Sonbahar Kırgınlığından Korunmak İçin Tüketilmesi Gereken Besinler

Sonbahar Kırgınlığından Korunmak İçin Tüketilmesi Gereken Besinler

Sonbahar mevsiminde pandemi ile birlikte vücutta kırgınlık halinin daha etkili olabileceği konusunda uyaran uzmanlar, bu etkiyi en aza indirebilmek için başta Gingseng olmak üzere süper besinler listesinin en tepesinde yer alıyor.

Sonbahar mevsiminde pandemi ile birlikte vücutta kırgınlık halinin daha etkili olabileceği konusunda uyaran uzmanlar, bu etkiyi en aza indirebilmek için başta Gingseng olmak üzere süper besinler listesinin en tepesinde yer alan brokolinin mutlaka tüketilmesi gerektiğini vurguluyor.

Bununla birlikte uzmanlar, Brüksel lahanası, taze ceviz, turp ve balkabağı gibi pek çok besinin, sonbahar mevsiminde bağışıklık sistemini güçlendirdiğini ve vücudu kırgınlığa karşı büyük faydalar sağladığını dile getiriyor. Ayrıca uzmanlar, kahvaltı öncesinde tüketilen kahve ve çayın, yorgunluğa ve depresyon haline neden olabileceğine dikkat çekiyor.

Sonbahar Görülen Kırgınlığa Karşı Hangi Besinler Tüketilmelidir?

Uzmanlar, genel sağlığı korumaya yardımcı olacak ve sonbahar kırgınlığına karşı bizleri koruyacak besinlerin listesini açıkladı.

Yumurta, kavun ve süt: Kaliteli protein, kompleks karbonhidrat ve sütü birlikte tüketmek oldukça faydalı olacaktır. Kahvaltıda mutlaka süt içilmeli, yumurtanın yanında ise ince bir dilim kavun yenmelidir.

Pembe greyfurt ve avokado: Bu besinlerin birlikte tüketilmesi, faydalarını en üst düzeye çıkarmaktadır. Salatalarla da tüketilebilen bu ürünler, Likopen ve E vitaminin birleşmesi ile oldukça faydalı olacaktır.

Brüksel lahanası ve zeytinyağı: Lutein ve zeaksantin gücü ile zeytinyağının sahip olduğu yağ asit örüntüsünün birleşen gücü, sağlık için oldukça faydalıdır.

Elma - bitter çikolatalı fondü - süt: Elmadaki kuersetin gücü, bitter çikolatanın barındırdığı antioksidanlar ile birlikte tüketilmelidir. Bunun nedeni ise artan serotonin hormonunun gücü, sütle birleşince meydana gelen triptofanın etkisi ile kırgınlığa karşı güçlü bir koruma sağlar. Bununla birlikte, kalp sağlığı korumada da oldukça etkilidir.

Bağışıklığı güçlendirici yeşil su: Yarım demet maydanoz, yarım demet semizotu, 2 adet salatalık, bir tutam taze zencefil, kereviz sapı ve 1 yeşil elma ile yapılacak yeşil su, belirli aralıklarla tüketildiğinde bağışıklığı güçlendirmektedir.

Taze ceviz: Sonbahar aylarında sıklıkla tüketilmesi gereken taze ceviz, omega 3 ve E vitamini içermesinden dolayı ikili etki ile bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.

Ceviz, balık tüketmeyenler ve vejetaryenler için iyi bir omega 3 ve protein alternatifi olarak görülür. 100g’ı 654 kaloriye denk geldiği için kilo vermek ya da kilosunu korumak isteyen kişiler, günde 3 ila 4 adet ceviz tüketmelidir.

Ispanak: C ve E vitamini bakımından zengin olan ıspanak; lutein, zeaksantin, betakaroten ve glutatyon gibi bileşikleri içermesinden dolayı bir antioksidan deposu olarak görev görür. Kalp ve damar hastalıklarından kabızlığa, kanserden diyabete kadar pek çok hastalığa iyi gelen hem su oranı yüksek hem de düşük kaloriye sahip bir sebzedir. Ispanak pürin açısından oldukça zengin olduğu için ürik asit yüksekliği olan kişiler ya da gut hastaları, bu sebzeyi kontrollü bir şekilde tüketmelidir.

