uygulamasının sizi yalnızca bir yere kadar götürmesidir," diye açıklar. Elbette, temel bilgiler edinilecektir, ancak bu mutlaka yatırım getirisini artırabilecek öngörüler toplamaya yardımcı olmayacaktır. Sonuç olarak, kişi kendi kurulumunu biraz kendi yapmak zorunda kalacaktır. Ancak, bir kez yaptığında, bazı altın öngörüler elde edebilecektir.

Google Analytics'in bu noktada öğrenilmesi veya uzmanlaşılması gerekmeyen pek çok yönü olsa da dönüşüm hedeflerine kesinlikle aşina olunmalıdır. Dönüşüm hedefleriyle çeşitli şeyler yapılabilir, ancak birçok kimse pazarlama kampanyalarının nasıl izleneceğini ve liste oluşturma ile de herhangi bir işletmenin başarısı için çok önemli olduğundan, e-postayı izlemeye odaklanır. Endişelenmeye gerek yoktur. Bu nasıl yapılacağı öğrendikten sonra aslında oldukça basittir.

corona-blog-teaser-3.png

1. Adım: Yeni Bir Hedef Oluşturmak

İlk olarak, Google Analytics kontrol panelinde sol üst köşede Tüm Web Sitesi Verileri görülecektir. Bunun gibi bir menü açmak için üzerine tıklamak gerekir. Siteyi seçin ve 'Tüm Web Sitesi Verileri' seçeneğini seçin. Ardından, soldaki görev çubuğundan Dönüşümler» Hedefler sekmesini seçin. Şimdi, 'Hedefleri Ayarla' düğmesine tıklayarak bir hedef oluşturabilirsiniz. Bu, kırmızı + Yeni Hedef düğmesini tıklayabileceğiniz Hedefler sayfasını açacaktır.

2. Adım: Hedef Ayarını Seçmek

Ardından, Hedef kurulumu altında, tüm seçeneklerin en altındaki Özel kontrol düğmesini seçin ve Devamı tıklayın.

3. Adım: Hedef Açıklamasını Girmek

Hedefiniz için bir ad oluşturmanız ve türü seçmeniz istenecektir. İzlemekte olduğunuz dönüşümü hatırlamanıza yardımcı olacak herhangi bir ad girin ve tür olarak Hedef'i seçin. Ardından Devam düğmesine basın.

4. Adım: Hedef Ayrıntılarını Girmek

Ardından, sayfanın URL'sini girmek gerekecek: bu, yeni bir abonenin kaydolduktan hemen sonra gördüğü sayfadır. Bunu Hedef alanına yazın. Ardından, Kaydetmeye basın.

Adım 5: Kayda Başlamak

Bir hedef oluşturulur oluşturulmaz Google Analytics verileri kaydetmeye başlar. Şimdi tek yapmanız gereken beklemek.

6. Adım: Verileri Görüntülemek

Web sitesini daha yeni izlemeye başladığınız için gösterilecek herhangi bir veri olmayacak. Ancak, Edinme» Genel Bakış'a giderek ve Dönüşüm açılır menüsünden yeni hedefinizi seçerek verilerinizi görüntüleyebilirsiniz.

Bu, en iyi trafik kaynaklarınız olan en iyi kanallarınızı görmenize olanak tanır. Ayrıca, oturumlarınızın bir grafiğini görebileceksiniz; bu, birinin sitenizi kaç kez ziyaret ettiğini gösterir (her oturum birden çok sayfa görüntüleme içerebilir). Bu, hangi kanalların size en yüksek dönüşüm oranlarını verdiğini görmenizi sağlar.

google-analytics-ecommerce.png

Ve olası satışlarınız için parasal bir değer belirlediyseniz, bu toplam sayıyı en sağdaki sütunda görebileceksiniz. Tüm bu bilgileri, dikkatinizi hangi kanallara odaklamanız gerektiğini belirlemek için kullanabilirsiniz. Ayrıca ilgilendiğiniz belirli zaman aralığını görüntülemek için sağ üst köşedeki tarihleri ​​değiştirebilirsiniz.

Dönüşüm hedeflerinin tek dezavantajı, birden fazla pazarlama kampanyanız varsa, her birini izlemek için ayrı bir dönüşüm hedefi oluşturmanız gerekmesidir. Ayrıca, her kampanyanın kendi ayrı teşekkür sayfası olduğundan emin olmanız gerekir, aksi takdirde dönüşüm hedeflerinizi ayırt edemezsiniz. Ancak, OptinMonster'ınız varsa, bireysel pazarlama kampanyalarınızın her birinde dönüşüm oranlarını izlemek için Google Analytics'i kullanmanın çok daha kolay bir yolu vardır.

Google Analytics + OptinMonster'ı Kullanma

OptinMonster kullanıyorsanız, kampanyalarınızdaki dönüşümleri izlemek çok kolaydır. Google Analytics'te herhangi bir dönüşüm hedefi oluşturmanız gerekmez ve istemiyorsanız herhangi bir sayfa kullanılması bile gerekmez. OptinMonster ve Google Analytics'i birlikte kullanmaya başlamak için OptinMonster'daki düzenleme ekranınızdan Analytics sekmesine gitmek gerekir.

haberay.com.tr

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler