Sigarayı Bırakmanın İpuçları

Sigarayı Bırakmanın İpuçları

Sigarayı bırakmak isteyenlerin genellikle ilk savunması “nikotine ihtiyacım var”, “nikotin bağımlılığım var” gibi klasik cümlelerdir.

Nikotin isteği nasıl azaltılır?

Sigarayı bırakmak isteyenlerin genellikle ilk savunması “nikotine ihtiyacım var”, “nikotin bağımlılığım var” gibi klasik cümlelerdir. Sigarayı bıraktıktan 72 saat sonra nikotin ihtiyacınız çok çok az seviyelere iner. Bu da sözde nikotin ihtiyacınızı ortadan kaldırır. Yani sigarayı bıraktıktan sonra güçlü bir nikotin ihtiyacı çekmezsiniz. Nikotin bantları ya da nikotin sakızlarına bel bağlamak da pek tavsiye edilmez. Zira bu tarz yönelimler sigarayı bırakmak isteyenlerin son seçeneği gibi görülmemeli. Bilmeniz gereken aslında nikotin ihtiyacının sandığınız kadar büyük bir problem olmadığıdır. Yapmanız gereken ise bu problemin üstüne gitmek.

Sigara birden mi yoksa yavaş yavaş mı bırakılmalı?

Her iki sonuç da işe yarayacaktır ancak birden bırakılması elbette daha avantajlıdır. Sebebi ise kişinin yavaş yavaş bırakırken günlük herhangi bir olayda ya da girmiş olduğu bir ortamda bu dengeyi bozuyor. “Bir seferlik bir şey olmaz” mantığı devreye gireceği için sigarayı bırakmak biraz daha zor olacaktır.

Sigara krizini nasıl aşabiliriz?

Sigara krizi birçok kişinin en sık karşılaştığı sorunlardan biridir. İlk zamanlarda bu krizi yaşamanız çok normaldir çünkü vücut nikotin bekler. Ancak 3 gün sonra bu ihtiyaç çok daha azalır. Sigarayı bıraktığınızı birçok kişiye söylemeniz psikolojik olarak sizi biraz daha rahatlatacak ve güçlendirecektir. Dikkatiniz başka şeye yönlendirmek, arkadaşlarınızı aramak ve sohbet etmek ya da kendi kendinizi telkin etmek de yine işe yarayacaktır.

Ne gibi zorluklar yaşarız?

Kişiden kişiye göre değişen bir durumdur. Bazıları çok rahat bırakabilir. Sizde bu kişilerden biri olabilirsiniz. Yaşanabilecek sıkıntıların aslında zor olmadığını düşünmeniz size olumlu etki sağlayacaktır. Daha temiz kokmak, sigara içilmeyen ortamlarda oturmak yine size olumlu etki yapacaktır. Ancak yılların getirmiş olduğu alışkanlıklarınız sizi olumsuz etkileyecektir. Ancak yine de bu zorlukların aslında sağlığınıza göre çok hafif olduğunu düşünmelisiniz.

Sigarayı bırakma aşamaları

Öncelikli olarak 72 saat içinde vücudun nikotin ihtiyacını çok az isteyeceğini unutmayın. Aşamalarda ilk önce sigarayı bırakmaya karar vermelisiniz. En zor süreç karar verme aşamasıdır. Uygulama aşaması bir sonraki aşamadır. Ancak karar verdiyseniz en büyük aşamayı atlamışsınız demektir . Buna inanın ve sigaradan kurtulun.

Canınız sigara çektiği zaman…

Öncelikli olarak gerçekten canınız sigara mı istiyor yoksa başka ihtiyacınızı karşılamak için mi sigaraya başvuruyorsunuz. Sinirlenmek, yalnız kalmak ya da canınızın sıkılması ile sigara ihtiyacını karıştırmamalı. Kalorisi yüksek olmayan yiyecekler yiyebilirsiniz. Spor yapmak yine çok iyi gelecektir. Hem psikolojinizi hem de fizyolojinizi rahatlatacaktır. Dikkatinizi farklı bir yöne vermeniz gerekmektedir.

Sigarayı psikolojik olarak bir tatmin aracı olarak kullanmamalısınız. Sigaranın hayatınızdaki yerini belirlemelisiniz. Eğer birden fazla sigarayı bırakmak isteyip de bırakamadıysanız o zaman yardım alabilirsiniz. Kendi kendinize oluşturduğunuz savunma mekanizmaları bilinçaltınızı etkileyebilir.

Sigarayı uzun zaman öne bırakanlar tekrar başlamak tamamen size bağlı. Ancak sigarayı bırakanların tekrar başlaması oldukça nadirdir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.