Vücut Geliştirmenin Püf Noktaları

Arnold Schwarzenegger veya Sylvester Stallone’nin filmlerinden birini izlediğinizde, “Tamam bu kaslardan benim de olmalı! Ben de bu harika vücuda sahip olmalıyım” diyenlerdenseniz; estetik bir vücuda sahip olmak ve mükemmel bir vücut hattı oluşturmak için bir film artisti olmanız gerekmediğini bilmenizi isteriz.

Yayınlanma:
Vücut Geliştirmenin Püf Noktaları

Arnold Schwarzenegger veya Sylvester Stallone’nin filmlerinden birini izlediğinizde, “Tamam bu kaslardan benim de olmalı! Ben de bu harika vücuda sahip olmalıyım” diyenlerdenseniz; estetik bir vücuda sahip olmak ve mükemmel bir vücut hattı oluşturmak için bir film artisti olmanız gerekmediğini bilmenizi isteriz. Çünkü bunun için doğruları yapmanın yeterli olduğunu göreceksiniz. Bunun için size en etkili yollardan bahsetmek istiyoruz. Aynı zamanda beslenme alışkanlıklarınızdan tutun da evde veya iş yerinizde rahatlıkla yapabileceğiniz vücut geliştirme hareketlerinden bahsetmek isteriz. Günlük takip etmeniz gereken ideal programlardan… Ve dahası mental olarak kendinizi şartlamanızdan. İşte vücut geliştirme için sahip olmanız ve yapmanız gerekenler…

Önce İnanın!

İnanmak her işin başlangıcı olduğu gibi vücut geliştirme için de en büyük sır. Çünkü eğer siz inanırsanız, doğru programı ancak o zaman doğru şekilde uygulayabilirsiniz. Çünkü siz inanırsanız; o zaman beslenme alışkanlıklarınızı gözden geçirebilirsiniz. Ancak o zaman daha önce uyumaya hiç alışkın olmadığınız saatlerde uyuyabilirsiniz. İşte o zaman değişimi gerçekten de istediğinizi kendinize inandırabilirsiniz. Eğer sadece deneme yanılma amacı ile veya bir hevesle yapacaksanız; zaten sonucu siz de tahmin edebiliyorsunuzdur. Fakat inancınız varsa öyleyse buyrun!

Uyku Düzeninizi Artık Oluşturmanız Gerekiyor

Uyku düzeni, özellikle antrenman ve beslenme diyeti açısından son derece önemli bir aktivitedir. Aynı zamanda büyüme hormonunun da bu düzende saklı olduğunu bilmenizi isteriz. Ben hala büyüyecek miyim ya! dediğinizi duyar gibiyiz. Evet, eğer 18 yaş üzeri biri olarak bu yazıyı okuyorsanız; uzamayabilirsiniz, ancak büyümeye devam edebilirsiniz. Ve biz burada büyümenizi vücut geliştirme aşamasında kullanmaya çalışacağız. Büyüme hormonunun ideal salgılanma süreleri gece 22 ila 2 arasındadır. Bu yüzden bu saatlerde uyuyor olmanızı sağlayacak bir uyuma düzeni, işimizi kolaylaştıracaktır. Çünkü gün içi egzersizleri büyüme hormonu ile desteklememiz gerekecek. Aynı zamanda beslenme diyetimiz için de bu son derece önemli. Eğer buraya kadar tamamsak vücut geliştirme için önerilerimize devam edebiliriz.

Beslenme Alışkanlığınızı Gözden Geçirin

Vücut geliştirme beslenme ile doğrudan ilgili bir durumdur. Her ne kadar zayıf ve kaslı insanlar gözünüze çarpıyor olsa da; ideal bir vücut gelişimi için bunun yetersiz olduğunu bilmelisiniz. Çünkü biz size sadece kas yapacağınız bir program değil; aynı zamanda harika vücut hatlarına ve güçlü bir yapıya da sahip olmanızı sağlayacak ideal bir program sunuyoruz. Vücut geliştirme için beslenme alışkanlıklarınızı bu yüzden gözden geçirmeniz gerekiyor. Peki nedir bu işin püf noktasını oluşturan beslenme programı?