Bal kabağı: Sonbaharın şifalı besinleri arasında yer alan bal kabağı, turuncu rengini almasını sağlayan ve güçlü bir antioksidan olan beta karoteni yüksek ölçülerde barındırır. Antioksidan özelliğe sahip C vitamini yönünden de oldukça zengin olan bal kabağı, bu özellikleri sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Ayrıca göz sağlığını korur ve kansere karşı vücudu savunmaya yardımcı olur.

Bal kabağı, yüksek lif içermesi sayesinde kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olurken, bağırsak hareketlerini de düzenler. Antioksidan kapasitesi oldukça yüksek olan şifalı sebze bal kabağı, aynı zamanda erken yaşlanmanın önüne geçerek daha genç kalmanıza yardımcı olur.

Brokoli: Süper besinler listesinin zirve besinlerinden brokolinin içerdiği yüksek miktar C vitamini, bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesine yardımcı olur. Sigara kullanan kişilerin artan C vitamini ihtiyacını karşılamak için oldukça yararlı olan brokoli, düşük kaloriye sahip olması sayesinde bol miktarda ve rahatlıkla tüketilebilmektedir. Ispanakta da olduğu gibi pürin açısından oldukça zengin olan brokoliyi gut hastalarının ölçülü miktarda tüketmesi tavsiye edilir.

Nar: Bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olan nar, idrar söktürücü etkisiyle de vücuttaki toksinlerin atılmasını kolaylaştırır. Meyve olarak yenilebilen nar, aroma vermek amacıyla salatalara da eklenerek tüketilebilir.

Kereviz: Yüksek lifli yapısı sayesinde tok kalmada yardımcı olurken, idrar söktürücü özelliği ile ödem şikayetlerine çare olmaktadır. Bağışıklık sistemini kuvvetlendiren ve kansere karşı koruyucu etkiye sahip olan kereviz, potasyum içeriği sayesinde yüksek tansiyonu düşürmeyi de sağlamaktadır. Kereviz, zeytinyağlı yemek olarak, salatası yapılarak veya meyve ve yeşil sebzelerle karıştırılıp blenderdan geçirilerek smoothie şeklinde de tüketilebilmektedir.

Trabzon hurması: Trabzon hurması, beta karoten ve C vitamini içeriği sayesinde kanserden korur ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirie. Güçlü bir antioksidan deposu olan Trabzon hurması, yüksek lif içeriği sayesinde kötü kolesterolü düşürürken, kan basıncının kontrolüne de yardımcı olmaktadır. Kalp bd6 damar hastalıklarından korunmamıza yardımcı olan Trabzon hurmasının 1 orta boyu, 2 porsiyon meyveye denk gelmektedir. Diyet uygulayanlar için tatlı isteğini karşılamak adına yarım Trabzon hurmasının üzerine 2 ila 3 adet kırılmış ceviz ve tarçın eşliğinde tüketebilirler.

Turunçgiller: Turunçgiller denildiği zaman kuşkusuz akla ilk olarak bağışıklığı güçlendirici C vitamini gelir. Ancak bağışıklık için alınması gereken tek vitamin, C vitamini değildir. Diğer antioksidan vitaminler arasında yer alan A vitamini de bağışıklığı güçlendirir. Bununla birlikte vücudun direncini arttırmada yardımcı olur. Mandalina ve portakal gibi turunçgilleri tüketirken, suyunu sıkmak yerine posaları ile birlikte tüketmek, kilo kontrolü ve kan şekerinin kontrolünde de yardımcı olmaktadır.

Turp: Güçlü antioksidan sınıfında yer alan turp, idrar söktürücü özelliği ile ödem atmaya yardımcı olurken, soğuk algınlığı ve öksürüğü de azaltır. Vücut direncinde etkili bir yere sahip olan turpun tüketimi, salatalar ile yapılabilir. Dilim halinde de tüketilebilen turp, düşük kalorisi ve tokluk sağlaması açısından diyetlerde de tüketilebilir.

Pırasa: A ve C vitamini açısından oldukça zengin olan pırasa, bağışıklık sistemini kuvvetlendirici özelliklere sahip besinler arasında yer alır. Pırasayı, kendi mevsiminde tüketmek oldukça önemlidir. Düşük kaloriye sahip bir sebze olmasından dolayı diyet uygulayan kişiler için oldukça sağlıklı bir besindir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.