Egzersiz Sonrasında Vücudunuzu Toparlamak İçin 3 Uygulama

Bu yazıda egzersiz sonrasında yorgun düşen vücudu nasıl toparlayabileceğinizi bulabilirsiniz.

Koşu, tempolu yürüyüş, salon çalışmaları ya da bisiklet sürmek gibi egzersizler sayesinde vücudunuzun daha sağlıklı ve fit görünmesi mümkündür. Peki böyle bir egzersiz yaptıktan sonra vücudunuzun yenilenme sürecini nasıl daha etkili hale getirebileceğinizi biliyor musunuz? Bu yazımızda egzersiz programının ardından vücudunuzu nasıl daha etkili biçimde toparlayacağınızı bulabilirsiniz.

1. Temizlik

Vücut, egzersiz yaparken sarf ettiği güç sonucunda terler. Terdeki tuz ise cildin kurumasına ve tahriş olmasına sebep olur. Bu yüzden mümkün olan en kısa zamanda terden kurtulmalısınız. Egzersiz sonrasında kendinizi çok yorgun hissetseniz bile duş almayı ihmal etmemelisiniz. Ilık suyla terinizi akıtmak, ter yoluyla vücuttan atılan pek çok zararlı maddeden de kurtulmanızı sağlayacaktır.

Spor salonunda egzersiz yaptıktan ya da doğada koştuktan sonra, orta sıcaklıktaki su, teri atmasının yanında masaj etkisi sağlayarak kaslarınızı gevşetir.

Eğer enerjiye ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, duş alırken narenciye yağı içeren duş jelleri kullanmayı deneyebilirsiniz. Özellikle limon, mandalina veya greyfurt aromalı olanlar iyi bir sonuç verir. Deniz kokulu duş jelleri, bedeninize serinletici ve ferahlatıcı bir canlılık katar. Nane de benzer bir özelliğe sahiptir. Bu tür bileşenler kullanılarak üretilmiş duş jelleri, özellikle sıcak günlerde oldukça yararlıdır.

Antrenmandan sonra rahatlamaya ve gevşemeye ihtiyaç duyuyorsanız, yatıştırıcı etkiye sahip doğal yağlardan da faydalanabilirsiniz. Bunların arasında lavanta, papatya ve vanilya yağları başı çeker. Duşunuz sona erdiğinde bir ferahlık hissi sağlamak için önce bu yağlardan tercih ettiğiniz birisini vücudunuza uygulayın ve biraz bekleyin. Ardından dönüşümlü olarak ılık ve soğuk su ile durulanın.

2. Hidrasyon

Egzersiz sonrası cildiniz tıpkı bir sünger gibi emici hale gelir. Bu yüzden besleyici maddeler sunan krem ve losyonlar kullanmak için en iyi zaman duştan hemen sonrasıdır.

Eğer bir spor salonunda egzersiz programınızı tamamladıysanız, hızlı bir uygulama için sprey formunda üretilen, hafif kıvamlı bir nemlendirici ürün kullanabilirsiniz. Bu ürünler çok çabuk emildiği ve uygulaması pratik olduğu için giyinme konusunda sorun yaşamazsınız.

Eğer evinizde egzersiz yapıyorsanız, krem ya da vücut yağı gibi daha yoğun kıvamlı bir bakım ürünü kullanabilirsiniz. Bunları parmak uçlarınızla, dairesel hareketlerle cildinize sürmelisiniz. Her zaman için ayaklarınızdan başlayarak vücudunuzun üst kısmına doğru ilerleyin. İyi bir hidrasyon için cildinizdeki nemi hapseden gliserini kullanarak bakım yapmaya başlamak çok daha etkili bir yoldur. Bir diğer etkili yol da banyoda biriken buhar dağılmadan, bakım ürünlerinizi banyonun içindeyken cildinize uygulamaktır. Bu sayede, kullandığınız üründe bulunan aktif maddelerin emilimi çok daha sağlıklı gerçekleşecektir. Gliserin kullandıktan sonra uygulayacağınız nemlendirici ürünün formülünde 'hyaluronik asit' ve 'üre' kullanıldığından emin olmalısınız. Bu maddeler kuru cildi nemlendirmek için faydalıdır.

Eğer kilo vermek için egzersiz yapıyorsanız sıkılaştırıcı veya selülit önleyici bir krem kullanarak egzersizin etkisini güçlendirebilirsiniz. Ayrıca yağ yakmayı destekleyen kafein, guarana, L-karnitin ve sarmaşık özü içeren kozmetikleri tercih edebilirsiniz.

3. Masaj

Eğer duş yapmak kaslarınızın gerginliğini hafifletmeye yeterli gelmiyorsa, uçucu yağlardan destek alacağınız bir masaj zamanı yaratmak mükemmel olacaktır.

Uçucu bitkisel yağlar cildi nazik biçimde ısıtır ve kan dolaşımını iyileştirir. Genellikle badem, lavanta, biberiye ve karanfil yağları E vitamini içermesi bakımından tercih edilebilir.

Bacaklarınıza masaj yaparken parmaklarınızın hareket yönüne dikkat edin. Her zaman ayaklarınızdan başlayın ve kasık bölgenize doğru ilerleyin. Bu şekilde lenf dolaşımını canlandırmış olacaksınız.