Öncelikle bu programın sizin yaşınıza ve beklentilerinize göre değiştiğini bilmenizi isteriz. Yaşınız ve beklentileriniz bu programı çok büyük oranda etkileyecektir. Çünkü 18-35 yaş arası bireyler için ideal kalori, 35 ve 50 yaş arasındaki bireyler için ideal kalori ile aynı olamaz. Bununla birlikte, sizin çok kısa bir sürede bu programı sonuçlandırmak veya zamana ( 8 haftalık-12 haftalık-16 haftalık…) yaymak istemeniz de bunu etkileyecektir. Elbette bir de işin püf noktası olan takviye veya doğal beslenme seçimi. Bu tamamı ile sizin tercihiniz. Buna siz karar verebilir ve her yönü ile bunu beslenme diyetinize ekleyebilirsiniz.

Vücut geliştirme için protein ağırlıklı beslenme diyetleri tercih ediyoruz. Elbette çok fazla kalori proteinden bahsediyoruz. Peki bu zararlı değil mi? Yakacağınız için zararını minimalize edeceksiniz. Olabildiğince balık, tavuk göğsü, kırmızı et, baklagiller, hindi ve yumurta beyazı artık hayatınızın bir parçası olacak. Cinsiyetinize, ağırlığınıza ve vücut geliştirme beklentinize göre kalori oranı değişmekle birlikte, ideal günlük kalori miktarı 2700 kaloridir. Ve bunun çok büyük bölümünü proteinden karşılamanız gerekiyor.

İdeal Vücut Geliştirme Programı Nasıl Olmalı?

Bu program yine yukarıda bahsettiğimiz gibi; cinsiyetinize, yaşınıza, ağırlığınıza ve vücut geliştirme için beklentilerinize göre değişir. Genellikle tavsiye ettiğimiz vücut geliştirme programı, periyodik programlardır. Ve bunun için tüm kişisel özelliklerinizi baz alarak (yaş, cinsiyet, kilo, beklenti vb.) 8 haftalık-12 haftalık ve diğer periyodik programlar öneriyoruz. Esnek spor yapma saatiniz, bunu evde veya bir spor salonunda yapma durumunuz, yağ yakım değerleriniz ve diğer tüm çıktılar bizim için birer ayrı size özel program anlamına geliyor. Ancak ideal bir vücut geliştirme programından bahsedecek olursak; ilki egzersizler bir diğeri ise çalışmalar. Egzersizler sizin normal bir ortamda yapabileceğiniz germe açma hareketlerinden tutun da baş, boyun, sırt, el ve ayak hareketleri olarak düşünülebilir. Çalışmalar ise; evde veya spor salonunda sahip olduğunuz aletlerle yapabileceğiniz hareketlerdir. Dilerseniz gelin vücut geliştirmenin olmazsa olması olan vücut geliştirme hareketleri ve vücut geliştirme aletleri konusundan da biraz bahsedelim.

En Etkili Vücut Geliştirme Hareketleri

Vücut geliştirme için ihtiyacınız olan en etkili egzersiz ve hareketler; Ön Kol Hareketleri,Omuz Hareketleri, Baldır Hareketleri, Göğüs Hareketleri,Trapezius Hareketleri, Karın Hareketleri, Sırt Hareketleri, Triceps Hareketleri, Ön Bacak Hareketleri, Biceps Hareketleri, Kanat Hareketleri ve Arka Bacak Hareketleri en çok bilinen ve tercih edilen hareketlerdir.

Hangi Aletlere İhtiyacınız Olacak?

Aslında bu sizin seçimlerinize göre değişen bir durumdur. Eğer doğru seçilmiş bir spor salonunda vücut geliştirme yapmak istiyorsanız; bunun için zaten herhangi bir vücut geliştirme aleti temin etmenize gerek kalmaz. Ancak evde sporunuza devam etmek istiyor veya bir spor salonu yerine evde spor yapıyorsanız; sahip olmanız gereken bazı vücut geliştirme aletleri şunlar olabilir: Dambıl setleri (1 kilogram ve katlarını seçebilirsiniz), kas geliştirme barfiks barı, dambıl veya halter eldivenleri, koşu bandı, ağırlık sehpaları ve kapıya veya duvara monteleyebileceğiniz ağırlık barları. Bununla birlikte, maddi durumunuza göre diğer ekipmanları da temin edebilirsiniz.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet