10 Tüketiciden 7'si Şirketlerin Kendilerini Takip Etmesini İstemiyor

Verilere göre 10 tüketiciden 7'si şirketlerin takip edilmedinden hoşlanmıyor. İşte detaylar..

08 Ekim 2021 11:30 Teknoloji
10 Tüketiciden 7'si Şirketlerin Kendilerini Takip Etmesini İstemiyor

Geçtiğimiz bir veya iki yılın en büyük tartışmalarından biri, şirketlerin kullanıcıları, daha sonra söz konusu kullanıcılara hedefli reklamlar göstermek için kullanabilecekleri veriler elde etmek amacıyla izlemeleri gerekip gerekmediğiydi. Apple, kullanıcılarına biraz daha fazla güvenlik ve mahremiyet sağlayabilecek türden bir şey olduğu için uygulamalar tarafından yapılan izlemeye karşı saldırıya geçti, ancak bu, reklam endüstrisinin devam edip etmeyeceği sorusunu gündeme getirdi. sürdürülebilir ve kullanıcıların bu tür şeyler hakkındaki görüşlerinin ne olduğu.

Tüm bunlar söylenmiş ve artık aradan çıkmışken, Invisible'ın yakın zamanda tüketicilerin kendi görüşlerine ışık tutmaya çalışan bir anket düzenlediğini belirtmek önemlidir. Ankete katılan 2.240 kişinin %70'i, şirketlerin ve pazarlama ajanslarının kendilerini takip eden fikirlerini hiç beğenmediklerini söyledi. Bu, Apple'ın yaptığının tüketicilerin çıkarına olduğunu ve pazarlama ajanslarının tüketicilerin onlara vermek istemediği verilere güvenmeye devam edemeyeceklerini gösteriyor.

Veriler ayrıca, ortalama bir tüketicinin, nasıl izlenebilecekleri konusunda başlangıçta fark edebileceğinden biraz daha bilgili olduğunu da ortaya koydu. Bu anketi yanıtlayan kişilerin %84'ü çerezlerin ne olduğu ve çerezleri izlemek için nasıl kullanılabileceğini bildiğini belirtti ve %75'i bir şirketin çerezleri izlemeye başlamadan önce onayını alması gerekiyorsa bunu daha çok tercih edeceklerini söyledi. herhangi bir nedenle. Bu ayrıca, şirketlerin potansiyel tüketicilerine ve müşterilerine pazarlamak için ihtiyaç duydukları bilgileri elde edebilecekleri bir paradigma değişiminin gerçekleşmesi gerektiğini göstermektedir.

Ankete katılanların yarısından biraz azı, tam olarak %44'ü bir reklam engelleyici kullandıklarını söylediğinden, insanlar da meseleleri kendi ellerine alıyor gibi görünüyor. Bu reklam engelleyiciyi kullanmalarının nedeni, çevrimiçi olarak izlenmeyi önlemekti; bu, bunun ortalama tüketici için acil bir sorun olduğu ve kendilerini bundan korumanın yollarını aradıkları anlamına geliyor.

Bir başka önemli istatistik de, ankete katılanların yalnızca %6'sının izlenmekten ve hedeflenen reklamlar almaktan hoşlandıkları belirli bir nedenle reklam engelleyici kullanmadıklarını söylemesiydi. büyük çoğunluğunun o kadar çok sevdiği bir şey değil.

Bu yanıtlarla ilgili dikkat edilmesi gereken ilginç bir nokta, çoğu zaman yaş veya etnik köken gibi şeylerden bağımsız olarak en azından bir şekilde tutarlı olma eğiliminde olmalarıdır. Bu nedenle, gizlilik ve pazarlama amaçları için şirketler tarafından takip edilme konusundaki endişeler, çok çeşitli diğer konularda aynı fikirde olmasalar bile neredeyse herkesin bu konuda hemfikir olduğu noktaya kadar oldukça evrensel görünmektedir.

Bununla birlikte, 25-40 yaş arasındaki insanlar izlenmeye en yatkın kişiler gibi görünüyordu. %32'si izlenmenin o kadar da kötü olduğunu düşünmüyordu ve hepsinden öte, sadece %56'sı bununla ilgili görünüyordu ve geri kalanı her iki şekilde de umursamadıklarını söyledi. Bu, çeşitli pazarlama kuruluşlarının bu demografiye ait bireyleri hedeflemeye başlayacağını, çünkü en azından ilk etapta izlemeye rıza gösterme olasılıklarının daha yüksek olacağını önerebilir. Bu, hepimizin içinde yaşadığımız bu yeni dünyada hayatta kalma şansı istiyorsa, pazarlama endüstrisinin ne kadar değişmesi gerektiğini gösteriyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.