Su İçmenin Yararları Nelerdir?

Su İçmenin Yararları Nelerdir?

Su içmenin yararları, su insan hayatında çok önemli bir yere sahiptir. Sodyum, potasyum, magnezyum gibi vücut için gerekli mineraller içeriyor.

Su içmenin yararları, su insan hayatında çok önemli bir yere sahiptir. Sodyum, potasyum, magnezyum gibi vücut için gerekli mineraller içeriyor. İnsan için nefes almaktan sonra gelen en önemli şey Su’dur. Vücudumuzun yüzde üçü sudan ibarettir. Kan, kemik, beyin, kaslar, suyun büyük bölümünü oluşturur. Günlük alınması gereken miktarda suyu tüketmezsek bir takım sağlık sorunlarıyla karşılaşmak kaçınılmazdır. Vücuttaki ısının düzenlenmesine, gözün ve eklemlerin kaygan hale gelmesine ve insan vücudunda üretilen atıkların atılımında yardımcı olur.

Hiçbir şey su ile kıyaslanamaz

Diğer içecekler (meyve suyu, çay, gazoz vs.) anlık olarak susuzluk hissini yok etse de hiçbir içecek su ihtiyacını tam anlamıyla karşılayamaz. Susuzluk hissini yaşamadan su tüketmeyi alışkanlık haline getirmeliyiz. Çocuklar ve bebekler su ihtiyacını hissetmeden su içmeyi akıl edemezler. O yüzden belli aralıklarla onlara su vermeliyiz.

Su israfına dikkat

Su içmenin yararları. Suyun ne kadar kıymetli olduğunu onu kaybetmeden fark etmeli ve kıymeti bilinmelidir. Diş fırçalarken, sebze meyve yıkarken suyu açık bırakmak su israfına sebep olur. Su geleceğimizdir. Onu kullanırken, her an kaybedecekmiş gibi özenle israf etmeden kullanmalıyız.

Su içmenin yararları

Düzenli olarak su içmeye başladığımızda, sindirim sistemi düzene girer. Saçlar daha güçlü ve canlı çıkar ve daha hızlı uzamaya başlar. Bol ve düzenli su içmek cildi de gençleştirir. Su içmenin yararları arasında yağ ve kalori yaktırması da vardır. Vücuttaki toksinleri ve ödemi atmak için su çok değerli bir silahtır. Uzmanlar aç karnına su içmenin de vücuda çok faydalı olduğunu ve her sabah uyanınca 1 bardak soğuk su içilmesi gerektiğini söylüyor.

Zayıflamaya çalışan sürekli diyet yapan kişilere doktorların ilk tavsiyesi bol su tüketmeleridir. Kabızlık ve bağırsak sorunlarının da altında yeterince su içmemek yatar. Su içmenin yararları arasında ağız kokusunu yok etmesi de vardır. Bol su içmek insanı zinde tutar.

Günde Ne Kadar Su İçilmeli

Bu konuda net bir şey söylemek pek doğru değildir. Her insanın gün içinde harcadığı enerji farklıdır. Eğer gün içinde çok enerji harcıyor veya ağır sporlar yapıyorsanız günde en az 1,-1,5 litre su içmelisiniz. Su içmenin yararları, su içmenin böbrek sağlığı içinde çok önemli bir yere sahip olduğu bilinmelidir. Ne kadar az su içilirse, böbreklerde o kadar tehlikeye girer.

İdrar yolu enfeksiyonlarının da en önemli sebebi suyu az tüketmektir.

Su içmenin yararları saymakla bitmez. Her fırsatta bol bol su içmeyi alışkanlık haline getirmek gerekir. Unutmayın ki insan alışkanlıklarından ibarettir. Ona neyi öğretirsek bize onu emreder.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.