Kendinizi Egzersiz Yapmaya Motive Etmenin 7 Yolu

Kendinizi Egzersiz Yapmaya Motive Etmenin 7 Yolu

Fiziksel egzersizin ne kadar önemli olduğu günümüzde açıkça bilinmektedir. Bu makalede fiziksel egzersize başlamak ya da devam etmek içim kendinizi nasıl motive edebileceğinize dair 7 pratik öneri paylaşılıyor.

Bu yazımızda aktif olmak ve fit kalmak için kendinizi nasıl motive edeceğinize yardımcı olacak ipuçlarını paylaşıyoruz. Kendinizi motive etmek tahmin ettiğiniz kadar zor değildir.

1. Fitness Hedeflerinizin Yakınlarınız Tarafından Bilinmesini Sağlayın

Aileniz ve arkadaşlarınızla fitness yapmak istediğiniz bilgisini paylaşın. Yakın çevrenize fitness hedeflerinizi anlatın.

ABD Indinapolis Butler Üniversitesinde Görevli Lindsay Wombold ‘’Eğer diğer insanların sizi izlediğini bilirseniz o zaman hedeflerinize bağlı kalmak için daha çok motive olursunuz’’ diyor.

2. Doktorunuzun Görüşünü Alın  

Doktorunuza sağlığınız için hangi fitness programını takip etmenizin uygun olduğunu sorun. Bu konuda doktorunuzun tavsiyelerini ciddiye alın. Yapılan araştırmada 2 yıl boyunca doktoru ile fitness konusunda düzenli görüş alan insanların egzersiz programlarına daha fazla bağlı kaldıklarını gösterdi.

3. Kendiniz İçin 1 Saatliğine Kişisel Eğitmen Kiralayın

Eğitmeninizden size uygun programı uygulamanız için yardım etmesini isteyin. Fakat bununla yetinmeyin ve kişisel eğitmeninizden bulunduğunuz yıl için geçerli olabilecek, fitness hedeflerinizi belirlemesini isteyin. Özellikle egzersize yeni başlayan kişiler için hedefe tek başına ilerlemektense, bir fitness uzmanı ile birlikte ilerlemenin çok daha verimli olduğu saptanmıştır.

Kişisel eğitmeniniz sizin için makinelerde uygun kiloda ağırlıklar olmasını sağlar. Gün içinde ne kadar koşmanızı uygun olduğunu belirtir. Koşu bandınızın ayarını düzenler. Özetle yapacağınız antremanlardan optimum verimi nasıl sağlayacağınızı size öğretir.   

Bir uzman size güvendiğinde, siz de hedefe ulaşmak için kendinize daha çok güvenirsiniz. Özgüveniniz yükseldiğinde de egzersiz yapmak için daha istekli olursunuz.

Kişisel bir fitness eğitmeni, kendinizi motive etmek açısından yaşamınızda çok önemli bir rol oynayabilir. Bunu ancak deneyerek görebilirsiniz.

4. Günlük Yaşamınızda Egzersiz Yapma Fırsatını Kaçırmayın 

Egzersiz yaptığınızda net bir şekilde göreceksiniz ki, fit olduğunuz zaman gün içinde çok daha enerjik olursunuz. Sürekli yapılan aktiviteler gün içinde zinde kaldığınız süreyi arttırır.

Günlük yaşamda uygulayabileceğiniz basit egzersiz fırsatları şunlardır:

  • Telefonla konuşurken ayağa kalkın ve dolaşarak konuşun.
  • Yürüyen merdiven ya da asansör olsa da, siz daima merdivenleri tercih edin.
  • TV izlerken reklam arası olduğunda ayağa kalkın ve hareket edin.
  • Gün içinde kollarınıza ve bacaklarınıza rutin olarak germe egzersizi uygulayın.
  • Eşyaları daha sıklıkla taşıyın, yiyecekler, çamaşırlar vb.

Bu basit günlük aktiviteleri arttırmak bile enerjinizi yükseltir.

5. Yardım Yapın

Bazılarımız kendilerine yardım etmekten çok, başkalarına yardım ettiğinde mutlu olur. Eğer siz de bu gruptaki insanlardan biriyseniz, kendinizi egzersiz yapmaya motive etmek için hayırsever yapınızı harekete geçirin. Sözgelimi yürüdüğünüz her km için uygun bulduğunuz bir hayır kurumuna 10 TL bağış yapın. Verdiğiniz her bir kilo için de 30 TL bağış yapın.

6. Egzersiz Sonucu Ölçümlerinizde Yaratıcı Olun

Egzersizin size olan yararını ölçmek için sadece rakamlarla yetinmeyin. Kilonuz, vücut kitle endeksi,  yaktığınız kaloriler vb. sayıları inceleyin ama bunların yanı sıra egzersiz sayesinde kıyafetlerinizin üzerinizde daha iyi durup durmadığına odaklanın. Egzersiz yaptıktan sonra kendinizi daha iyi hissedip hissetmediğinize dikkat edin. Aynadaki yeni görüntünüzden, eskisine oranla daha hoşnut olup olmadığınızı inceleyin. Arkadaşlarınızın görünümünüz hakkında söyledikleri olumlu şeylere önem verin. Böylece farkında olmadan tahmin ettiğinizden, daha çok motive olursunuz.    

7. Yarışlara Katılın

Yarış yapacağınızı bilerek antreman yaptığınızda, bu işi daha çok ciddiye alırsınız. Yarışa katılmak üzere hazırlanmak sizi kişisel egzersiz antrenörünüzden bile daha çok motive edecektir. Kendinizi motive etmek için bu fırsatı değerlendirin.